Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spannende dagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Spannende dagen

    Ook het 2e koppel alario's heeft nu jongen,zaterdag 2 jongen en vanmorgen zag ik het derde eidopje op de grond liggen.Zal me benieuwen of het aan de behandeling met TRICHO MIX 5% ligt of de jongen volwassen worden.Word vervolgt groeten Rob.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Mooi, kun e wat meer vertellen van dat trichomix 5%

    Dat kun je zo kopen? Heb op de site wel gezien dat het voor duiven is maar is het dan niet te sterk voor tropen etc?

    Opmerking


    • #3
      TRICHO PLUS Ronidazole 5%

      Hallo Zwartkopje;dit middel heb ik in Apeldoorn op vogel 2007 gekocht en het bestanddeel Ronidazole zit er met een percentage van 5% in.Dit zou bij het mengsel van duiven 10% zijn.Ondanks dat het me afgeraden werd heb ik het ook als badwater die dagen gegeven omdat ik er van uitga en het ook merk dat de vogels meer badderen in de laatste dagen voor het uitkomen van de jongen.Mij werd geadviseerd het badwater die dagen te verwijderen,leek mij niet zo'n goed idee.Hopenlijk kun je hier wat mee groeten Rob.

      Opmerking


      • #4
        Als je wel badwater geeft drinken de vogels liever het badwater dan water waar een medicijn in zit, vandaar het advies.
        Nu weet je nooit zeker of de vogels het spul binnengekregen hebben.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Dan heb je niet goed gelezen, rob geeft namelijk aan dat het ook door het badwater zit.

          Greetzzz

          Opmerking


          • #6
            Ook door het badwater

            Ja Ton dat heeft Birdfarm goed ik heb het ook in het badwater gedaan omdat ik ze het badwater niet wil onthouden en toch zeker wil zijn dat ze het middel krijgen lukt het bij het ander koppel ook zo meld ik het wel groetjes.

            Opmerking


            • #7
              Dat had ik inderdaad niet gezien, heel slim opgelost dus. Inderdaad badderen ze graag rond het uitkomen van de eieren. Slimme truc dus gewoon.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Gokken?

                Ton het is of beter gezegd was een gok heb net bij 2e koppel gekeken en de 3 jongen die deze nu hebben zien er ook goed uit,volle krop en het meest valt op dat de huid veel heldere en gladder is dan de andere jaren.Misschien heb ik nu het euvel gevonden zou fijn zijn ook voor andere kwekers groeten Rob.

                Opmerking


                • #9
                  Mooi (wederom) heb als eens vaker gehoord dat flagelaten vaak het (onbekende) probleem zijn bij tropen.
                  Ik zal het ook gaan proberen.

                  Ook mooi dat je twee koppels hebt nu die het doen, onverwant?

                  Opmerking


                  • #10
                    Vooral Japanse meeuwtjes die gebruikt worden als pleegouder geven vaak problemen met flagelaten. Het zou nog wel eens een mooie doorbraak kunnen zijn.
                    Ik hou het zelf bij natuurbroed maar met de import op slot kunnen pleegouders een mooi alternatief zijn.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      onverwant zeker

                      De stellen zijn onverwant en ik heb nog 2 mannen reserve die ik in het voorjaar heb aangeschaft.Na een maand appart heb ik ze een popje gegeven en wat schets mijn verbazing de 2 popjes lagen na 14 dood in het hok 2 eigenkweek van me zelf een dag ervoor niks te zien aan deze vogels,pech hebben?

                      Opmerking


                      • #12
                        Tegelijk dood?

                        Opmerking


                        • #13
                          nee zat 1 dag tussen terwijl; de mannen er wel goed uitzien en appart zaten.Het viel me op dat mijn mannen constant fluiten en hun geen piepje gaven pas toen het 30 graden werd begon 1 van hen te fluiten dus van de winter warm gebroed en bij mij waarschijnlijk te koud.Had er nog extra naar geinformeert,denk dat die kweker bang was dat ik anders niet zou ruilen.Je moet er van op aankunnen wat er bgezegt word anders gaat de hele kweek naar de knoppen helaas.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                            Vooral Japanse meeuwtjes die gebruikt worden als pleegouder geven vaak problemen met flagelaten. Het zou nog wel eens een mooie doorbraak kunnen zijn.
                            Ik hou het zelf bij natuurbroed maar met de import op slot kunnen pleegouders een mooi alternatief zijn.

                            ??? Wat hebben japanse meeuwtjes er mee te maken. In eerste instantie hebben we het over alario's en ten tweede had ik het over tropen die gewoon nog import zijn en denk niet dat er japanse meeuwtjes in afrika rondvliegen waar dan weer afrikaantjes hun eitjes in de nestjes leggen.
                            Verder denk alsjeblieft niet dat wildvang "schoon" binnenkomt/kwam.

                            M.a.w. een ongepaste opmerking en (onbedoeld?) een verkeerde suggestie(?)

                            Rob, zaten de mannen niet achter de poppen aan, aangezien het 14 dagen nadat je ze bij elkaar gezet had gebeurde?

                            Opmerking


                            • #15
                              Wat hebben japanse meeuwtjes er mee te maken
                              Japanse meeuwtjes zijn heel vaak drager van flagelaten, het ging over flagelaten.
                              Ik had geen idee dat je hier alleen over jouw hele dure soorten mocht schrijven. Mijn nederige excuses.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X