Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwgrijze Roodstaartjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Blauwgrijze Roodstaartjes

    Goedendag, ben een beetje nieuw hier, en eigenlijk gekomen met een vraag,

    Ik ben nu een paar jaartjes in het bezit van een prachtig koppeltje Blauwgrijze Roodstaartjes, ze deden in het broedseizoen nooit wat tot van het jaar. Eindelijk zijn ze gaan broeden en kwamen er twee jongen uit.

    Maar nu het probleen, de jongen zijn doodgegaan door dat ze niet gevoerd werden. De ouderdieren vlogen als een gek door de volierre en continu op zoek naar volgens mij insekten (kleine vliegjes?). nu heb ik ze als voer gegeven, baffelowormjes, geknipte meelwormpjes, insectenpathee, opfok voer, maar niks word gegeten met dit als gevolg.

    Heeft iemand een idee, en wat moet ik ze dan geven, en waar haal ik zo iets?

    Gr, Stef

  • #2
    Welkom Stef
    Erg jammer dat het is misgegaan. Mogelijk werkt het als je volgende keer fruitvliegjes voert, heel veel liefst.
    Je kunt ze kopen in elke dierenzaak die ook reptielen verkoopt.

    Hopelijk proberen ze het snel nog eens.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      stoppen met die meelwormen !
      zie andere berichten hierover, zoekfunctie van het forum even gebruiken.
      vandaag stond het ook weer bij dat artikel over de japanse nachtegaal, geef een paar centen meer uit en koop buffalo's.

      en inderdaad wat Ton zegt over die fruitvliegjes klopt, koop dan wel de zogenaamde kleine fruitvliegjes, dit zijn lopende en geen vliegende.
      kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

      Opmerking


      • #4
        Nou ik heb inmiddels bij een reptielen "winkel"gevraagd of zij mij aan fruitvliegjes kunnen helpen, en dat is geen probleem. Ik heb inmiddels de vogels ondergebracht in een broedkooi, en nu maar afwachten wat er gaat gebeuren omdat ik geen ervaring heb met deze vogels in een broedkooi.

        Gr, Stef

        Opmerking


        • #5
          blauw grijze roodstaartjes.

          Wat ik even wil zeggen is dit,zou het nu wel verstandig zijn om
          ze nu in de broedkooi te doen.
          omdat ze de vrijheid zijn gewend.
          groetjes petra.

          Opmerking


          • #6
            Dat was ook een punt van twijfel, maar de volierre wordt ook bewoond
            door Spitstaart amadines, en deze vallen de andere nesten telkens lastig.
            de Blauwgrijse roodstaartjes waren alweer druk aan het slepen met matriaal
            dus ik kijk even hoe dit gaat, en anders gaan ze zo weer terug de volierre in.

            Gr, Stef

            Opmerking


            • #7
              Lijkt me een slimme truc, broedrijp is broedrijp, ook in een broedkooi.
              Geef ze hetzelfde of eenzelfde nestakastje als ze eerder hadden en we hopen op succes.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking

              Working...
              X