Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gouldamadines.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gouldamadines.

    Toen ik vorig jaar begon had ik nog geen ringen,dus wat kleurringetjes om gedaan.
    maar een nieuwe hobby moet je in komen dus bij sommige helemaal niets omgedaan.
    ik neem aan dat die vogeltjes verkocht moeten worden he.
    anders krijg ik inteelt,of ruilen met iemand anders,zo zie ik het toch goed he
    misschien kunnen jullie mij raad geven.
    groetjes petra.

  • #2
    gouldamadines

    Hallo Petra,
    je kunt de vogels die je vorig jaar gekweekt hebt ringen met kleurkralen ,kleur ze dan met rode kralen dat is de kleur van het kweekjaar 2006 voor 2007 met zwart,
    wat de vogels aan betreft kun je proberen om er wat te ruilen met een andere gouldkweker ,je kunt ook evt met mij kontakt opnemen om wat mannen te ruilen ,heb te weinig poppen gekweekt dit jaar wel 75% mannen .
    woon in Groenlo prov gelderland weet dus niet of dat ver bij je vandaan is.

    m.vr.gr. Harry
    m.vr.gr. Harry

    Opmerking


    • #3
      In een kolonie kan je er absoluut niet van uitgaan welke de ouders zijn.
      Heb dit jaar jongen uit een ouderkoppel goulds dat beide blauw zijn en alle 3 bleken ze groen te zijn (genetisch onmogelijk)!!

      Inteelt vormt niet snel een probleem als je start met goulds uit verscheidene bloedlijnen. Wel raad ik je aan om jongen uit het zelfde nest te gaan ruilen en best dan nog diegene met hetzelfde geslacht, zo vermijd je broer x zus koppels.
      En vermits goulds over het algemeen bij hun vaste partner blijven, moet je niet zo vrezen voor ouder x kind koppels.

      Dus stel nu je hebt een nest van 4 goulds (2 mannen en 2 poppen), dan ruil je of beide mannen of beide poppen en niet 1man en 1pop uit dat nest...
      www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

      Opmerking

      Working...
      X