Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppel nachtegalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • koppel nachtegalen

    Hallo.

    Ik heb bij mijn japanse nachtegaal man een tijdje geleden een popje bijgezet.
    In het begin zag hij haar wel zitten en ging over haar heen springen, zij vond dat volgens mij ook wel best.
    Maar een paar dagen later elke keer als het popje in de buurt komt van het mannetje dan jaagt hij haar weg. Hij maakt dan ook een soort krkrkrkrkr geluid.
    Ik heb het mannetje daarna eens een tijdje apart gezet en daarna weer bij elkaar zonder resultaat.
    Ze zitten in een binnenvoliere van 2.5 bij 1 bij 2.2.
    Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
    Alvast bedankt.

  • #2
    pop

    Ben je er wel helemaal zeker van dat het een popje is wat je er bij geplaatst hebt?
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Ja ik ben er 100% zeker van dat het een popje is.
      Deze fluit niet en de onderkant van de staart heeft iets minder wit.

      Opmerking


      • #4
        Ik heb het "vrouwtje" apart gezet. Ze zit nu al twee dagen in een grote kooi. Ze doet alleen maar roepen en niet fluiten. Als ze nu na een paar dagen nog niet fluit dan kan ik er toch vanuit gaan dat het een popje is toch?

        Opmerking


        • #5
          Ik heb even een foto gemaakt van de "pop" aan de onderkant van de staart.
          Misschien dat jullie mij dan wat meer kunnen vertellen.
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            De foto is niet honderd procent duidelijk, maar voor mij is die pop van jou een man.

            Opmerking


            • #7
              Tjonge daar ben ik niet zo blij mee. Ik denk dat ik voor de zekerheid de vogel ga laten sexen. Ik heb gelezen op de website van gendika dat dit ook door middel van veertjes kan. Is dat wel een beetje betrouwbaar?

              Opmerking


              • #8
                Goeie tip! Ik zal de schacht niet aanraken. Ik heb ook een foto van het mannetje. En ik zie dus echt verschil. Dit is dus echt een mannetje wat hij fluit geweldig.
                Bijgevoegde Bestanden

                Opmerking


                • #9
                  laat ik beginnen met te zeggen ik heb geen verstand van deze vogels.

                  maar zou het niet zo kunnen zijn dat het wel man en pop is maar dat ze geen koppel/kweekkoppel zijn.

                  dit zie je ook wel bij vogels waar je duidelijk het verschil kunt zien maar het klikt dan gewoon niet tussen man en pop.
                  Henk Dijkkamp

                  Ik weet niet alles maar doe mijn best.

                  Opmerking


                  • #10
                    Pfff viel niet mee om een foto te maken van alle twee tegelijk. Maar het is me gelukt. Ik hoop dat deze wel goed genoeg is. Iedergeval bedankt allemaal voor de hulp.
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Opmerking


                    • #11
                      jap. nachtegaal

                      Wat ik zelf doe als ik twijfel of het een man of pop is is het volgende.
                      Ik zet de vogel in een tt kooitje, zoek op internet de zang van een japanse nachtegaal op.
                      Speel het af de man gaat terug fluiten en de pop gaat alleen tjilpen, bij mij werkte dit altijd.
                      mvg Ime

                      Opmerking


                      • #12
                        Oke, ik zal het popje laten sexen. Bedankt voor alle goeie tips en hulp.
                        Ben een heel stuk wijzer geworden.

                        Opmerking

                        Working...
                        X