Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goudbuikjes in groepsverband kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • goudbuikjes in groepsverband kweken

    ik heb al meerdere malen gehoord dat goudbuikjes echt groepsvogels zijn. maar als men er mee wil kweken zou mijn voorkeur uitgaan naar. ik stel spannen samen en zo zou ik graag willen dat ze het doen. en in mijn achterhoofd weet ik toch zeker dat dit niet zo gaat lukken. hoe doen jullie dit?
    zijn ze altijd met dezelfde partner? of elke keer met een ander?
    hoe weet je welke jongen van welke ouders zijn? ik bedoel je wilt toch weten waar wat vanaf komt en kun je dit nog sturen welke vogels samen gaan? of is het elk jaar weer jongen verkopen zonder te weten of dit wel een onverwand span is?

    mvg Ben
    Groeten, Ben

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      oke Ton even op een rijtje zetten. je heb een gemeenschaps voliere? met 3 koppels. zoals ik het lees heb je 2 volieres maar dat doet er dan even niet toe.
      je heb 3 koppels en die blijven dus altijd bij dezelfde partner?
      en je zei voor een poosje terug volgens mij dat je een popje erbij had gedaan die is toen naar de vrijgezelle man gegaan? of hoe is dat afgelopen?
      ik heb gehoord dat bij goulds die zoeken een partner op en die zijn niet meer te scheiden. ik zou graag willen weten hoe het bij goudbuikjes is.

      en je heb 6 span allemaal apart zitten. hoe ziet dat eruit? hoe mag ik me dat voorstellen? broedhokken van 1m bij 1m bij 1m?
      mvg Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

        Opmerking


        • #5
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            oke heel erg bedankt voor jullie reacties.
            ik kan me nu hierbij een goed beeld vormen

            veel succes verder met jullie vogels
            mvg Ben
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #7
              Wat een leuke hobby hebben wij toch!

              Opmerking


              • #8
                In die ruimte zou ik zeker proberen... al was het maar om te kijken welke koppels er zich vanzelf vormen!!
                www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

                Opmerking


                • #9
                  Hier gaat het zeer vreedzaam in een kooi van ongeveer 1.80 x 0,6 x 0,6 m.
                  Daar ziiten 2 koppels samen.
                  In een zelfde kooi eronder zitten 2 koppels goudbuikjes en 2 koppels napoleonnetjes, ook dat gaat prima.
                  De kweek binnen wil hier nog niet zo, buiten broeden ze hier vanaf mei al en ook nu nog. Buiten zit een flinke groep.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Wat doen jullie als ze elkaar achterna gaan zitten? Gaat dit na een paar dagen vanzelf over?
                    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                    Opmerking


                    • #11
                      Tijdens de broedperiode gaat het niet over, maar hou gewoon een extra oogje int zeil. Normaal gezien verwonden ze elkaar niet, maar je weet nooit.

                      Mocht blijken dat ze elkaar veel najagen dan nog kan je ze apart huisvesten, maar wacht dan wel lang genoeg tot je weet welke koppels er zich gevormd hebben...
                      www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

                      Opmerking


                      • #12
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          dank voor de antwoorden, ik zal ze bij elkaar in zetten.
                          Op dit moment heb ik geen nestgelegenheid meer in de vlucht aangezien de vogels eerst maar eens aan elkaar moeten wennen en de broedperiode naar mijn idee voorbij is.
                          Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik zou de vogels lekker zelf laten kiezen Alex, hang er gewoon 3 bamboenestjes in en wie weet...
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              tot op heden gebeurt er weinig, maar dat had ik ook al verwacht. Er hebben zich wel duidelijk 2 koppels gevormd, en 1 koppel heeft een soort slaapnest gemaakt. De vogels jagen ook niet meer achter elkaar aan. Volgend voorjaar maar eens zien of ik ze in broedconditie krijg!
                              Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                              Opmerking

                              Working...
                              X