Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waarom stoppen ze met voeren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • waarom stoppen ze met voeren?

    afgelopen jaar hebben mijn 2 valkparkieten 2keer een nestje gehad.
    gaat harstikke goed tot dat de jongen uitvliegen!!
    dan stoppen de ouders met voeren en beginnen ze te pikken !!
    dit is dus al de tweede keer dat ik de jongen met de hand groot moet brengen!
    erg leuk maar absoluut niet de bedoeling,

    ze begint dan ook meteen weer nieuwe eitjes te leggen,
    maar als ik het blok eruit haal voert ze en hij de jongen evengoed niet meer
    hopelijk hebben jullie een oplossing,want het is een erg mooi koppel!!
    groetjes debbie

  • #2
    Dit heb ik ook al enkele keren met mijn valkparkieten gehad. vervelende gewoonte.

    Ik haalde bij koppels die dit deden de jongen al met een week of drie, vier uit het blok. Deze zette ik in de kooi in een vierkant houten kistje met bodembedekking.

    Meestal werden ze gewoon doorgevoerd door 1 van beide ouders, terwijl de ander weer zich bezig hield met een nieuwe broedronde.

    Als ik ze integendeel liet zitten in het broedblok, bleef de pop net zo lang aan het etteren totdat de jongen het blok meestal tot bloedens toe gepikt het blok verlieten en werden ze verder in de steek gelaten.

    Momenteel heb ik de broedblokken vervangen door horizontale blokken met twee kamers, sindsdien is het probleem ook over, de jongen worden al broedend gevoerd en met rust gelaten.

    Ik hoop dat je een oplossing vindt die werkt voor je, tot laatst een collegiale tip, als het ondanks al je goede inspanningen niet veranderd ruim het koppel dan toch maar op.
    Mijn leven...........


    Opmerking


    • #3
      bedankt !!

      bedankt voor deze tip ik ga dit zeker uitproberen,ik wist niet dat dit zoeen typisch valken probleem is!
      ik dacht er zelf aan om de koppel te veranderen ,andere pop op de man en een andere man op de pop! kom ik in ieder geval iets meer te weten over het individueele gedrag van dit koppel.
      ik kweek dit jaar voor het eerst met valken dus niet zo een goede start,
      al zijn de jongen wel lekker aan het groeien en erg mooi aan het worden,
      groeten debbie

      Opmerking

      Working...
      X