PDA

Bekijk Volledige Versie : Weerslag na alle enquête-perikelen

Lester Lievens
16-05-2007, 08:38
.................................................. ....

Birdmann_
16-05-2007, 13:24
.
maargoed groetjes van een niet serieus te nemen anonieme,

winterkoning
bedoeld er verder niets mee... en het zal waarschijnlijk wel weer anders overkomen als ik eigenlijk bedoeld (ook zoiets men moet tegenwoordig op voorhand je ver-excuseren)
dit alles is mijn persoonlijke denkwijze en mening en (belevings)ervaring.

omdat je voor af al moet zeggen dat je het niet kwaad bedoeld. is wel een reden om weg te blijven!!!!! want dat is toch niet normaal we leven in een vrij land dus je mag zeggen wat je denk. dat is de bedoeling van een forum.

de mensen hebben tegen woordig korte lontjes. en zijn veel te snel beledigt:hmmmm

Ben86
16-05-2007, 18:05
ik vind het hier heel interresant allemaal maar vind het zien van dingen leuker. dit is vaak gewoon alleen maar tekst wat mij aanspreekt is ook gewoon vogelliefhebbers bezoeken, en kijken veel praten dan leer je meer. hier moet je dingen zeggen terwijl je het heel boos kan bedoelen en een ander het heel gewoon opvat of iets positiefs misschien te kort verwoord maar niet slecht bedoeld gewoon heel erg bot opvatten wat ik bedoel te zeggen is doordat men alleen maar tekst heeft en je normaal je bedoeling wel met je stem duidelijk kan maken worden hier veel dingen verkeerd opgevat.

hoop dat men evengoed hier hun ervaring blijft posten anders wordt het wel erg stil hiero.

mvg Ben

marcellevers
16-05-2007, 19:34
tuurlijk zijn er mensen hier soms kort af maar daar gaat het niet om het gaat om de vogels en alles wat rond ons vogelsport hangt.:D :D :D

en de mensen die weg blijven omdat ze beledigt zijn moeten eerst eens denken is dit op mijn persoon gericht zo ja heb ik dit over mij zelf afgeroepen.
want dit gebeurd ik heb het zelf gehad hier en later denk je had me beter even niet zo vel in moeten vliegen want dan komen ze even vel weer terug.

Henk3
16-05-2007, 20:30
We moeten denk ik gewoon het positieve willen zien en niet direkt het negatieve. Ik geloof niet dat mensen van nature een ander dwars willen zitten. Daar heeft toch ook niemand wat aan? :)

alexd
17-05-2007, 12:36
De enquette is geplaats naar aanleiding van een in mijn ogen zinloze welles/nietes discussie over anoniem of niet.

Dit heeft opgeleverd dat er nu een eind is gekomen aan deze discussie en dat er gewoon zonder zeuren gestemd kan worden.....Gezien het aantal stemmen ben ik er nu helemaal van overtuigd dat de discussie zinloos was..

Maar even over dit onderwerp, denken jullie niet dat dit ook weer zo'n eindeloos zeur discussie gaat worden?

Zullen we nu gewoon weer eens gaan praten over onze mooie hobby; vogels.

Henk3
17-05-2007, 12:43
Lester Lievens schreef:
Wishful thinking van anoniemen. Voorbijgaand aan de vaststelling van leegloop van Vogelcafé.
..."waaruit blijkt dat dit onderwerp van discussie totaal niet leeft..."
Zou de gemiddelde bezoeker dit nu echt geloven...
Vraagt men wellicht bij gelegenheid ook best es aan mensen als
mijn vader, Harrie vdL, Dhr. Polane, en anderen.

Lester, we kunnen nu eenmaal niets doen aan meningen van andere mensen. Ik vindt het alleen maar jammer dat ze hun stem niet meer willen laten horen. Dat is aan hun zelf. De anoniemen hoeven toch niet op hun blote knietjes om te smeken of de wegblijvers alstjeblieft terug willen komen? Leven en laten leven. Bij vogelverenigingen zie je het ook gebeuren. Het is een komen en gaan van leden. Sommigen zijn nestvlieders en anderen blijven in het nest.

Mensen die hun naam hier wel open en bloot willen neerzetten, ik vindt het prima. Ook dat is aan die mensen. Die veroordeel ik daarom zeker niet.

