Mededeling

Collapse
No announcement yet.

diamantduivenpaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • diamantduivenpaar

    beste mensen, wie o wie kan mij helpen.
    ik heb eindelijk vorig jaar een koppel diamantduiven aangeschaft. heb een open en vrije buitenvoliere waar ze in vliegen en broeden. Vorig jaar wilden ze ook al niet broeden. Maar ik dacht toen nog och dat komt wel. dit jaar zie ik ze wel elkaar voer geven maar verder niks. geen activiteit om een nest te maken. dus wie kan mij vertellen waar je aan nog meer zaken kunt zien of denken zodat deze mooie vogels ook eens gaan nestelen en dat we weer nieuwe gezinsleden kunnen verwelkomen.

  • #2
    Diamantduiven

    Hoi Erna007,
    Weet je zeker dat je een koppel hebt ?? Diamantduiven zijn over het algemeen gemakkelijk te kweken. Het kunnen ook 2 duivinnen zijn want die willen zich ook wel eens voeren. Een mannetje kun je het gemakkelijks herkennen aan zijn brede oogranden deze zijn bij de pop smaller. Ik hoop dat het toch wil lukken. Succes.
    Groet Goudvink.

    Opmerking


    • #3
      klopt helemaal goudvink diamantduiven kweken zeer makkelijk de oog ring van de man is ook iets meer oranje/rood dan die van de pop
      Gr Marcel Levers

      Opmerking


      • #4
        even nog een vraag van mij
        ik heb nu jongen liggen
        met hoeveel dagen ring je deze?

        Piet

        Opmerking


        • #5
          Meestal rond de 6e dag, ik zou dag 5 even kijken of de pootjes al dik genoeg zijn.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            echt wel

            gelukkig zijn het echte man en vrouw dankzij jullie kennis kwam ik daar achter. maar nu nog hoe ze tot paren te krijgen. kun je daar iets speciaal aan doen of de natuur hun gang laten gaan. of is het zo dat een duivinnetje meerdere mannetjes in haar buurt moet hebben om een keuze te maken.

            Opmerking


            • #7
              of is het zo dat een duivinnetje meerdere mannetjes in haar buurt moet hebben om een keuze te maken
              Nee, bij deze vogels is dat niet gebruikelijk.
              Het kan natuurlijk wel gewoon gebeuren dat het niet klikt. Een van de twee omruilen is dan een mogelijkheid.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Wat voor soort nest heb je? Als er geen geschikt nest in hangt dan zal ze geen moeite doen om te broeden of zelfs eieren te leggen. Het best geschikte vind ik persoonlijk een kanarie nest een nest dan vanboven, lings en recht gesloten is vanvoor open en in de onderkant een cirkel uitgezaagd waar dan een enst inhangt. Dit gebruik ik ook,en de pop heeft al veel gebroed.
                nog veel geluk

                mvg bart
                Have fun and live your live to te maximum!

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door nixunior
                  Wat voor soort nest heb je? Als er geen geschikt nest in hangt dan zal ze geen moeite doen om te broeden of zelfs eieren te leggen. Het best geschikte vind ik persoonlijk een kanarie nest een nest dan vanboven, lings en recht gesloten is vanvoor open en in de onderkant een cirkel uitgezaagd waar dan een enst inhangt. Dit gebruik ik ook,en de pop heeft al veel gebroed.
                  nog veel geluk

                  mvg bart
                  kun je een foto sturen zodat ik eens kan kijken wat je bedoelt. ik heb nl. verschillende gemaakte c.q. gekochte nestkastjes. en twee helemaal dichte maar die zijn te klein voor de duiven. en een hang nestje van plastic met daarin een nest gedraaide mandje. ooit gehoord dat ze daarin zouden gaan broeden, maar dat gebeurd ook niet. nu wil iemand anders die ik er over sprak me vertellen dat ik toch nog twee verschillende diamantduiven zou hebben . dus verschillende kleuren. maar die ene man is licht grijs en de vrouw heeft een tint donkere bovendek. is dat dan zo dat ze toch verschillende soorten zijn en dat die dan ook niet broeden met elkaar. tjonge ik moet toch veel leren hoor. wie heeft dan een boek of een een site waar ik al die verschillen van de diamantduiven terug kan vinden want om daar alleen een boek over te kopen vind ik te prijzig. erna007

