Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onbevruchtbaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Onbevruchtbaar

    Mijn kanarie's hebben dit jaar al drie keer eitjes gelegd, de eerste keer 4 eitjes, de tweede keer 5 en de derde keer weer 4. Het vrouwtje broed momenteel op de laatste 4 gelegde eitjes, maar ook deze lijken onbevrucht, want zij hoorden al uit te komen.
    Ik heb begrepen dat ze het niet meer als 3 keer mogen proberen om uitputting te voorkomen, dus dan zou ik ze apart moeten zetten. Maar voor hoelang?
    Voor een jaar?
    Want als ik ze apart zet worden ze helemaal gek en gaan ze de hele dag naar elkaar fluiten.. Dat lijkt zo zielig.. of valt dat wel mee?
    Is het dan verstandig ze in een aparte kamer te zetten?
    Ik hoor het graag van jullie! Alvast bedankt!
    Groet, Naima.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Naimatjuh
    Mijn kanarie's hebben dit jaar al drie keer eitjes gelegd, de eerste keer 4 eitjes, de tweede keer 5 en de derde keer weer 4. Het vrouwtje broed momenteel op de laatste 4 gelegde eitjes, maar ook deze lijken onbevrucht, want zij hoorden al uit te komen.
    Zo als ik hier lees laat je ze helemaal uit broeden je kunt beter met 5 dagen schouwen (kijken of het ei bevrucht is) dit kan door een klein schouwlampje maar ook door het eitje voorzichtig op te pakken en voor een lamp houden kun je er door kijken dan is het onbevrucht. Als het al donder is van binnen of je ziet bloed vaatjes dan is het bevrucht.

    Oorspronkelijk geplaatst door Naimatjuh
    Ik heb begrepen dat ze het niet meer als 3 keer mogen proberen om uitputting te voorkomen, dus dan zou ik ze apart moeten zetten. Maar voor hoelang? Voor een jaar?
    Klopt wat je wel kunt doen is ze vitamine E (bevordering van de bevruchting) geven je kunt dit in twee soorten krijgen:
    1 = Tarwekiemolie dit kun je door het eivoer doen of iets over het zaad doen (2 of 3 druppels)

    2 = potje in water oplosbare poeder (zijn verschillende merken van) dit in je drink flesje doen om de dag

    Als ik jou was zou ik het nestje weg halen ze lekker 3 weken laten rusten wat vitamine E geven en voldoende klak en dan nog een keer proberen.

    Naima graag wil ik van jou weten welke stokjes jij in je kooi hebt.
    Gr Marcel Levers

    Opmerking


    • #3
      mijn stokjes

      Ik wil je ten eerste heel erg bedanken voor je tips, ik ga het zeker proberen om ze wat vitamine e te geven en het over 3 weken nog eens te proberen, en dan na de 5e dag te kijken hoe het staat met de eitjes. Ik heb van die dikke houte stokjes, met ribbeltjes erop. Kan dit er ook iets mee te maken hebben? Nog maals bedankt en ik hoop gauw weer wat van je te horen, groeten, Naima.

      Opmerking


      • #4
        Stokken

        Hallo Naimatjuh!
        Allereerst de dikte van de stokken.
        Die moet ca.14 mm zijn. Dan de nagels van de vogels.
        Die mogen beslist niet te lang zijn. Let daar goed op. Zorg,dat je bij afknippen niet de bloedbaan raakt. Meestal gaat het om het afknippen van de scherpe puntjes van de nagels.
        Dit alles opdat de pop een goede grip heeft op de stok en de man de pop
        niet beschadigt bij het bevliegen,waardoor zij niet meer wil paren.
        Succes!
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          het klopt dat ze +- 14 mm moeten zijn gaat mij er meer om of ze goed vast zitten dit omdat veel beginnende kwekers lose stokjes er in hebben zitten die bewegen of ronddraaien dan gaat ook vaak de bevruchting fout
          Gr Marcel Levers

          Opmerking


          • #6
            stokken

            Heel goede aanvulling Marcel!
            Bij mij zitten de stokken uiteraard heel stevig vast.
            Ook moet er natuurlijk nog op gelet worden, dat de stokken
            niet te hoog worden geplaatst opdat de man ruimte genoeg heeft
            om de pop te bevliegen. Zelf houd ik zo'n 20 cm aan.Meer mag natuurlijk ook.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              schiere eieren

              als dit drie maal is geweest zoals je beschrijft dan zou ik er een andere man bij doen .dan help geen vitamine e of andere vitamines.het kan ook aan de pop liggen dus de keuze is aan jou.
              grt teunis

              Opmerking


              • #8
                man niet altijd de oorzaak.

                Er is hier al eens eerder door Louis een tread over gewijd, hier heb je hem.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking

                Working...
                X