PDA

Bekijk Volledige Versie : Spannende dagen

rob 2
03-06-2007, 13:32
Ook het 2e koppel alario's heeft nu jongen,zaterdag 2 jongen en vanmorgen zag ik het derde eidopje op de grond liggen.Zal me benieuwen of het aan de behandeling met TRICHO MIX 5% ligt :hmmmm of de jongen volwassen worden.Word vervolgt groeten Rob.

Zwartkopje
03-06-2007, 15:27
Mooi, kun e wat meer vertellen van dat trichomix 5%

Dat kun je zo kopen? Heb op de site wel gezien dat het voor duiven is maar is het dan niet te sterk voor tropen etc?

rob 2
03-06-2007, 18:57
Hallo Zwartkopje;dit middel heb ik in Apeldoorn op vogel 2007 gekocht en het bestanddeel Ronidazole zit er met een percentage van 5% in.Dit zou bij het mengsel van duiven 10% zijn.Ondanks dat het me afgeraden werd heb ik het ook als badwater die dagen gegeven omdat ik er van uitga en het ook merk dat de vogels meer badderen in de laatste dagen voor het uitkomen van de jongen.Mij werd geadviseerd het badwater die dagen te verwijderen,leek mij niet zo'n goed idee.Hopenlijk kun je hier wat mee groeten Rob.;)

Ton Koek
03-06-2007, 21:02
Als je wel badwater geeft drinken de vogels liever het badwater dan water waar een medicijn in zit, vandaar het advies.
Nu weet je nooit zeker of de vogels het spul binnengekregen hebben.

Birdfarm
03-06-2007, 21:10
Dan heb je niet goed gelezen, rob geeft namelijk aan dat het ook door het badwater zit.

Greetzzz

rob 2
03-06-2007, 22:19
Ja Ton dat heeft Birdfarm goed ik heb het ook in het badwater gedaan omdat ik ze het badwater niet wil onthouden en toch zeker wil zijn dat ze het middel krijgen lukt het bij het ander koppel ook zo meld ik het wel groetjes.

Ton Koek
04-06-2007, 00:23
Dat had ik inderdaad niet gezien, heel slim opgelost dus. Inderdaad badderen ze graag rond het uitkomen van de eieren. Slimme truc dus gewoon. :)

rob 2
04-06-2007, 20:19
Ton het is of beter gezegd was een gok heb net bij 2e koppel gekeken en de 3 jongen die deze nu hebben zien er ook goed uit,volle krop en het meest valt op dat de huid veel heldere en gladder is dan de andere jaren.Misschien heb ik nu het euvel gevonden zou fijn zijn ook voor andere kwekers groeten Rob.

Zwartkopje
04-06-2007, 22:21
Mooi (wederom) heb als eens vaker gehoord dat flagelaten vaak het (onbekende) probleem zijn bij tropen.
Ik zal het ook gaan proberen.

Ook mooi dat je twee koppels hebt nu die het doen, onverwant?

Ton Koek
04-06-2007, 23:02
Vooral Japanse meeuwtjes die gebruikt worden als pleegouder geven vaak problemen met flagelaten. Het zou nog wel eens een mooie doorbraak kunnen zijn.
Ik hou het zelf bij natuurbroed maar met de import op slot kunnen pleegouders een mooi alternatief zijn.

rob 2
05-06-2007, 17:47
De stellen zijn onverwant en ik heb nog 2 mannen reserve die ik in het voorjaar heb aangeschaft.Na een maand appart heb ik ze een popje gegeven en wat schets mijn verbazing de 2 popjes lagen na 14 dood in het hok 2 eigenkweek van me zelf een dag ervoor niks te zien aan deze vogels,pech hebben?

Zwartkopje
05-06-2007, 19:12
Tegelijk dood?

rob 2
06-06-2007, 22:27
nee zat 1 dag tussen terwijl; de mannen er wel goed uitzien en appart zaten.Het viel me op dat mijn mannen constant fluiten en hun geen piepje gaven pas toen het 30 graden werd begon 1 van hen te fluiten dus van de winter warm gebroed en bij mij waarschijnlijk te koud.Had er nog extra naar geinformeert,denk dat die kweker bang was dat ik anders niet zou ruilen.Je moet er van op aankunnen wat er bgezegt word anders gaat de hele kweek naar de knoppen helaas.

Zwartkopje
07-06-2007, 06:46
Vooral Japanse meeuwtjes die gebruikt worden als pleegouder geven vaak problemen met flagelaten. Het zou nog wel eens een mooie doorbraak kunnen zijn.
Ik hou het zelf bij natuurbroed maar met de import op slot kunnen pleegouders een mooi alternatief zijn.