                  Opmerking


                  • #10
                    Ook diamantduifjes van verschillende kleur kunnen samen jongen krijgen, dat zal de reden niet zijn.
                    Op http://www.nhdb.nl/~dfkp/duivendiamant.html staat aardig wat informatie.

                    Succes.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door nixunior
                      Wat voor soort nest heb je? Als er geen geschikt nest in hangt dan zal ze geen moeite doen om te broeden of zelfs eieren te leggen. Het best geschikte vind ik persoonlijk een kanarie nest een nest dan vanboven, lings en recht gesloten is vanvoor open en in de onderkant een cirkel uitgezaagd waar dan een enst inhangt. Dit gebruik ik ook,en de pop heeft al veel gebroed.
                      nog veel geluk

                      mvg bart
                      Bij mij hebben ooit meerdere koppels gebroed en allemaal in een zogenaamd traliekastje wat ook wel voor kanaries en tropen gebruikt word. Wanneer je een goed koppel hebt maakt de nestgelegenheid niet heel veel uit en zal je meerdere nesten per jaar probleemloos groot kunnen krijgen. Misschien heb jij gewoon pech dat het niet klikt tussen het koppel. Hoe oud zijn de duifjes? Misschien zijn ze nog niet broedrijp of juist te oud....
                      Hoe dan ook, geef de moed niet op want het zijn hele leuke diertjes om mee te kweken.
                      Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                      Opmerking


                      • #12
                        broedrijp?

                        Oorspronkelijk geplaatst door alexd
                        Bij mij hebben ooit meerdere koppels gebroed en allemaal in een zogenaamd traliekastje wat ook wel voor kanaries en tropen gebruikt word. Wanneer je een goed koppel hebt maakt de nestgelegenheid niet heel veel uit en zal je meerdere nesten per jaar probleemloos groot kunnen krijgen. Misschien heb jij gewoon pech dat het niet klikt tussen het koppel. Hoe oud zijn de duifjes? Misschien zijn ze nog niet broedrijp of juist te oud....
                        Hoe dan ook, geef de moed niet op want het zijn hele leuke diertjes om mee te kweken.
                        Tja ik heb de het mannetje gekocht via een winkel hier in zwolle en de andere via een handelaar. volgens de winkel was de man een jonge vogel en het vrouwtje weet ik niet. Maar het mannetje heb ik nu 2 jaar dit wordt ons 3e jaar. het vrouwtje heb ik vorig jar aangeschaft. maar kun je zien aan de vogels hoe oud ze zijn ongeveer zoals je dat ook kunt schatten bij de mensen. lijkt me toch niet. dus hoe kan ik daar dan achter komen?
                        erna 007

                        Opmerking


                        • #13
                          dit zijn voorbeelden van zo'n nesten maar zoals ze al zijden het is een soort tralie nestkast ik zal zien dat ik zo snel mogelijk een foto kan trekken van mijn nestkasten die gameekt zijn van hout

                          mvg bart
                          Bijgevoegde Bestanden
                          Have fun and live your live to te maximum!

                          Opmerking


                          • #14
                            Geopelia cuneata

                            Opmerking


                            • #15
                              diamantduif

                              meerdere koppels bij elkaar kan alleen als de kooi groot genoeg is anders krijg je alleen maar ruzie.
                              je moet de kleuren wel goed benoemen zilver noem ik geen kleur aub
                              ik kweek ze in vluchtjes en grote kooien gewoon tussen de tropen niet bij zebravinken die stelen namelijk het nestmateriaal als de duiven al een nestje maken dat is ook heel verschillend groet wim

                              Opmerking

                              Working...
                              X