PDA

Bekijk Volledige Versie : 1koppel in broedkooi?

lodewijk
24-05-2007, 19:17
hallo,

Ik zou graag meerdere soorten zebravinken willen hebben.
Ik heb nu een koppel en deze zitten in een broedkooi, mijn vraag is of ik er eventueel nog een koppel bij kan doen met een eigen nestkastje.

bedankt voor de moeite, groeten

petra
24-05-2007, 19:37
lodewijk dat lijkt me niet verstandig, omdat je niet goed in de gaten kunt houden welke pop bij welke man hoorde,het lijkt me niet dat je daar de hele
dag bij zult zitten dus is het echt moeilijk.
groetjes petra.

Ton Koek
24-05-2007, 23:26
Ligt ook aan de maat van de kooi uiteraard, hoe groot is die broedkooi?

Hans de Vries
25-05-2007, 08:46
Zebravinken voor de kleurkweek houd je per koppel per broedkooi. (60x40x40) Bovendien met 2 koppels is het zeker knokken geblazen. Kweek je zebravinken voor de gein en heb je een grotere kooi bv 120x60x60 dan zou je 3 koppels kunnen proberen. Geef dan wel ruim nestgelegenheid, 2 nestkasten per koppel.
Wil je de zebravink helemaal een plezier doen, laat ze dan in een ruime volière een kolonie vormen van meerdere koppels.
Het nadeel is echter dat je in het najaar een paar kilo zebravinken moet zien kwijt te raken..... Onthoud dat je van een paar vogels vaak meer kunt genieten dan van hokken vol.

lodewijk
25-05-2007, 13:04
ik denk een meter breed.
Ik dacht dat het standaardmaten waren.

gr.lodewijk

Henk3
25-05-2007, 21:18
Kunnen ze mooi even uitvliegen af en toe. Goed voor de conditie.

Ton Koek
26-05-2007, 01:01
Ik zou er zelf één koppel in houden, zodra er jongen zijn, is het meteen al lekker bezet. Met twee koppels zou je 10 jongen tegelijk kunnen hebben, 14 vogels in zo'n kooi is wel erg krap.

Broedkooien zijn er in meerdere min of meer standaardmaten, vanaf 40 cm breed, 60, 80, 100 en nog groter.

Veel plezier met de kweek.

Henk3
26-05-2007, 07:54
Ik ben het met Ton eens, je kan de hokken zo te vol hebben.

Wat betreft de maten van standaard kooien ben ik het ook eens met Ton,

echter wie een beetje handig is maakt ze gewoon zelf in elke gewenste maat. Je hoeft niet persé standaard voorfronten te gebruiken. Die kan je ook zelf maken met wat latjes en stevig gaas. Gewoon creatief zijn.

Ton Koek
26-05-2007, 11:48
Ik ben het met Ton eens..
...ben ik het ook eens met TonWil je niet eens met mijn vrouw komen praten... -0-

Henk3
26-05-2007, 13:19
Waar zou dat gesprek over moeten gaan dan Ton? Over nieuwe, grote broedkooien misschien? Ik denk dat je zelf mans genoeg bent om dat te verwezelijken, ha, ha.

Ton Koek
26-05-2007, 15:48
Ik wil zo graag ook af en toe gelijk krijgen...

Ik heb een knipsel aan de wand hangen: te koop: complete Winkler Prins encyclopedie, nooit gebruikt! Vrouw weet alles beter.
:)

Henk3
26-05-2007, 16:25
Nou Ton, je bent te benijden met een vrouw die alles beter weet, dan zal ze wel een goede opleiding genoten hebben. Succes ermee. En hoe vindt je vrouw dat nou, zo'n poster aan de muur?

We dwalen af, laten we maar terug gaan naar het onderwerp. Ik zal het wat minder met je eens zijn in het vervolg of de tekst iets anders formuleren.

Goed weekend allemaal,