Er gebeurd zeker wel eens wat wat niet helemaal door de beugel kan maar dat heb je overal. Daar hoef je echt niet voor weg te blijven. Communiceren op een normale manier is de optie. Fel van leer trekken heeft bij mij nog nooit resultaat gehad. Ik weet wat ik weet en meer niet. Simpel. Ik hoop dus ook altijd dat er mensen zijn die veel meer weten. Daar heb ik zeker wel het respect voor. Maar daarom hoeft men toch niet belerend te doen? Dat geldt voor mij niet alleen voor dit forum maar dat vindt ik van de gehele maatschappij waarin wij het samen leefbaar moeten maken. Je hebt altijd wel individuen die denken dat alles naar hun hand gezet moet worden maar daar geef ik niet al te veel om. De wereld is van ons allen, niet van het individu.

Alexd je was me net voor:
Zullen we nu gewoon weer eens gaan praten over onze mooie hobby; vogels.

Ben het helemaal met je eens.

HansvdWeerdhof
17-05-2007, 13:09
Of de discussie zinloos is of niet dat is een ander verhaal.

Blijkbaar (zie stemming) zijn de meesten hier liever onderweg onder een schuilnaam, die conclusie kun je trekken, alle andere conclusies zijn eerder zinloos.

Maar diezelfde anoniemen (angsthazen? iets te verbergen? paranoia figuren? en nog 10 andere redenen te noemen) moeten er wel rekening mee houden dat een aantal van de mensen die op dit forum iets zinnigs te melden hebben en daarbij wel onder hun volledige naam schrijven afhaken in onderwerpen die geschreven worden/gedomineerd worden door anoniemen.
Als de anoniemen dat verder prima vinden dan is dat uiteraard ook goed, in een democratie krijgt iedereen wat hij verdient nietwaar.
Er zijn er al een aantal weg (schrijvers met naam en toenaam) en er zullen er nog wel meer afhaken.
Nogmaals de meerderheid vind het blijkbaar prima dat ze zijn opgehoepeld, want dat is wel de consequentie van een stemming als dit.

Het heeft overigens zoals hierboven geschreven staat om te gaan dreigen met vertrek cq niet meer schrijven, als dit forum of de mentaliteit die er heerst je niet bevalt dan kun je beter gewoon stilzwijgend afhaken. Zie meerderheid en democratie.

Wel wil ik nog even aanvoeren dat dit forum op zijn minst gelieerd is aan de NBvV, de grootste vogelbond van NL.
Ter vergelijk: In Duitsland heeft de grootste vogelbond, de AZ, ook een internetforum, daar kun je alleen inloggen onder je kweeknummer en dus feitelijk alleen onder je eigen naam. Als je geen lid bent kun je daar niet schrijven, je kunt een gedeelte van dat forum wel lezen een ander deel is helemaal onzichtbaar voor niet-leden.

Anoniemen kunnen op bijna ieder internetforum over vogels terecht, dus waarom geen naam en toenaam op een forum van een vogelbond. Dan kunnen die niet-anoniemen ook gewoon op een gezamenlijk forum terecht.
Als ze alle leden van de NBvV, de ANBvV en de PS etc. onder hun kweeknummer laten inloggen dan doe je ook nog wat positiefs in de richting van de andere bonden. Zeker in de richting van de toekomst, want daar zal het toch ooit van moeten komen, bundeling van krachten en dus een fusie: "de KNVB", de Koninklijke Nederlandse Vogel Bond.

Henk3
17-05-2007, 13:21
Beste Hans,
Wat is de reden op je zebravinkenforum, dat nog niet alle leden hun eigen naam moeten opgeven dan? Ook daar is het wenselijk om je eigen naam neer te schrijven maar je stelt het nog net niet verplicht daar. Je zegt daar wel in de forumregels dat je de enige echte kampioen bent, of iets in die trant. Hoe moet dat opgevat worden?
http://members.lycos.nl/zebraforum/viewtopic.php?t=21

HansvdWeerdhof
17-05-2007, 13:41
Zo goed als alle leden van het Zebraforum die wel eens iets schrijven doen dat met hun eigen naam, en anders is het op een andere manier wel duidelijk om wie het gaat.
Diegenen die zich op het zebraforum in willen schrijven als forumlid onder een nicknaam en verder nooit iets schrijven daar ga ik geen tijd aan besteden, ik heb wel wat belangrijkers te doen dan stille Willies toespreken.

