Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwschubbenkwartels groot brengen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Blauwschubbenkwartels groot brengen

    Hallo,

    Ik ben sinds eind vorig jaar in het bezit van een koppel blauwschubbenkwartels. In de winterperiode heb ik deze kwartels in het binnenverblijf gehouden en hier begonnen ze al vrij vlot met het leggen van eieren. Broeden deden ze zelf echter niet dus heb ik besloten de eieren in een broedmachine uit te broeden. In tegenstelling tot de mexicaanse en de gambel kwartels is het me echter nog niet gelukt om een paar jongen over te houden. Na een paar dagen zie je de blauwschubben verzwakken en gaan ze dood. Het is net alsof ze geen voeding binnen krijgen. Ze hebben al een keer samen met kuikens van de gambel in een opfokkooi gezeten en ook dan zag je dat de gambels goed groeiden terwijl de blauwschubben het weer niet haalden. Als opfokvoer krijgen ze sivo start en opfokmeel ter beschikking.

    Naar mijn idee weten ze de eerste dagen niet voldoende voeding binnen te krijgen en sterven ze. Ik snap alleen niet zo goed waarom dit probleem alleen bij de blauwschubben voorkomt. (In mijn geval)


    Heeft iemand misschien een tip wat ik een volgende keer eventueel kan proberen ?


    Overigens zitten de bluawschubben nu in een buitenvoliere omte proberen wat natuurbroedkuikens te krijgen.

    Robert

  • #2
    Misschien vinden ze het water niet.

    En ik kreeg de raad om de dwergkwartels steeds wat levend voer te geven. En heb amper uitval (natuurbroed weliswaar).
    www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

    Opmerking


    • #3
      ik denk dat je het beste via natuur broed kan doen dan zal het vast wel goed komen dan wijzen de ouders ze het wel aan
      mvg roy (vogelfreak)
      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

      Opmerking

      Working...
      X