Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedkooien.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broedkooien.

    Hallo allemaal,

    graag wil ik jullie mening horen over de broedkooien.

    graag wil ik gouldamadines in broedkooien gaan houden.
    heb al goulds maar dan in kolonie broed.
    maar nu is mijn vraag welke maat is het beste voor de goulds ik neem aan zo groot mogelijk.

    en welke broedkooien raden jullie mij aan welk merk.

    groetjes petra.

  • #2
    hoi Petra

    voor de goulds is 80x40x40 groot genoeg alhoewel ik ook al bij kwekers ben geweest die ze op 40x40x40 hadden zitten en ook goede kweekresultaten hadden ik zelf heb kooien van 95x50x40.

    hopenlijk heb je wat aan deze wijze raad van een heer nou ja een ieder geval een man
    Henk Dijkkamp

    Ik weet niet alles maar doe mijn best.

    Opmerking


    • #3
      Ruimte die beschikbaar is.

      Petra het is zo je aangeeft zo groot mogelijk is natuurlijk het beste maar alleen jij en je partner weten hoeveel ruimte jullie hebben.Vluchtjes van 1mx1mx0,5m hxbxd en dan bewegende zitstokken die aan het plafond gehangen worden met verschillende diktes.Dit komt slijtage nagels ten goede en conditie ook het is ook een leuk gezicht om te zien.Zelf gebruik ik berkenstammetjes boor er een paar gaten inen top er kleine zitstokken in+_ 10 cm,zo dat ze niet boven elkaar zitten inverband met ontlasting vrg Rob.Ps zelf maken kun je de tussenschotten zo maken dat je die na het broedseisoen kunt verwijderen en grotere vluchten hebt dit komt de ontwikkeling van de vogels ten goede.

      Opmerking


      • #4
        Broedkooien

        Er zijn een aantal soorten kooien. Ik zelf ben erg weg van kunstof kooien. Deze kooien zijn makkelijk schoon te maken. Ook zijn ze erg licht in gewicht. Mogelijke merken: Henava, Pascal Hemel enz.

        Een andere mogelijkheid is triplex kooien, of kooien van meubelplaat. Er zijn een groot aantal bouwers van kooien. Een nadeel van deze kooien is dat ze moeilijker schoon temaken zijn. Wel zijn ze goedkoper in aanschaf. Een mogelijk merk is bijvoorbeeld: Gehu.

        Ook zelfbouw kooien zijn mogelijk.
        Ruben

        Opmerking

        Working...
        X