Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat denken jullie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat denken jullie?

    Zijn in Nederland alle vogeltjes al ontdekt? Of zouden er nog onbekende vogels rondvliegen. Dit leg ik hier eens even neer omdat ik al enkele keren een vogeltje heb gezien, die ik niet thuis kon brengen. Nu zegt dit misschien meer over mij dan over die bewuste vogel maar ook in de gids heb ik ze niet kunnen vinden. En vraag nu even niet van hoe zagen die vogels er dan uit want dat kan ik nu niet meer goed beschrijven. Wel was die ene erg klein. Geen winterkoning, geen goudhaantje. De ander die ik zag was wel wat groter maar kan ook een tropische vogel geweest zijn. Maar dan nog weet ik niet wat het was. Ze zijn ook maar zo weer gevlogen. En dan heb je net niet genoeg gezien.

    Bekende vogels van Nederland: http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels/
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

  • #2
    Antwoord

    Ik had zeker wel een antwoord in deze strekking verwacht, is ook duidelijk.

    Het kleine vogeltje was overwegend bruinachtig, erg klein. Gezien tijdens een wandeling van ruim een uur. Biotoop: Langs de kant van een mooi binnenweggetje hier in de buurt. Sloten langs de weg met berkenboompjes e.d. en bramenstruiken. Weilanden en nog wat wilde natuur in de buurt. Ik heb het maar even mogen aanschouwen en floep weg was ie. Maar het beestje viel mij wel direkt op. Oh, ja het snaveltje was ook klein en spits. Volgens mij donker.

    Het 2e vogeltje zat op een weideafrasteringspaaltje en kon ik vanuit mijn achtertuin gade slaan. Wel een beetje te ver weg. Deze had wat wit in de veren. Geen ekster, geen specht. Veel kleiner. De grootte ongeveer van een spreeuw. Ik wilde mijn verrekijker even pakken maar bij terugkomst, verdwenen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      2e bonte vliegenvanger, scandinavisch/britse variant?

      Kun je ook wat van het gedrag vertellen, hoe liep hij, hoe vloog hij, zocht het eten, hoe,waar etc.

      Opmerking


      • #4
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Nou kan ik niet slapen van de spanning straks, wat is een open eind toch lastig... We zullen het nooit weten, snik.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Emoties

            Laat maar komen hoor, Ton. Die emoties.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Ik ben al uren wakker....
              Wat vreselijk is dit.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                The proof of the pudding is in the eating

                Opmerking


                • #9
                  Gelukkig

                  Gelukkig ben ik niet de enige dan met die leuke kortstondige ervaringen.
                  Ik heb dat meevliegen eens een keer gehad met een bonte specht. Ik denk zeker wel 100 meter. Ik reed rustig met de auto die keer en de specht op eigen vleugel. Rustig vliegend met boogjes naar beneden. Met voer in de snavel voor zijn jongen. Die spechten zitten hier al jaren in de buurt. (lange straat met aan weerszijden eiken. En naar de huizen toe staan ook andere soorten.) s'winters heb ik ze ook op de voedertafel. Dat zijn de bonten en ongeveer 2 kilometer verderop zitten de groenen. Dat is een kronkelweg met hele oude bomen. In die bomen zitten heel veel gaten en daar broeden ze in.
                  We hebben het ook eens gehad met een eend die met ons mee vloog. 90 kilometer haalde die eend en daarna nam die eend een andere richting.
                  Zo heb ik ook eens de balts van een koppel zwarte spechten mee mogen maken, werkelijk prachtig om te zien. Het was in een bosrijke omgeving. Aan weerszijden van de weg bosgebied. Opeens zie ik een zwarte vogel met rood aan op de kop. Nee niet één maar 2 stuks. Allebei tegen een boomstam met de vleugels slaand. En steeds een rondje makend om de stam. Ik heb er van genoten.
                  Ik ben ook wel eens wezen fietsen met een zwager van mij maar dat vond ik niet zo'n succes. Die gaat fietsen om te fietsen. Ik ga fietsen om te genieten van de omgeving en ik hoor en zie dan (denk Ik) elk vogeltje en elk vogelgeluidje. Mijn zwager heeft nooit wat gezien. Dus dat fietsen doe ik maar niet meer met hem.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    dat laatste verhaal klinkt bekend en met name mijn katachese lessen werden jarenlang ernstig verstoord door een boomklevertje

                    Opmerking


                    • #11
                      Naar buiten kijken

                      Ja dat probleem had ik ook al toen ik nog op {in}de lagere school zat.
                      Ook ik zag altijd wel een vogeltje voorbij vliegen. Het zit er in of niet. Ook bij mij werd dat gezien als geen concentratie op de lessen die gegeven werden. Nou ik was echt wel geconcentreerd hoor!!!
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Hehehehe, ik ken dat, ik zat steevast bij het raam en je ziet alles wat voorbij vliegt. Maar zelfs op het werk merk je elk vogeltje op.
                        Een maand geleden bij een verbouwing van een gebouw binnen een complex voor authistische mensen. Een nest met jongen van de zwarte roodstaart en een nest met jongen van een merel, komt de glaszetter dus ik gelijk iedereen waarschuwen om de ramen niet te sluiten maar open te laten, is helemaal goed gekomen.

                        Greetzzz

                        Opmerking


                        • #13
                          Dikke pluim waard

                          Nou dat vindt ik nou echt een dikke knu, eh pluim waard. Ha, ha.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking

                          Working...
                          X