En vwb dat kampioen daar gaat deze discussie niet over, er is geen speld tussen te krijgen overigens maar blijkbaar snap je het hoe en waarom niet. Mag/kan.
Als je daar uitleg over wilt hebben dan stel je die vraag maar op het Zebraforum, dan weet ik ook eens wie Henk3 is. :eek:

Het zou je meer sieren als je ipv de aandacht afleiden met deze laatste reactie, dat je eens inhoudelijk inging op mijn bericht wat hierboven staat.
Want het gaat niet over het zebraforum of over kampioen, maar over anoniemen, aliens en andere onbekenden, bondsforums en hoe andere vogelbonden dat doen. Terug naar het onderwerp graag.

Henk3
17-05-2007, 16:54
Beste Hans,
Het was niet bedoeld als afleidingsmanouvre maar goed je hebt gelijk dat hoorde thuis op het zebravinkenforum. Wie weet kom ik daar nog eens die zelfde vraag stellen.

Voor wat het sieren betreft heb ik mijn zegje denk ik wel gedaan. Van mij hoeft niemand hier weg te blijven dus. Vrije keus.

Om hier onder een nick name te opereren heeft niets te maken met angshazen en wat nog meer zei, Dit forum staat deze mogelijkheid toe en dat is op het internet ook niet zo vreemd.

Dat mensen afhaken, dat is zeer te betreuren maar dat doen ze uit "frustratie" misschien maar wel uit hun eigen wil. Niemand die ze dwingt. En het zijn toch niet alleen de mensen met een echte weergegeven naam die iets zinnigs te melden hebben?

Opsplitsen van mensen met een echte naam en mensen met een nick-name. Zo krijg je de apartheid nooit de wereld uit. Sorry. Zal er wel niks mee te maken hebben.
Zo kan ik ook nog wel een voorbeeld uit Duitsland aanhalen maar daar heb ik niet zo veel zin in.

De misser die ik maakte in mijn vorige bericht zegt eigenlijk al genoeg. Ik ken je dan wel van naam maar verder ken ik jou ook niet Hans. Je zal wel vaak kampioen zijn geweest denk ik.
Ik zelf ben ook in het bezit van meerdere kampioensbekers en bondskruisen maar op de grote shows kom ik nooit. Dus ik denk dat ik je daarom ook verder niet ken. Geeft helemaal niks. Ik heb ook helemaal niks verkeerds tegen je. Ik zie heus wel dat je wel verstand van vogels hebt en ik denk ook wel meer dan ik. Voor mij is het hier gewoon een hobby. Ik probeer mensen niet te kwetsen. Of dat ook altijd lukt weet ik niet. Een keer een ongelukkige uitspraak en het is misschien wel een beetje mis. Ik doe het hier tenminste met de beste bedoelingen. Dat kan dus ook prima met een nick-name. Ik heb geen enkel verschil in een echte of niet echte naam. Dat is mijn mening en ik hoop dat die mening gerespecteerd wordt.

P.s. ik heb even een bezoek gebracht aan je website voor tropische vogels, daar was ik al vaker wezen kijken maar toen is het mij niet opgevallen dat jij (Hans v.d. W.) daar verantwoordelijk voor bent. Ik moet zeggen dat het wel een mooie site aan het worden is. Complimenten.

Zwartkopje
18-05-2007, 11:51
"Anoniemiteit is een negatief gegeven"

De meeste mensen die problemen krijgen via internet krijgen dit juist door niet anoniem te zijn.
Daarom wordt juist AANBEVOLEN om nicknames te gebruiken, cq, zeker niet je echte naam.
Ik snap niet dat er hier zo'n probleem van wordt gemaakt.

Jan de vries is net zo anoniem als zwartkopje. Als mensen rare dingen zeggen;1) ga je er of 2) tegenin of reageeer je niet, of als het niet door de beugel kan 3) schakel je moderator/webmaster in.

Hier namen als inlognamen gebruken is een schijnveiligigheid!