:huh ??? Wat hebben japanse meeuwtjes er mee te maken. In eerste instantie hebben we het over alario's en ten tweede had ik het over tropen die gewoon nog import zijn en denk niet dat er japanse meeuwtjes in afrika rondvliegen waar dan weer afrikaantjes hun eitjes in de nestjes leggen.
Verder denk alsjeblieft niet dat wildvang "schoon" binnenkomt/kwam.

M.a.w. een ongepaste opmerking en (onbedoeld?) een verkeerde suggestie(?)

Rob, zaten de mannen niet achter de poppen aan, aangezien het 14 dagen nadat je ze bij elkaar gezet had gebeurde?

Ton Koek
07-06-2007, 11:59
Wat hebben japanse meeuwtjes er mee te maken
Japanse meeuwtjes zijn heel vaak drager van flagelaten, het ging over flagelaten.
Ik had geen idee dat je hier alleen over jouw hele dure soorten mocht schrijven. Mijn nederige excuses.

Henk3
07-06-2007, 12:16
Hallo Ton,

Ik begreep je wel wat betreft de japanse meeuwen.
Misschien is het wel een goed idee om er een nieuwe tread van te maken in de rubriek voor tropische vogels of japanse meeuwen dan. Het zou zeker, zoals jij verondersteld een doorbraak kunnen zijn. (flagellaten schijnt met 2 ll's geschreven te moeten worden).

Ben86
07-06-2007, 12:58
misschien een domme vraag maar wat is flagelaten?
mvg Ben

Zwartkopje
07-06-2007, 19:16
Ton, ik heb het helemaal niet over dure vogels (alhoewel tegenwoordig er steeds minder goedkope vogels zijn). Ik maakte de opmerking over flagellaten bij tropen. Vind het dan heel flauw en suggestief om meteen over meeuwtjes te beginnen. (ligt in dezelfde lijn als gekweekt met de vangkooi).
En dat vind ik niet netjes.

Henk3
07-06-2007, 19:23
Ik denk niet dat Ton dat zo bedoeld heeft. Ik denk dat Ton gewoon bedoelde te zeggen dat met het middel dat gegeven werd, misschien ook de doorgifte van flagellaten verleden tijd is bij het opkweken van tropische vogels onder de jonge vogels. Maar Ton zal het zelf denk ik nog wel verwoorden.

Ton Koek
07-06-2007, 19:29
Het is inderdaad zoals Henk 3 schrijft, er zat geen verkeerde bedoeling achter. Sorry voor mijn wat gepikeerde reactie. Zand erover?

Zwartkopje
07-06-2007, 21:00
:eek: En nu moet ook nog zandhappen ???:p

Ok, prima. Kan gebeuren. :cool:

Snap trouwens je opmerking over dure soorten?
Heb ergens gesuggereerd dat ik dure soorten heb?

rob 2
07-06-2007, 22:01
Zwartkopje de mannen deden totaal niks op de poppen uit,ze vloten niet ,laten de vleugels niet hangen of balsten niet.Heb de kweker nog gebeld deze vertelde me dat ze toch iets ? warmer zaten als in het begin gezegd werd en dat hij de vogels standaard elke 1e van de maand kuurde met baycox.Ik kuur nooit alleen schijnt het dus bij de Alario's niet anders te kunnen zie foto's 2e koppel met jongen een lust om te zien vrg Rob.

Henk3
07-06-2007, 22:04
Mooi gedaan Rob.

rob 2
07-06-2007, 22:20
Bedankt Henk de hobby is nog leuker doordat we zo onze ervaringen kunnen uitwisselen zonder dat er te veel vogels en tijd verloren gaan.Heb sinds het forum er is zelf veel geleerd het forum is een verijking voor de vereniging.;)

Henk3
08-06-2007, 11:10
Hallo Rob,

Zo denk ik er ook over. Ik heb net een reactie gegeven in de tread nieuw met een vraag. Dat ik het erg jammer vindt dat men op dit forum zo vaak over elkaar heen valt. Te hard naar mijn mening. Maar dat neemt niet weg dat het zeker een verrijking is of kan zijn voor de vogelhobbyist. Af en toe kan het niet veel lijden. Dat is toch wel heel erg jammer. Leven en laten leven is mijn motto.

rob 2
09-06-2007, 13:37
Henk er zijn helaas nog te veel kwekers met ?? kwekers geheimen.Als men er meer open voor staat om te zeggen dat het mis gaat en waarmee zou men meer geholpen kunnen worden en heeft men mogelijk een oplossing en maakt men die bekend dan zouden de contacten ook veel spontaner worden.Maar we waren over de alario's begonnen en ik wilde mededelen dat de 3 JONGEN van het 2e koppel geringd zijn en voorspoedig groeien,zal van de week nog even proberen een fotootje te schieten voor het vervolg vrg Rob.:)

Zwartkopje
09-06-2007, 14:34
Het over elkaar heen vallen =onmacht :huh
Denk dat het vaker te maken heeft met de tekst die verkeerd geinterpreteerd wordt. Zo las ik de reactie van Ton als een suggestie (alsof hij mij kende) dat mijn vraag te maken had mijn mogelijke (pleegouder)kweek met meeuwtjes.

