Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoi

    kan het zo zijn dat mijn vogels nu gewoon af en toe happen in de voliere door de warmte of zou het een ziekte zijn ze doen het pas zinds het zo stikheet is dus sinds gisteren ik doe de vogelsport nog geen jaren dus over ziekten weet ik nog niet super veel ik ben al veel sites aan het lezen maar ik lees dat ze het blijven doen dat ik dan weleens de pokken kan hebben? maar ik zie ze het
    nu alleen doen en niet als het 's avonds afkoelt en ook niet in de winter enzo
    maar het is gewoon af en toe dat er een met open snavel zit? kan het wat zijn of gewoon hitte maar in de broedkamer heb ik helemaal geen last van en daar is het rond de 20 graden ik hoop dat het van de hitte komt als jullie ze ook wel eens met open snavel hebben zitten zou het wel normaal zijn ik hoop het

    van jackie

  • #2
    snavel open

    Een vogel raakt overtollige warmte kwijt door met zijn snavel open te zitten. Dus waarschijnlijk is er niks aan het handje. Dit moet wel weer overgaan als het koeler is.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      mooi

      nou dan is der niks aan de hand want ze doen het dan ook maar een heel klein beetje en maar heel af en toe en ik heb ze nu in de binnen voliere en het daar normale warmte gemaakt 20 graden en nu ist gewoon weer perfect!

      bedankt

      Opmerking


      • #4
        kanariekweker.

        Hallo,

        Zeg wat henk3 zeg is waar hoor.
        maar je moet het wel goed in de gaten houden dat het geen hapziekte is bij de kanarie, of luchtpijpmijt als je hem bij je oor houdt en je hoort een soort geknerp dan heeft hij dat.
        en als het heel erg is en ze zitten op stok savonds dan hoor je het gewoon.
        dan hebben ze het erg benauwd.
        als dat het mag zijn moet je naar de dierenarts gaan en een flesje ivermec halen de dierenarts maakt dat voor je klaar naar het gewicht van de kanaries.

        Opmerking


        • #5
          het kan ook wat anders zijn (ik zeg niet dat jouw vogels dit hebben maar bij ons was het dit geval) onze vogels hapte ook heel erg. net zoiets als zenuwachtig fladderen van vogels op de tentoonstelling. dit kun je uitselecteren en dan kweek je dit vanzelf er uit. wij hadde geen pokke ofzo maar ze hapte wel het hele jaar door. meer een aanwenning.

          mvg Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
            het kan ook wat anders zijn (ik zeg niet dat jouw vogels dit hebben maar bij ons was het dit geval) onze vogels hapte ook heel erg. net zoiets als zenuwachtig fladderen van vogels op de tentoonstelling. dit kun je uitselecteren en dan kweek je dit vanzelf er uit. wij hadde geen pokke ofzo maar ze hapte wel het hele jaar door. meer een aanwenning.

            mvg Ben
            gelukkig hebben mijn vogels niets gewoon erg warm, mvg: jackie

            Opmerking

            Working...
            X