Ik vind het mooi als iemand hier zijn naam gebruikt, hij is echter voor mij niets meer of minder waard als zijn bijdrage(s)

Verder zegt een nickname als bijv. zwartkopje mij meer dan Piet. De naam wordt meestal toch uit een voorliefde of kennis gekozen en geeft dus meer weer dan een door de ouders gegeven naam.

Beetje minder wantrouwend en meer kijken naar wat iemand bijdraagt zegt meer dan zijn naam.
Volgens mij verliezen we meer met een verbod op anonimiteit op een forum, namelijk reageren op een persoon ZONDER vooroordelen!!!

Henk3
18-05-2007, 13:00
Bij dezen doe ik een oproep aan de moderatoren van vogelcafe om zich nu maar eens te mengen in deze eindeloze discussie.

De nick-name gebruikers worden steeds maar aangevallen op het gebruik van die naam, zeer onterecht naar mijn mening. Het gaat hier om de vogels en minder om de naam van iemand. De nick-name gebruiker op dit forum doet niets wat volgens de regels niet mag. Je kan aan de antwoorden die gegeven worden echt wel zien of het hier een liefhebber betreft of niet. En ik ben ze nog niet tegengekomen hier die dat niet zijn. Die zoeken heus wel een andere hobby. Dat de één veel meer weet van vogels dan de ander, dat lijkt mij logisch. Maar wie ben ik. Ik hoef niet zozeer op de voorgrond. Maar ik vindt wel dat het één en ander voor de rechtschapen bezoekers hier op vogelcafé aardig wordt vergald door dit soort discussies. Maar dat is mijn mening.

John Besseling
18-05-2007, 15:25
Waar gaat dit over?????

Of iemand nu winterkoning of zomerkoning heet danwel witkopje,zwartkopje,henk3 of noem ze maar op.
Volgens mij gaat het nog steeds om de inhoud van de reacties die gegeven worden op een vraag van iemand.
Niet meer en niet minder.
Laten we weer gewoon overgaan tot de orde van de dag en dat is mijns inziens genieten van onze vogels.:)

Groeten John

Serinus
18-05-2007, 15:43
Hallo,

Laten we weer gewoon overgaan tot de orde van de dag en dat is mijns inziens genieten van onze vogels.
AMEN!

Groeten, Serinus

Henk3
18-05-2007, 20:25
Serinus je gebed is hier in het Zuidwesten van Drenthe overgekomen en ontvangen, ik geef er gehoor aan want anders wordt het een gebed zonder eind.

dijkkamp
19-05-2007, 09:29
(Voorbeelden legio, bvb het forum dat door Dhr.Claessen kunstmatig in leven wordt gehouden.)

je bedoeldt zeker het forum waar jullie niet meer welkom zijn

henk
19-05-2007, 19:48
Ik kan hier heel duidelijk over zijn.
Beheerder en moderators van deze site hebben een bewuste keuze gemaakt voor het toestaan van het gebruik van nicknames.
Degenen die vinden dat het anders moet hebben twee keuzemogelijkheden, ze doen onder deze voorwaarde mee aan dit forum of ze doen niet (meer) mee. Heel simpel dus. En als je meedoet doe dat dan op een fatsoenlijke manier, ook als je een nickname gebruikt.

Met vriendelijke groet,
Henk

Ton Koek
19-05-2007, 22:57
Dat is een duidelijke reactie, dank.
Ik denk dat ik dan maar mee blijf doen met dit zootje ongeregeld, het is namelijk wel leuk hier... :)

Groeten Ton K. -0-

Henk3
19-05-2007, 23:26
Lijkt mij een prima keus Ton.

alexd
20-05-2007, 13:41
Dat is een duidelijke reactie, dank.
Ik denk dat ik dan maar mee blijf doen met dit zootje ongeregeld, het is namelijk wel leuk hier... :)

Groeten Ton K. -0-

Inderdaad duidelijk, en ik ben blij dat ook de moderators van dit forum er net zo over denken als ik. Ik voel me hier thuis en blijf blijf ook gewoon meedoen!:wave

marcellevers
20-05-2007, 14:41
ben lekker even rustig weg geweest maar hier was het zo te zien druk maar ik sluit me aan bij henk zijn uitleg als beheerder / moderator