Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help, de vuurvinken broeden niet meer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Help, de vuurvinken broeden niet meer.

    Ik heb een stel vuurvinken in een beplante binnenvolliere zitten. Dit koppel broed nu tien dagen op bevruchte eieren. Vanmorgen zag ik dat beide oudervogels niet meer broeden. Ze zijn nu al de hele dag van het nest af.

    Wie weet wat het probleem kan zijn. Heeft het met de omslag van het weer te maken (regen). De vogels worden nl niet bijverwarmt. Gebeurd dit vaker? Is hier iets tegen te doen?

    Ik hoor het graag!
    Ruben

  • #2
    vuurvinken van het nest

    Misschien zitten ze er wel op als jij het niet ziet? En als je erbij komt vliegen ze er vanaf misschien? Je zal het vanzelf zien of er jongen komen of niet. Misschien zijn ze s 'nachts verstoord? Een kat? Of overdag door een roofvogel, er kunnen zoveel oorzaken zijn. Maar misschien gaat het toch nog goed.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        De vuurvinken broeden niet meer.

        De vogels broeden zeker weten niet meer. Ik kan dit van buitenaf zien doormiddel van een raam. Ik zal nog een paar dagen wachten, en dan probeer ik het opnieuw.

        Hoe kan ik de luchtvochtigheid omhoog brengen? Hoe hoog moet de luchtvochtigheid zijn?

        Ik hoor het graag!
        Ruben

        Opmerking


        • #5
          luchtvochtigheid

          Luchtvochtigheid kan je doormiddel van een luchtbevochtiger omhoog krijgen maar het regent nu alweer en dan gaat die luchtvochtigheid ook weer omhoog. Het was de laatste tijd aardig droog door de mooie vroege voorjaarszomer. Geef de vogels altijd vers badwater, dan halen ze de vochtigheid zelf wel op. Luchtvochtigheid dient rond de 65% te zijn.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking

          Working...
          X