Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie op zebravinkei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanarie op zebravinkei

    Ik heb een koppel zwartwang zebravinken apart zitten, zij hadden eieren gelegd, maar helaas hadden ze er niet veel zin meer in. Eieren eruitgegooid...
    Ik heb een ei bij een kanariepopje gelegd en zij is het nu aan het uitbroeden, tenminste als dat gaat lukken. Komt dit vaker voor?

    Er zat wel een piepklein barstje in het eitje, is dit erg? Het is wel bevrucht.

    groet Lodewijk

  • #2
    in het verleden is het mij wel eens gelukt een beschadigd ei te repareren met blanke nagellak dit lukt alleen bij kleine deukjes niet als er vocht uitkomt even aanstippen en goed laten drogen voor je het teruglegt.Of je een jonge zebravink groot krijgt onder een kanarie betwijfel ik omdat de manier van sperren heel anders is en het bekkie er heel anders uitziet.Ben inm ieder geval benieuwd of het lukt groet eddie

    Opmerking


    • #3
      Geen goed plan

      Het lijkt mij ook dat het niet wat worden gaat. Gewoon wegdoen dat ei en de kanarie haar eigen eieren laten leggen. En die zebravinken doen het vast nog wel weer.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        zebravinkei

        die kanarie is volgens mij al een oudje, want ze krijgt zelf geen eieren meer, ze wil wel, want ze is steeds aan het nestslepen, vorig jaar ook al geprobeerd.
        Dus ik dacht, dan probeer ik het zo op te lossen.....

        Misschien een gekke vraag, maar kan dat erg veel kwaad als er zo'n klein barstje in zit? Nee, er kom geen vocht uit.
        Stel: als ik er geen lak op doet, wat gebeurt er dan? Of heb je juist kans dat hij verder kapot gaat, voor de tijd dat hij uit moet komen????????

        Opmerking


        • #5
          als er lucht doorheen is gekomen, kan je het vergeten.
          en zal het eventuele bevruchte gedeelte in het ei afsterven.:

          Opmerking


          • #6
            eitjes

            Geef dat ouwetje anders gewoon enkele kanarieeitjes.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door lodewijk
              Stel: als ik er geen lak op doet, wat gebeurt er dan? Of heb je juist kans dat hij verder kapot gaat, voor de tijd dat hij uit moet komen????????
              Het ei heeft nu een grotere verdamping cq. vochtverlies en zal derhalve sneller uitdrogen waardoor een eventueel embryo zal afsterven of niet in staat zijn te kunnen uitkippen.

              Greetzzzz

              Opmerking


              • #8
                lodewijk.

                Vogelvriend heeft gelijk dat moet je niet doen dat gaat niet.

                lodewijk en die zebravinken beginnen best wel weer daar hoef je niet over in te zitten.
                groetjes petra.

                Opmerking

                Working...
                X