Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • help!!!!




    hoi er is nu 1 jongkie uitgekomen in de broedkooien moet ik nu ook extra doen in plaats van dat er 3 jongen uitgekomen waren??

    en nog een vraag moet de pop direct gaan voeren of is het normaal dat hij er gewoon op gaat zitten? met 4 jongen let ik daar nooit zo op maar met 1 ben ik toch wat voorzichtiger

    alvast bedankt voor het antwoord

    van jackie

  • #2
    popje

    Het popje weet wel wat ze doet. Dat komt wel goed. Ze zit er niet strak op.
    Het jonkie leeft de eerste dag of nacht wel op het eierdooierzakje. Dan moet wel eivoer verstrekt worden, regelmatig een beetje. Lekker vers en rul gemaakt.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      hij voert niet super goed



      hij zit nu nog steeds aardig veel op het nes is hij soms bang dat zijn jongen anders niet veilig zijn?? of kan dat er niets mee te maken hebben hij voert af en toe wel en het jong hoor ik ook nog wel piepen

      Opmerking


      • #4
        de pop houdt het jong plichtmatig warm, komt er waarschijnlijk maar een paar keer per dag vanaf om zelf te eten en/of het jong te voeren.

        gr ray

        Opmerking


        • #5
          ??

          dus is dat wel goed? of kan ik er wat aan doen etc.

          Opmerking


          • #6
            Gewoon zitten laten en minstens een eitje laten liggen, voor de zekerheid i.v.m breuk een kunsteitje dit voorkomt dat de jonge vogel in de verdrukking komt en hierdoor spreidpoten of andere vergroeiingen krijgt .Je kunt ook als je meerdere nesten hebt met veel jongen ergens een jong van gelijke grootte uithalen en er bij in leggen. groeten eddie

            Opmerking


            • #7
              Hoi

              de vogel doet het wel aardig goed hij leeft nu al 5 dagen en wordt al steeds groter de moeder voert wel dus!

              bedankt voor de hulp

              Opmerking


              • #8
                leeft nog steeds!

                nu al 7 dagen


                Opmerking


                • #9
                  heb je al ringen uitgezocht?

                  Ik bedoel eigenlijk 1 ring. Heb je de vogel al een ring omgedaan? 3 teentjes naar voren en de lange naar achter. Desnoods een druppeltje slaolie gebruiken. (dan glijdt het ringetje beter) Wel weer droog maken.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    ja! nu al 8 dagen oud!

                    ja gisteren heb ik hem geringd maar de moeder lijkt hem wel iets minder te voeren, het kan ook wel verbeelding zijn maar het leek wel even zo ze gooithem er niet uit ofzo maar lijkt wat meer op de stok te zitten inplaats van bij het nest ik hoop niet dat het echt zo is maar misschien let ik er nu wel gewoon te veel op en is der niks aan de hand ik hoop het

                    van jackie

                    Opmerking


                    • #11
                      Popje meer van het nest

                      Hallo jackie,

                      Dat het popje nu meer van het nest is, is ook volkomen normaal. Het jonkie wordt ouder en het is warm. Het jonkie kan zich nu zelf wel al aardig warm houden. Ik denk dat het wel helemaal goed komt. Succes.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Gaat wel aardig goed

                        ik hoop het en het lijkt me erg leuk!
                        het is een gloster jong en hij krijgt al
                        aardig wat veren ik kan nog niet echt
                        zien of het nou een gladkop of een
                        kuifje
                        wordt maar dat zie ik dan wel weer
                        eerst maar afwachten of alles goedkomt
                        bedankt voor alle reacties
                        jullie horen het morgen denk ik wel weer
                        ik vind het namelijk leuk om het te vermelden
                        vooral als het goed verloopt!

                        van jackie

                        Opmerking


                        • #13
                          9 dagen

                          hij is nu al 9 dagen oud, ik heb gister ook jongen gekregen van mijn bruin ivoor kanaries het zijn der 4 en leven allemaal, morgen of overmorgen moeten mijn andere gloster eitjes uitkomen het zijn 5 eieren en 4 bevruchte en dus 1 onbevruchte maar daar heb ik ook wel vertrouwen in want die pop voert goed, al mijn glosters doen het vooral goed maar de rest niet perfect, 2 paartjes bruin ivoor doen het goed die andere 2 hebben nog maar 1 keer jongen gehad en dan ook nog maar eens 2 die het haalden bij de glosters nu al drie rondes en ook per ronde 4 jongen ongeveer, ik moet hierna ook stoppen met mijn glosters, maar met mijn bruin ivoor ga ik nog een ronde doen

                          van jackie

                          Opmerking


                          • #14
                            Zo te lezen gaat het helemaal goed komen dus, leuk!
                            Bij vogels die niet echt goed voeren kun je een beetje geraspte appel door het eivoer doen, dat stimulleert vaak tot beter voeren.
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              bedankt

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                              Zo te lezen gaat het helemaal goed komen dus, leuk!
                              Bij vogels die niet echt goed voeren kun je een beetje geraspte appel door het eivoer doen, dat stimulleert vaak tot beter voeren.
                              op welke dag precies vliegen de vogels uit?

                              Opmerking

                              Working...
                              X