Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goudvink man is agressief

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • goudvink man is agressief

    Mijn koppel goudvinken hebben 2 jonge. Na het ringen is de man erbij geplaatst, en voert de jonge goed. Na 16 dagen, verlaten de jonge vogels het nest. Vanaf dat moment valt de man de jongen aan. De man is weggehaald, en in een tt kooi geplaatst. De pop heeft inmiddels het vierde ei gelegd, zit vaker op het nest, voert de jonge steeds minder. Wat nu te doen????

  • #2
    omdat niemand reageerd doe ik een poging, laat de jongen bij de pop deze zal wel blijven voeren alleen minder, nu hopen dat de jongen meer gaan eten.
    anders moet je een keuze maken of de jongen laten sterven of de eieren weg pakken en pas weer nest gelegenheid geven als de 2 jongen zelfstandig zijn.

    aan u de keuze.

    ps de eieren onderleggen bij een kanarie of groenling is ook een optie.

    en je kunt de jongen in een babykooi zetten en kijken of de man ze dan wel voert, aanvallen kan dan niet meer.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      agressief

      bedankt voor de tip

      ik heb de jonge gewoon bij de pop gelaten die inmiddels aan het broede was. toch bleef de pop de jonge voeren tot de 30ste dag heb ik ze eraf gehaald. inmiddels heeft de pop weer jongen.

      Opmerking


      • #4
        gelukkig is het goed gekomen, succes met de tweede ronde
        www.fretteren.eu

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door geert2
          Mijn koppel goudvinken hebben 2 jonge. Na het ringen is de man erbij geplaatst, en voert de jonge goed. Na 16 dagen, verlaten de jonge vogels het nest. Vanaf dat moment valt de man de jongen aan. De man is weggehaald, en in een tt kooi geplaatst. De pop heeft inmiddels het vierde ei gelegd, zit vaker op het nest, voert de jonge steeds minder. Wat nu te doen????
          Dat als de jonge uit het nest zijn ze minder gevoert worden is normaal. Dit gebeurt om de jonge te dwingen zelf te gaan eten. De pop zal de jonge af en toe nog wat voeren, maar dat word dus steeds minder. De man kun je het beste in het tt kooitje laten zitten (wel aan de bevruchting denken van het volgde nest). De jonge goudvinken zijn met 30 dagen zelfstandig. Hopelijk gaat het volgende nest wel goed. Succes.
          Groet Goudvink

          Opmerking

          Working...
          X