Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voorfronten kleine tropen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • voorfronten kleine tropen

    is er een voorfront die de maaswijdte kleiner dan de standaard voorfront? die speciaal voor kleine tropen wordt gebruikt?
    of wat is jullie ervaring?
    en wat gebruiken jullie als voorfront bij kleine tropen?
    mvg Ben
    Groeten, Ben

  • #2
    Ik heb gewoon de gangbare. Dacht niet dat er speciale waren.
    Over welke vogels gaat het?

    Heb me wel eens wezenloos gezocht om een goudbuikje dat uit een broedkooi was verdwenen. Bleek hij bij een ander hok te zitten.
    Waar je dus om moet denken is bij badhokjes, die moeten echt in het midden zitten om voldoende af te dichten.

    Opmerking


    • #3
      ja inderdaad het gaat om goudbuikjes. en ik heb hele goeie badbakken. die de opening goed afdichten ook boven waar sommige badbakken schuin naar binnen gaan hebben die van mij een kleine ronding met dus hele kleine openingen.(als ik ze goed in het midden heb natuurlijk haha )
      waar ik op doel is dat als een ijzer verbogen is zou deze vogel er makkelijk uit kunnen en dacht misschien zijn er fronten met kleinere maaswijdtes.

      mvg Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        Ik ken geen kleinere maat, maar als je zeker wil zijn, span fijn (eventueel) kunststof) gaas in plaats van, of over de frontjes, daar gaan ze niet doorheen. De jongen die net uitvliegen duwen wel hun kopje er een keer doorheen, maar verder past gelukkig echt niet.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          oke bedankt voor jullie reacties.
          mvg Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            vliegengaas,

            Hallo winterkoning,

            als je vliegengaas gebruikt zitten de vogels dan eigenlijk niet te donker in hun kweekkooi,als alternatief zou je toch ook plexiglas kunnen gebruiken dan krijgen ze wel voldoende daglicht.
            m.vr.gr. Harry
            m.vr.gr. Harry

            Opmerking


            • #7
              plexi

              Waarschijnlijk wordt het dan aardig warm (bedompte lucht) met plexiglas. Met lichtgekleurd horregaas valt het licht denk ik wel mee en je houd de frisse buitenlucht er ook in. Horregaas is er in allerlei kleuren, van wit naar zwart. Nadeel is dat je de vogels slecht ziet. Maak anders zelf voorfrontjes van fijnmazig vierkant tropen gaas.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Plexiglas (acryl)- zie website tony jochems www.avitoon.nl

                Opmerking


                • #9
                  oke heel erg bedankt voor jullie reacties.
                  ik kijk even wat mogelijk is in mijn situatie.
                  mvg Ben
                  Groeten, Ben

                  Opmerking

                  Working...
                  X