Mededeling

Collapse
No announcement yet.

agresieve kanarie-man

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • agresieve kanarie-man

    Heb weer een vraagje aan jullie,

    mijn kanarie-man lijkt wel een beetje agresief te zijn naar het popje toe.

    Waar het popje is zit ook de man, zit het popje lekker te eten moet de man zonodig het popje aan de kant duwen of pikken om er ook bij te zitten.
    Hij vliegt haar ook achterna zoals ik al gezegd had waar zij zit zit hij ook. Soms niet met bedoelingen maar hij is gewoon graag bij haar.

    Is dit normaal of moet ik hem apart gaan zetten (wat ik wel jammer zou vinden nu hij het zo fijn vind in zijn nieuwe onderkomen).

    Of is dit gedrag normaal tijdens de broed-periode?
    Of doet hij nu waken over het popje?

    Als hij zometeen maar niks gaat doen met de jongen ALS ze er komen.

    Het popje zit gewoon met haar nestje in het binnenhok. Ze zitten er nu nog samen in. Het was de bedoeling om er ook nog zebravinken bij te zetten maar omdat het popje nu aan het broeden is wil ik dat ze dat in alle rust kan doen. Dus de zebravinken moeten nog even wachten.

    Hopelijk zijn de eieren natuurlijk bevrucht.

    Jeroen

  • #2
    verliefd stelletje

    Mooi bij elkaar laten zitten. Komt vast wel goed. Mocht je er nog eens zebravinken bij in doen, dan zal het met broeden wel niet veel worden met de kanarie. Ik denk dat de zebravinken dan het nest van de kanarie wel weer zullen slopen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      ik ben het met Henk eens zebravinken verstoren vaak het nest ik heb tenminste niet veel succes met zebravinken gehad.
      en ik weet niet hoe jouw hok eruit ziet qua grote bedoel ik dan mocht je denken dat de man de pop heel erg opjaagd zou je een pop erbij kunnen doen?
      mvg Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de info.

        Ik was inderdaad van plan om te wachten met zebravinken totdat deze eitje's uitgekomen zijn en de jongen wat groter zijn, Als er jongen komen.

        Ik kijk het nog even aan vandaag zijn ze lekker samen in bad geweest in goede harmonie. En wat mij opviel is dat als het mannetje naar buiten wilde dan begon het popje te roepen, en als het mannetje dan weer naar binnen kwam hield ze d'r snavel. Ik denk dat hij ze gewoon probeert te beschermen.

        Jeroen

        Hieronder 2 foto's van het nestje.



        Opmerking


        • #5
          jagende man

          Als de pop alle eieren heeft gelegd kan je de man er gerust afhalen, de pop kan de jongen zelf wel groot brengen.
          Ik zelf kweek ook kanaries, en gebruik wel 1 man op 2 of 3 poppen.
          Het kan altijd wezen dat de man de pop steeds achterna zit en het geen rust gunt.
          Wat later ook kan gebeurendat de pop niet van de jongen afkomt omdat de man de pop steeds voert, maar de pop voert dan de jongen niet.
          Dus mijn antwoord haal straks de man weg.
          Ime

          Opmerking


          • #6
            Nou alles gaat goed hier.

            De man zit alweer te zingen en het popje zit rustig op haar eitje's te broeden.

            Dus ik verwacht wel dat alles goed gaat komen.

            Jeroen

            Opmerking


            • #7
              Dus mijn antwoord haal straks de man weg.
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #8
                Ik wilde ze zoiezo laten zitten ze hebben inderdaad genoeg ruimte. En ik heb ze gisteren heel de dag zitten observeren en heb gewoon in een deuk gelegen van het lachten.
                Het agresieve valt inderdaad wel mee hij beschermt haar gewoon of je kan ook zeggen dat hij onder de plak zit. als ze roept staat hij gelijk paraat.
                Dat is een verschrikkelijk leuk en komische gezicht.

                Hij heeft zijn kont nog niet buiten het luik gekeert of ze begint al te roepen en dan zie je hem gelijk weer naar binnen hippen, zo van nee he niet weer.

                Heb inmiddels 3 eitje's dus ben heel benieuwd.

                Jeroen

                Opmerking

                Working...
                X