Dat was dus niet zo!

Het lijkt er dus toch op dat die flagelaten een belangrijke factor zouden kunnen zijn. De suggestie had ik al eens gehad, van een kromsnavelkweker. Omdat ik er nog nooit iets van had gehoord bij tropen en mijn dierenarts(gelukkig) niet zo snel zo maar medicijnen geeft bleef het in mijn achterhoofd hangen.
Omdat jij nu je info deelt:) en zelfs vergelijkend materiaal(2 koppels, jaren niets) zijn we mogelijk een flinke stap verder. Biedt hoop voor de toekomst!

Henk3
09-06-2007, 15:01
Mooi dat jullie positief gereageerd hebben. Ik ben dus zeer benieuwd naar het verdere verloop t.a.v. die flagellaten test. En Rob succes met de geringde jongen.

rob 2
09-06-2007, 23:45
Ha die Zwartkopje ik denk dat de vogel soort niet zo belangrijk is ieder heeft een bepaalde voorkeur toch kun je de zelfde problemen tegenkomen.Het is dan ook zo belangrijk om de kennis te delen,helaas is mijn ervaring in het verleden met dierenartsen bij mij in de buurt ten opzichte van het vogels behandelen niet zo positief.Hoor nu dat ze zich toch iets meer in de vogels verdiepen,door op vogel 2006 en 2007 steeds mijn problemen te herhalen bij speciaalclubs van verschillende richtingen en mijn eigen conclusie te trekken uit deze gesprekken ben ik bij TRICHO PLUS uitgekomen.Je moet dan wel met de billen bloot zo ze dat hier zeggen.Je kunt alleen geholpen worden als je aangeeft wat er fout gaat,toen verschillende kwekers met flagelaten kwamen ben ik naar een middel gaan zoeken dat niet het hele jaar door gegeven moet worden ben daar geen voorstander van groeten Rob

Zwartkopje
17-06-2007, 21:52
Weet je nog bij wie je het gekocht hebt in Apeldoorn Rob?
Volgens de fabrikant mag het niet in de winkel verkocht worden omdat het een medicijn is.

rob 2
18-06-2007, 19:14
Zeker weten doe ik het niet meer maar het was een belgische leverancier,weet zeker dat travipharma bv rubenslaan 1 3411 VN lopik tel.0348-553716. www.travipharma.com,info@travipharma.com het ook leverd zij hadden het alleen in Apeldoorn niet bij zich.Doe nog wel bericht als ik het ander adres weet,kan het op de plattegrond van vogel 2007 niet terug vinden groeten Rob.;)

Serinus
18-06-2007, 21:08
Hallo,

Inderdaad; medicijnen mogen niet worden verkocht in de stands.
Gewoon even een telefoontje naar Travipharma en ze sturen het wel op.
Werkt goed met dit bedrijf!

Groeten, Serinus

Zwartkopje
18-06-2007, 21:31
Ook in/naar nederland?

Jij gebruikt het ook Serinus?

rob 2
18-06-2007, 21:59
Zwartkopje het was voor hun geen probleem het op te sturen en hun bedrijf zit in nederland.Duivenmelkers schijnen het ook te gebruiken maar dan 10% dat van mij bevat 5%ronidazole succes ermee.

Serinus
19-06-2007, 14:49
Hallo,

Nee, dit middel gebruik ik zelf niet, maar ik volg de discussie omtrent dit middel wél, omdat ik dezelfde vogelsoorten heb als Rob.
Mijn ervaring met Travipharma heb ik met "Para-mix".

Ook dit middel mag niet verkocht worden in "Apeldoorn", vandaar.

Groeten, Serinus.

HansvdWeerdhof
19-06-2007, 17:23
ronadizole kun je ook gewoon bij de plaatselijke dierenarts kopen. er zijn diverse merknamen van rony geelkuur, ridzol, etc

Zwartkopje
18-07-2007, 17:57
@Rob. Was benieuwd hoe het er nu mee staat. Jongen lijven leven en nog meer jongen??