Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer jongen zelfstandig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wanneer jongen zelfstandig

    Hallo,

    Kan iemand mij vertellen wanneer jongen van japanse meeuwen zelfstandig zijn. Ik heb nu een aantal jongen, maar wil deze graag bij de ouders weghalen zodat deze aan de volgende ronde kunnen beginnen. Hoe oud moeten de jongen dan zijn? Ik merk wel dat ze langer bij de ouders blijven dan kanaries.

    Bij voorbaat dank.

  • #2
    Je kunt ze weghalen als ze minimaal 5 weken oud zijn. Zelf kies ik voor 6 weken, en plaats ik ze in een kooi waarin een paar oudere vogels zitten.
    Deze leiden ze wel naar het voer en water.
    Nog beter is 2 nestkasten in de broedkooi te plaatsen zodat de oudervogels de gelegenheid hebben om een nieuw legsel te beginnen.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Oke, Hans,

      Bedankt voor je antwoord.
      Dan kunnen ze nu op het gemakje zelfstandig proberen. Ik heb nog een pop zitten, daar kunnen ze dan bij. Haar man overleed enkele weken terug, dus krijgt ze nu weer gezelschap. Zou ze eventueel ook nog gaan voeren of kijkt ze niet naar andermans jongen om?

      Groeten Harzer

      Opmerking


      • #4
        Hallo,

        Als het een vrouwtje is zal ze er niet naar omkijken. De mannelijke japanse meeuwen daarentegen die zouden dat mss wel doen. Zij nemen zelfs nersten en jongen over van andere soorten. Ik had vorig jaar een 10tal zebravinken gekocht bij iemand die er snel vanaf wou en daar bleken een 5tal jongen bij te zijn die juist konden vliegen maar niet volledig zelfstandig konden eten en er heeft een maantje van de japanse meeuw ze opgevoed en nu zijn ze volwassen en er is niets mis mee.

        mvg nixunior
        Have fun and live your live to te maximum!

        Opmerking


        • #5
          jongen weghalen bij oudervogels

          de beste manier is de jonge vogels goed in de gaten te houden als ze bij de voerbak zitten en zelf eten dan weet je genoeg ikzelf ga nooit uit van een paar weken ik moet de jonge vogels zelf zien eten .want de ene vogel is de andere niet sommige jongen hebben meer tijd nodig voor ze zelfstandig zijn groeten sjouke

          Opmerking


          • #6
            jongen zelfstandig

            Oorspronkelijk geplaatst door Harzer
            Hallo,

            Kan iemand mij vertellen wanneer jongen van japanse meeuwen zelfstandig zijn. Ik heb nu een aantal jongen, maar wil deze graag bij de ouders weghalen zodat deze aan de volgende ronde kunnen beginnen. Hoe oud moeten de jongen dan zijn? Ik merk wel dat ze langer bij de ouders blijven dan kanaries.

            Bij voorbaat dank.
            als de jongen zelfstandig eten dan pas kun jee bij de ouders weghalen. ik heb een buitenvoliere waar ze vrij broeden en vliegen maar zo lang de jongen nog steeds achter ma aanhippen kunnen ze nog niet zelfstandig hun eigen voer zoeken blijkbaar.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Harzer
              Hallo,

              Kan iemand mij vertellen wanneer jongen van japanse meeuwen zelfstandig zijn. Ik heb nu een aantal jongen, maar wil deze graag bij de ouders weghalen zodat deze aan de volgende ronde kunnen beginnen. Hoe oud moeten de jongen dan zijn? Ik merk wel dat ze langer bij de ouders blijven dan kanaries.

              Bij voorbaat dank.
              ik geloof dat ze al met 3wkn nadat ze uit het ei gekomen zijn al zelfstandig kunnen eten.
              maar als je het goed in de gaten houd zie het snel genoeg.

              afzutterfreak24

              Opmerking


              • #8
                ikhad ook 2 japanse meeuwen mannen deze voerde ook mijn zebravinken jongen van de eerste ronde in de 2de ronde voerde ze de jongen niet
                mvg roy (vogelfreak)
                kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door putterfreak24
                  ik geloof dat ze al met 3wkn nadat ze uit het ei gekomen zijn al zelfstandig kunnen eten.
                  maar als je het goed in de gaten houd zie het snel genoeg.

                  afzutterfreak24
                  Hmm, tsja, na 3 weken zijn ze als je pech/geluk hebt net voor het eerst uit het nest...

                  prachtvinken zijn op een leeftijd tussen 5 en 6 weken zelfstandig, hou dus gewoon 6 weken aan dan zul je geen problemen krijgen.
                  kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                  Opmerking

                  Working...
                  X