Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help de jonge koolmeesjes!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Help de jonge koolmeesjes!!

    Hallo,
    Even snel een vraag:Een ouderpaar koolmeesjes hebben/hadden een nest gemaakt in een vaas nu is deze vaas omgevallen en stuk gegaan en alle jonge koolmeesjes(10 stuks) lagen op de grond!!
    we hebben ze zolang in een doos gedaan en wachten op een oplossing???
    Wie geeft mij die??
    Ze zijn nog niet in staat om zelf te eten.
    Groetjes,Mirjam

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Hallo Rob,
      Heb wel universeelvoer van avian in huis kan ik dat in een spuitje doen(zonder naald!!)en dan voorzichtig geven.
      Bel gelijk de dierenambulance en bedankt namens de familie koolmees.
      Groetjes,Mirjam

      Opmerking


      • #4
        Hallo Rob,
        Heb de koolmeesjes maar zelf naar de vogelopvang in Halle gebracht.
        Heb ze zelf warm gehouden(waar een cursus reikie al niet goed voor is!!)
        Daar waren ze er erg blij mee en gingen na nog een voeding de couveuse in!!
        Ze maken een goede kans om te overleven werd me verteld.
        Natuurlijk heb ik er foto's van gemaakt en zal ze binnenkort even plaatsen.
        Groetjes,Mirjam

        Opmerking


        • #5
          Jonge koolmeesjes

          Mirjam,

          Met zo'n spuitje zonder naald gaat dat inderdaad prima. In Halle zullen ze je dat inmiddels wel duidelijk hebben gemaakt. Heel hartelijk dank namens alle vogelliefhebbers!
          Naar de foto's kijken we uit.

          Groet,

          Rob.

          Opmerking


          • #6
            Complimenten, zo zou iedereen moeten handelen.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11

                      Gelukkig het is gelukt!!waarom het eerst niet lukte(foto's plaatsen) weet ik ook niet maar Koen in ieder geval bedankt. Ik heb net contact gehad met de vogelopvang en op een koolmeesje na zijn ze de nacht goed doorgekomen!!
                      Groetjes,Mirjam

                      Opmerking


                      • #12
                        Gefeliciteerd

                        Mirjam, van harte gefeliciteerd. Je hebt een echt hartje voor vogeltjes. Op de goede plek dus.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Koolmeesjes

                          Hartstikke leuk zoveel van die kleine friemelkontjes in een nest. Mooi dat ze het gaan redden op die ene pechvogel na dan. Wie weet kom je ze volgend jaar weer tegen in je tuin.
                          Geinige foto's!

                          Groet,

                          Rob.

                          Opmerking


                          • #14
                            Klasse

                            Heey Mirjam Hartstikke goed gedaan Moet een zielig gezicht geweest zijn 10 kleine meesjes in de kou. Heb je de ouders niet steeds horen roepen of zien zoeken nadat ze weg waren ?

                            In ieder geval een goede daad hopen dat ze idd gaan redden maar zo te zien/lezen gaat dat wel lukken.

                            Hou ons op de hoogte !

                            Groetjes van Aussie.

                            Opmerking


                            • #15
                              Hallo Aussie,
                              Het ouderpaar is waarschijnlijk zo geschrokken dat ze zich niet meer hebben laten zien.
                              We hebben nl eerst geprobeerd de situatie na te bootsen door de jonge koolmeesjes op dezelfde plek in een doos te laten staan in de hoop dat de ouders op het gepiep van hun jongen terug zouden komen.
                              En als de ouders dan inderdaad terug zouden komen dan moesten we er een grote bloempot,met "vlieggat" overheen zetten zodat ze een nieuw onderkomen zouden hebben.
                              De vogelopvang had mij dit nl voorgesteld want Rob had geadviseerd de dierenambulance te bellen en het telefoonnummer van de vogelopvang stond eronder nou dus toen maar gelijk de vogelopvang gebeld.
                              Het werd al behoorlijk snel donker en die kleintjes werden koud dus toen hebben we ze maar opgepakt en met de auto toch weggebracht.
                              Onvoorstelbaar zoveel kleine vogeltjes in je hand want zo kreeg ik ze het snelste warm!!ze kropen zelfs mijn mouw in!!
                              Kijk dit is toch maar weer het bewijs dat dit vogelcafe toch heel belangrijk is want door Rob zijn advies zijn deze vogeltjes toch maar mooi gered!!
                              Groetjes en jullie horen nog hoe het verder gaat, Mirjam

                              Opmerking

                              Working...
                              X