Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rode ogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rode ogen

    Heb in voliere een koppel zwartborst bruin zebravinken, deze hebben nu 3 jongen waaronder 2 met rode ogen, zo lijkt het! Huidskleur is ook rood/bruin terwijl andere jong veel zwarter gekleurd is en deze heeft duidelijk zwarte ogen.
    Is er een kleurslag waarbij de jongen bij de geboorte rode ogen hebben???

    Sluit foto bij van het nest!
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Welke net jouw zebravinken zijn kan ik niet zeggen, maar er is een masker roodoog, die zouden het kunnen zijn. Ofwel een echte albino, maar die ben ik nog niet tegengekomen.

    Opmerking


    • #3


      voor verdere info over zebravinken en dus ook de roodogen
      Henk Dijkkamp

      Ik weet niet alles maar doe mijn best.

      Opmerking


      • #4
        Dit worden masker roodogen
        In bruin of grijs dat kan ik nog niet zien
        Piet

        Opmerking


        • #5
          Inmiddels zijn er 4 jongen waarvan 3 bruin lijken te worden en het afwijkende jong zijn huid is zwarter dan die van de rest en de ogen waren bij de geboorte ook zwart ipv rood!
          Wordt dit dan een grijze?? Ouders zijn beide bruin zwartborst.
          In ieder geval bedankt voor de reacties!

          Opmerking


          • #6
            Als beide ouders bruin zijn, zal er nooit een grijze uitgeboren worden.
            Waarschijnlijk is jouw man split masker en zijn de lichte jongen zwartborst masker bruin. Masker is een geslachtsgebonden vererving waarvoor alleen de mannen split kunnen zijn.
            Plaats anders nog een aantal foto's na het uitvliegen, dan kunnen we er meer van zeggen.
            Groeten,

            Arjan

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Uit het grijze koppel kunnen bruine poppen geboren worden als de man split voor bruin is. Bruin is geslachtsgebonden dus alleen de man kan er split voor zijn.
                Groeten,

                Arjan

                Opmerking

                Working...
                X