PDA

Bekijk Volledige Versie : help!!!!

kanariekweker1234
01-06-2007, 18:56
:help :help

hoi er is nu 1 jongkie uitgekomen in de broedkooien moet ik nu ook extra doen in plaats van dat er 3 jongen uitgekomen waren??

en nog een vraag moet de pop direct gaan voeren of is het normaal dat hij er gewoon op gaat zitten? met 4 jongen let ik daar nooit zo op maar met 1 ben ik toch wat voorzichtiger

alvast bedankt voor het antwoord:)

van jackie:)

Henk3
01-06-2007, 21:49
Het popje weet wel wat ze doet. Dat komt wel goed. Ze zit er niet strak op.
Het jonkie leeft de eerste dag of nacht wel op het eierdooierzakje. Dan moet wel eivoer verstrekt worden, regelmatig een beetje. Lekker vers en rul gemaakt.

kanariekweker1234
02-06-2007, 08:50
:help :help

hij zit nu nog steeds aardig veel op het nes is hij soms bang dat zijn jongen anders niet veilig zijn?? of kan dat er niets mee te maken hebben hij voert af en toe wel en het jong hoor ik ook nog wel piepen

vogelvriend
02-06-2007, 08:55
de pop houdt het jong plichtmatig warm, komt er waarschijnlijk maar een paar keer per dag vanaf om zelf te eten en/of het jong te voeren.;)

gr ray

kanariekweker1234
02-06-2007, 21:09
dus is dat wel goed? of kan ik er wat aan doen etc.

girlits
02-06-2007, 21:40
Gewoon zitten laten en minstens een eitje laten liggen, voor de zekerheid i.v.m breuk een kunsteitje dit voorkomt dat de jonge vogel in de verdrukking komt en hierdoor spreidpoten of andere vergroeiingen krijgt .Je kunt ook als je meerdere nesten hebt met veel jongen ergens een jong van gelijke grootte uithalen en er bij in leggen. groeten eddie

kanariekweker1234
05-06-2007, 07:34
de vogel doet het wel aardig goed hij leeft nu al 5 dagen en wordt al steeds groter de moeder voert wel dus!:)

bedankt voor de hulp

kanariekweker1234
07-06-2007, 16:34
nu al 7 dagen
:)

Henk3
07-06-2007, 19:41
Ik bedoel eigenlijk 1 ring. Heb je de vogel al een ring omgedaan? 3 teentjes naar voren en de lange naar achter. Desnoods een druppeltje slaolie gebruiken. (dan glijdt het ringetje beter) Wel weer droog maken.

kanariekweker1234
08-06-2007, 18:54
ja gisteren heb ik hem geringd maar de moeder lijkt hem wel iets minder te voeren, het kan ook wel verbeelding zijn maar het leek wel even zo ze gooithem er niet uit ofzo maar lijkt wat meer op de stok te zitten inplaats van bij het nest ik hoop niet dat het echt zo is:( maar misschien let ik er nu wel gewoon te veel op en is der niks aan de hand:) ik hoop het:D

van jackie

Henk3
08-06-2007, 19:32
Hallo jackie,

Dat het popje nu meer van het nest is, is ook volkomen normaal. Het jonkie wordt ouder en het is warm. Het jonkie kan zich nu zelf wel al aardig warm houden. Ik denk dat het wel helemaal goed komt. Succes.

kanariekweker1234
08-06-2007, 21:57
ik hoop het en het lijkt me erg leuk!
het is een gloster jong en hij krijgt al
aardig wat veren ik kan nog niet echt
zien of het nou een gladkop of een
kuifje
wordt maar dat zie ik dan wel weer
eerst maar afwachten of alles goedkomt
bedankt voor alle reacties
jullie horen het morgen denk ik wel weer
ik vind het namelijk leuk om het te vermelden
vooral als het goed verloopt!

van jackie

kanariekweker1234
09-06-2007, 09:19
hij is nu al 9 dagen oud, ik heb gister ook jongen gekregen van mijn bruin ivoor kanaries het zijn der 4 en leven allemaal, morgen of overmorgen moeten mijn andere gloster eitjes uitkomen het zijn 5 eieren en 4 bevruchte en dus 1 onbevruchte maar daar heb ik ook wel vertrouwen in want die pop voert goed, al mijn glosters doen het vooral goed maar de rest niet perfect, 2 paartjes bruin ivoor doen het goed die andere 2 hebben nog maar 1 keer jongen gehad en dan ook nog maar eens 2 die het haalden bij de glosters nu al drie rondes en ook per ronde 4 jongen ongeveer, ik moet hierna ook stoppen met mijn glosters, maar met mijn bruin ivoor ga ik nog een ronde doen

van jackie

Ton Koek
09-06-2007, 11:19
Zo te lezen gaat het helemaal goed komen dus, leuk!
Bij vogels die niet echt goed voeren kun je een beetje geraspte appel door het eivoer doen, dat stimulleert vaak tot beter voeren.

kanariekweker1234
09-06-2007, 13:51
Zo te lezen gaat het helemaal goed komen dus, leuk!
Bij vogels die niet echt goed voeren kun je een beetje geraspte appel door het eivoer doen, dat stimulleert vaak tot beter voeren.

op welke dag precies vliegen de vogels uit?-0-

RobK
09-06-2007, 16:05
Een gemiddeld kanariejong zal rond de 20e dag op de rand van het nest gaan zitten. Af en toe met de vleugels wat oefeningen, af en toe eens naar de dichtstbijzijnde stok. Hoe beter het jong wordt gevoerd des te langer zal het in en om het nest blijven plakken.

Groet,

Rob.

Henk3
09-06-2007, 17:07
2007 = zwart. 1, 2, 3 enz. zijn de ringvolgnummers. Dat heeft iedereen er op staan die ringen heeft besteld.

Lees dit maar ff door, lijkt mij wel goed.

http://www.nbvv.nl/content.asp?page=34

kanariekweker1234
15-06-2007, 16:27
hij is vandaag al vijftien dagen oud over vijf dagen moet hij op stok ongeveer:)

mijn nestje met me andere glosters gaat ook goed nu ook alweer een paar dagen oud;)