PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen met broeden..

Struikie Jr.
26-05-2007, 11:57
Beste Vogelvrienden..

Zijn er hier nog meer die veel problemen hebben met het op stok brengen van kanaries:help

Zelf ben ik begonnen met 2 koppels met Glosters,2 koppels Fife Fancy's en een koppel lizards..

Eerst gingen er een pop kapot van de Glosters en toen de Lizard man..

maar verders, alle eieren onbevrucht heb er zeker al 35 weg kunnen gooien, Ik heb pas 1 Fife fancy op stok.. En een het koppel glosters zit ( 3 de ronde )
op 2 bevruchte eieren..

En dat terwijl mn Vader, die met Roodruggen en Bourksparkieten kweekt plek te kort heeft om al zn jonge vogels kwijt te kunnen..

En ik had al bij meer kwkekers bij ons uit de buurt gehoord dat het zeer slecht ging..

Is dit door heel nederland een probleem??
Of kan het bij ons in de buurt komen door miss wel te veel inteelt??

Mvg. Gijsbert Struik

Ton Koek
26-05-2007, 15:52
Van kanariekwekers hier in de buurt hoor ik ook dat er heel veel eieren niet uitkomen. Of onbevrucht, of wel bevrucht maar ze komen gewoon niet uit. Nestjes van 1 of 2 jongen komen veel voor waar andere jaren 4 of 5 gebruikelijk is.

Sommigen zeggen dat het aan het weerligt, de rare winter en het aparte voorjaar. Ik weet niet of dat dè oorzaak is.

wilfred coljee
31-05-2007, 07:23
Hallo allemaal

ook bij ons is het broeden van de glosters erg slecht, heb 6 koppels zitten heb in totaal 45 onbevruchten eieren gehad en 2 keer een pop met windeieren.
ik hoor het bij ons in de buurt heel veel.
maar bij mijn vogels in de voliere gaat het best redelijk 25 jonge zebravinken
4 jonge zilverbekjes 6jonge rijstvogels.
ik heb de kanaries maar in de voliere gedaan en nu zitten er 3 popen op bevruchten eieren
zeg het maar.
groeten wilfred

naruch
31-05-2007, 10:51
bij mij zit de kweek er op ,10 koppels rood mozaiek kanaries en 62 jongen op stok (2 ronden) dus een gemiddelde van 3 jongen per nest. ik ben tevreden.

maar veel jongen gaan weg, door verkeerde aankoop van twee nieuwe mannen heb ik redelijk wat jongen met zwarte veren(zeer zware fout).

dus is dit jaar toch min of meer verloren gegaan, door dat ik maar heel weinig goede vogels over houd, bij deze kweker koop ik dus nooit meer een man. helaas bijna alle goede mannen van mij verkocht vorig jaar, had eindelijk bijna alle fouten er uit gekweekt.

dus beginnen we komend seizoen weer opnieuw met het materiaal(vogels) van dit jaar(dezelfde poppen) maar met andere mannen, want ik weet zeker dat de poppen goed zijn.

vogelvriend
31-05-2007, 13:01
ik hoor en zie ook bij mezelf dat het vooral met de glosters slecht gaat,
ik heb zelf maar twee koppels: eerste ronde - 8 eieren- 2 jongen geboren- 0 op de stok, tweede ronde - 8 eieren - 3 jongen geboren- en 3 op de stok,
derde ronde is een koppel nu aan de leg, eerder twee rondes onbevrucht en het ander koppel had vijf eieren- alle vijf jongen geboren maar nu nog maar eentje van over, elke dag lag er wel een jong levenloos op de bodem van het nest:( :(

ut huismusje
31-05-2007, 14:15
Hoi allemaal,

De 1e ronde was niet zo'n succes,
4 of 5 eieren en dan maar 2 jongen, soms met moeite op stok,
maar de 2e ronde is op dit moment een succes!,
4 of 5 eieren, 5 jongen en zonder moeite 4 of 5 op stok.
Ik ben met sommige poppen, die laat begonnen waren na 1 ronde al moeten stoppen en er zijn maar 2 poppen, die 3 rondes hebben gehad.
Ik kan niet meer verder kweken, want mijn ringen zijn op en mijn voliére zit op dit moment overvol met kanaries.

Na enkele jaren van een slechte kweek, jongen gingen meestal dood na het ringen met ongeveer 8 dagen oud, is onze nieuwe voliére en broedhokken een goede zet geweest.:)
Nu kan ik me nog meer concentreren op de kweek van de nieuwe aangekochte soorten, tropen en cultuur en hopelijk wordt dit net zo'n succes!
Ik ben in ieder geval blij dat 2006 en 2007 bij mij goed verlopen zijn en maar hopen dat het de volgende jaren zo blijft.

Groetjes en Hopelijk gaat het bij jullie straks ook beter!!-0-