Mededeling

Collapse
No announcement yet.

antilliaanse dikbekvink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • antilliaanse dikbekvink

    loxigilla noctis op zijn deftigst.
    wie weet hier wat meer van ?
    zoals: huisvesting,huisvestings temperatuur,voer,word er mee gekweekt,hoe word er mee gekweekt etc etc.
    kwam hem tegen bij de advertenties en ben een beetje nieuwsgierig geworden ernaar.
    als u wat meer weet ,laat het me dan maar weten.
    leer graag wat bij.
    gr winterkoning

  • #2
    Antilliaanse dikbekvink




    Sporophile rougegorge,Loxigilla noctis, Lesser Antillean Bullfinch, Gros-bec rouge-gorge, P“re noir, Moisson, Rouge-gorge,Sporophile,rougegorge,Loxigilla,noctis, Lesser,Antillean,Bullfinch, Gros-bec,rouge-gorge, P“re,noir, Moisson, Rouge-gorge, oiseau, oiseaux, ornithologie, ornithology, bird, birds, photo, digital, Nikon Coolpix 990,990,photoscope,photo num¯rique, digiscoping,digiscopie,Eagle,Eye,EagleEye,Eagle Eye,OpticZoom,¯tymologie


    Bedoelde je deze soort? Schijnbaar gaat de Antiliaanse dikbekvink ook met de naam bullfink door het leven. Mocht ie het niet zijn, dan verwijder ik dit wel weer ff.

    Echter geen info over kweek e.d. gevonden.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      The proof of the pudding is in the eating

      Opmerking


      • #4
        Volgens mij heeft een belg ze. Een kweker van diverse soorten. Kan uiteraard hier zijn naam niet noemen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
          Kan uiteraard hier zijn naam niet noemen.
          Nee? Oh, nou het is Paul de Nil, alias pluimenest (elders)
          kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door HansvdWeerdhof
            Nee? Oh, nou het is Paul de Nil, alias pluimenest (elders)

            Netjes hans. Dat is hem inderdaad. En het is meteen duidelijk waarom sommige mensen nicknames gebruiken.Ik hoop dat paul het niet erg vindt dat hij "overal" maar genoemd wordt.

            Opmerking


            • #7
              Hij (pluimenest op VA)wil je vast wel helpen, ook eigenwijs maar iemand die de hobby wel "uitdraagt".
              Kan je dus zelf niet helpen maar geef je aan bij wie je dat mogelijk wel kan. Vrees dat je niet bij veel mensen terecht kan.

              Opmerking


              • #8
                De eerste zin komt inderdaad negatief over. Verder geen probleem.
                Ben bang dat deze soort al zeer zeldzaam was en waarschijnlijk zal verdwijnen.
                Succes.

                Opmerking


                • #9
                  Loxigilla noctis

                  Omdat ik het een erg mooi vogeltje vind heb ik even in wat boeken zitten snuffelen. In "Birds of the Eastern Caribbean" van Peter Evans en in "Guide des Passereaux Granivores" van Gilbert C. Armani heb ik het volgende gevonden:
                  Ze zijn in veel soorten landschap te vinden, de bosranden, tuinen, plantages, parken vanaf zeeniveau tot in de bergen.
                  Het zijn alleseters, insecten, fruit en zaden worden op de grond gezocht. In de bewoonde wereld bezoeken ze ook voerplaatsen in tuinen. (op een van de foto's die je ziet op de gegeven websites, zie je ook tuinmeubilair). Verder zoeken ze naar op de grond gevallen fruit: bananen, citrus en pawpaw.
                  Ze maken een gesloten nest met een insluipgat in een dichte boom of struik, soms tegen bebouwing aan maar ook vaak op een hoogte van 3- 5 meter. De buitenkant van het nest bestaat uit grovere materialen, zoals grassen en kruidachtige planten en bladeren. De binnenkant wordt afgewerkt met plantaardige vezels.
                  Legsel 2-3 eitjes, blauwachtig met bruine vlekken.

                  In het franstalige boek worden 8 ondersoorten genoemd. Het komt er bijna op neer dat elk eiland van de Kleine Antillen zijn eigen soort heeft.

                  Over kweken heb ik niets kunnen vinden. Ik heb een paar vrienden op Curacao gevraagd of zij de vogel kennen. Zodra ik daar iets van hoor dan laat ik dat hier weten.

                  mvrgr

                  Piet
                  mvrgr

                  Piet

                  Opmerking


                  • #10
                    verlanglijstje

                    Hallo Winterkoning,

                    ik weet dat er veel belangstelling is voor kromsnavels op Curacao. Echter er zijn ook wat "tropen"kwekers. Het zou zo kunnen zijn dat ze wat informatie kunnen leveren waarom je hebt gevraagd.
                    Wellicht zouden ze ook de vogels zelf wel kunnen bemachtigen. Op Saba(een stukje NL in het Caribisch gebied) komen deze vogels ook voor. Ik heb geen idee of er goede contacten en/of mogelijkheden zijn om ze naar Curacao te krijgen. Of we ze ooit nog naar Nederland kunnen krijgen betwijfel ik zeer.
                    Ik zou zelf nog wel een leuk verlanglijstje van Zuid-Amerikaanse vogels kunnen maken!!

                    mvrgr

                    Piet
                    mvrgr

                    Piet

                    Opmerking

                    Working...
                    X