Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broeden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broeden

    Ik weet niet of dit in de goede post staat anders moet het maar even verzet worden.

    Mijn nieuwe pop is druk bezig met een nestje te maken en dat gaat prima.
    Ze is daar heel de week al mee bezig. Nu kwam ik thuis en heb uit nieuwsgierigheid gekeken of er een ei in lag, en jawel er lag een ei in. Maar ik weet dus niet hoelang dat dat er al ligt.

    Nu is mijn vraag gaat een popje gelijk broeden als ze een ei neegelegd heeft?

    Ik heb nu (nog) 2 kanarie's in de voliere een man en een popje, maar de man is een beetje baldadig als je begrijpt wat ik bedoel, waar het popje is is ook het mannetje te vinden hij laat haar niet echt met rust. Ze zitten ook wat veertje's van elkaar te plukken is dit ook normaal? Ik zag wel dat het popje de veertje's in het nestje legt.

    Verder gaat alles prima met de kanarie's ik heb ze allebei gisteren behandeld met anti-parasiet omdat ze veel met de snavel langs de stokken wreven en geluidje's aan het maken waren.
    Ze hebben het verder prima naar d'r zin in het nieuwe grote onderkomen.

    Hopelijk hebben jullie wat antwoorden op mijn vragen.

    Jeroen

  • #2
    staat goed

    Je vraag kan hier prima staan.
    De pop gaat niet meteen de eerste dag broeden.
    Wat die veertjes betreft, als je een oud veren kussen te pakken kan krijgen, kan je daar wat veertjes van in je kooi leggen. Dan plukken ze elkaar waarschijnlijk niet meer.
    Was je niet een beetje laat met die behandeling met antiparasiet middel. Temeer omdat je aan het kweken bent met de vogels. Je kan beter vooraf je maatregelen genomen hebben.
    In iedergeval mooi dat je vogeltjes het prima naar hun zin hebben, dat is ook wat waard.
    Succes.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor je antwoord Henk3,

      Ik was inderdaad een beetje laat met de behandeling, maar ik had niet verwacht dat ze na 2 weken in hun nieuwe onderkomen al een nestje zou gaan maken. Dus ik heb het toch nog maar even gedaan en zo te zien lijkt het aan te slaan.

      Het popje zit nu inderdaad op het nestje te broeden dus we wachten maar af.
      Ik zal jullie op de hoogte houden.

      Jeroen

      Opmerking


      • #4
        Helaas

        Hoi,

        Helaas waren mijn eitje's ook niet bevrucht.
        Dus ik heb ook geen jonge kanarie's.

        Is niet erg nu kan ik de zebravinken gaan halen en die erbij gaan doen.
        Kunnen ze nog even aan elkaar wennen voordat de rui-periode ingaat.
        Volgend jaar maar weer beter.
        Ik laat ze nu lekker genieten van de voliere.

        Nog even een vraagje: toen het popje op het nestje zat zat de man buiten uit volle borst te zingen. Maar nu het popje ook weer actief is hoor ik de man niet meer zingen wel roepen, waar kan dat aan leggen of moet het weer een kwestie van gewenning zijn?

        Jeroen

        Opmerking

        Working...
        X