Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Flagellaten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Flagellaten

    Daar er elders geen plaats voor schijnt te zijn, start ik hier maar door op het onderwerp Flagellaten.
    Zie de ingevoegde linkjes om meer duidelijkheid te scheppen in deze materie:
    Toevoegingen zijn hier natuurlijk van harte welkom.





    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

  • #2



    omdat bovenstaande link niet werkt
    Henk Dijkkamp

    Ik weet niet alles maar doe mijn best.

    Opmerking


    • #3
      Ter verduidelijking

      Rob 2 gaf het volgende middel aan zijn vogels door het water:
      TRICHO PLUS Ronidazole 5%

      --------------------------------------------------------------------------------

      Hallo Zwartkopje;dit middel heb ik in Apeldoorn op vogel 2007 gekocht en het bestanddeel Ronidazole zit er met een percentage van 5% in.Dit zou bij het mengsel van duiven 10% zijn.Ondanks dat het me afgeraden werd heb ik het ook als badwater die dagen gegeven omdat ik er van uitga en het ook merk dat de vogels meer badderen in de laatste dagen voor het uitkomen van de jongen.Mij werd geadviseerd het badwater die dagen te verwijderen,leek mij niet zo'n goed idee.Hopenlijk kun je hier wat mee groeten Rob
      Nogmaals Rob2

      Gokken?

      Ton het is of beter gezegd was een gok heb net bij 2e koppel gekeken en de 3 jongen die deze nu hebben zien er ook goed uit,volle krop en het meest valt op dat de huid veel heldere en gladder is dan de andere jaren.Misschien heb ik nu het euvel gevonden zou fijn zijn ook voor andere kwekers groeten Rob
      Ton Koek:
      Vooral Japanse meeuwtjes die gebruikt worden als pleegouder geven vaak problemen met flagelaten. Het zou nog wel eens een mooie doorbraak kunnen zijn.
      Ik hou het zelf bij natuurbroed maar met de import op slot kunnen pleegouders een mooi alternatief zijn.
      Vandaar deze nieuw tread. Als dit middel werkelijk goed werkt kan er misschien wat vaker gebruik gemaakt worden van de japanse meeuw om jonge tropische vogels groot te brengen.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Flagelaten of niet?

        Al 5 jaar ging het moeilijk met de kweek,eieren en jongen krijgen ook niet zo.Maar na een dag of 5 lagen de jongen met de krop vol voer dood in het nest,het zou de man kunnen zijn,samenstelling van het voer van alles geprobeerd.Dit jaar voor het eerst TRICHO PLUS ronidazole 5% en zie daar een koppel 2 jongen en ander 3 jongen en ze groeien goed met de man erbij deze voeren de poppen op het nest.Ik schrijf deze vooruitgang aan dit middel toe natuurlijk kan ik pas op het eind van het broedseisoen precies zeggen hoe het is vergaan.Het schijnt nl dat bij 2e en 3e ronde de flagelaten het meest toeslaan doe hier nog bericht over vrg Rob.

        Opmerking


        • #5
          Ik ben even benieuwd naar het verslag over flagellaten??
          Het schijnt dat deze beval zoveel bijverschijnselen heeft dat je op het verkeerde been wordt gezet.....
          Afmageren,diaree,slechte spijsvertering, braken, ontstoken darmen, bol zitten, luchthappen, slechte conditie, neststerfte, sterfte na enkele weken, slecht door de rui komen, slechte groei,enz..........
          En de ene vogel is er wel gevoelig voor en de andere niet, zelfs het vogelsoort doet er niet aan toe.
          Terwijl ze wel drager kunnen zijn.

          Opmerking

          Working...
          X