Mededeling

Collapse
No announcement yet.

weer onbevrucht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • weer onbevrucht

    hoi mijn goudvink pop had dus toch 5 eieren gelegt maar ze zit er nu 7dagen op en ze zijn nog altijd licht en niet donker als ik ze tegen het licht houd dus ze zullen weer onbevruht zijn moet ik ze nu nog laten liggen of weg nemen en opnieuw laten beginnen bedankt voor de goede raad de kanaries hebben 16 jongen met 4 koppels en een heeft alweer 4 eitjes wat zijn dat gemakkelijke vogels ten op zichte van goudvinken groetjes help mij aub

  • #2
    Onbevruchte eitjes

    Hallo De Goudvink,
    Kanarie's zijn inderdaad veel beter te kweken dan goudvinken. Is dit het eerste nest van de goudvinken of het tweede. Als het eerste legsel onbevrucht is, dit komt vaker voor bij goudvinken. Als dit het tweede nest is dan zou ik de eitjes wegnemen en het nest even weg laten (1 of 2 dagen) daarna het nest weer terug plaatsen. Onbevruchte eitjes kan verschillende oorzaken hebben. Zoals vogels te jong of niet in goede conditie. Ook moet het koppel zich perfect kunnen verdragen want niet elk koppel is een kweekkoppel. Ik hoop dat het toch nog wil lukken. Succes.
    Groet Goudvink

    Opmerking


    • #3
      hoi het koppel is nu i.m.v. aan de 3de ronde begonnen als ze nu nog niet bevrucht zijn dan wordt het niks de man zit apart na het leggen van het 5de ei en de pop zit goed vast op het nest de man liet de pop net met rust daarom is hij appart gezet de kanaries zijn aan de tweede ronde bezig en een koppel heeft 5jongen groot te brengen de rest komt vrijdag uit groetjes

      Opmerking

      Working...
      X