Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lewieken van vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • lewieken van vogels

    Als een man te vel is op het popje kan je de man kortwieken.dit is enkele veren met de helft afknippen.Let wel dit is geen lewieken want dan knip je in de vleugel zelf.Je knipt eerst een paar veren en dan kijk je hoe goed hij nog vliegt .Niet te veel veren in en keer knippen.de man raakt nu eerder vermoeid en zal de pop nu eerder met rust laten.De veren groeien na de rui weer aan

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door goudhaantje
    Als een man te vel is op het popje kan je de man lewieken.dit is enkele veren met de helft afknippen.Let wel dit is geen kortwieken want dan knip je in de vleugel zelf.

    Dus net andersom!

    Opmerking


    • #3
      en als aanvulling leewieken is verboden

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
        en als aanvulling leewieken is verboden
        goed goed zal in het vervolg mij beter laten informeren bvd

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door goudhaantje
          De veren groeien na de rui weer aan
          Een veer groeit nimmer en nooit weer aan het zal enkel vervangen worden door een nieuwe veer. Dit verschijnsel heet rui, waarin het gehele verenpak word ingewisseld voor een nieuwe.
          En leewieken is verminken, kortwieken niet.

          Greetzzz

          Opmerking


          • #6
            durf dan ook uit te komen voor je mening en haal niet steeds je berichten weg.ook al ben je het niet eens met sommige mensen.ik durf voor mijn mening uit te komen ook al heb ik niet altijd gelijk. informatie wil je niet graag geven ,kritiek wel ...jammer

            Opmerking


            • #7
              kritieken

              Het geven van kritieken is naar mijn mening ook info waaruit je lering kan trekken. Je moet het je allleen niet te persoonlijk aantrekken. Je moet er datgene uit zien te halen waar je wat aan hebt. Ieder zijn eigen methode.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                En geheel los daarvan nog even: leewieken moetje dus nooit doen, kortwiken soms maar dan door een deskundig/ervaren persoon.
                Een per abuis verkeerd advies moet/mag wel even stevig ontkracht worden.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                  En geheel los daarvan nog even: leewieken moetje dus nooit doen, kortwiken soms maar dan door een deskundig/ervaren persoon.
                  Een per abuis verkeerd advies moet/mag wel even stevig ontkracht worden.
                  helemaal mee eens nogmaals mijn escusses

                  Opmerking

                  Working...
                  X