Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwe regen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Blauwe regen


  • #2
    De blauwe regen is inderdaad zeer giftig. In het wild eet geen enkele vogel ervan.
    Of cultuurvogels ook van de plant zouden eten is afhankelijk van het instinct dat ze nog hebben. Generaties in gevangenschap doet het instinct soms verminderen.
    Er zijn duizenden andere soorten planten die wel kunnen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Blauwe regen geeft geen enkel probleem in de voliere, tenminste hier toch niet.

      Opmerking


      • #4
        Blauwe regen is zeer giftig voor vogels. Meestal eten ze er van en dan sterven ze. Een tijd geleden is er een takje in mijn voliere gegroeid zonder ik het had gezien en er heeft een kwartel van gegeten en die is een paar dagen later gestorven. Dus ik zou het aanraden om het toch niet te doen

        mvg nixunior
        Have fun and live your live to te maximum!

        Opmerking


        • #5
          hoe ziet zo plant eruit en heb je daar een foto van

          ??
          mvg roy (vogelfreak)
          kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Dit is een foto van Blauwe regen in Bloei ze hebben een soort blauw achtige bloemen maar na mei hebben ze geen bloemen meer en hebben ze gewoon groen bladeren.

            mvg nixunior
            Bijgevoegde Bestanden
            Have fun and live your live to te maximum!

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door tropic
              Blauwe regen geeft geen enkel probleem in de voliere, tenminste hier toch niet.

              Opmerking


              • #8
                meld dan ook even wanneer je de eerste dode vogels hebt want daar kun je op wachten. want kanaries, tropen en kromsnavels plukken overal aan. de meeste europese cultuurvogel niet maar als ze het wel doen merk je het wel.
                Birdmann_

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Birdmann_
                  meld dan ook even wanneer je de eerste dode vogels hebt want daar kun je op wachten. want kanaries, tropen en kromsnavels plukken overal aan. de meeste europese cultuurvogel niet maar als ze het wel doen merk je het wel.
                  daarvoor melde ik ook , dat ik alleen maar europese cultuurvogels heb.
                  ben het helemaal met je eens, als ik kromsnavels-kanarie's of tropen zou hebben.
                  daar zou je dan op kunnen wachten....
                  die vreten alles, en er blijft geen plant heel.
                  daarvoor heb ik deze soorten ook weg gedaan.
                  aan de heide b.v zitten ze wel af en toe wat te trekken, maar dat is het dan ook...
                  grtz

                  Opmerking


                  • #10
                    succes dan maar zou ik zeggen
                    Birdmann_

                    Opmerking


                    • #11
                      Kat op het spek binden

                      Beste the-sphinx, ik denk dat Birdmann_ je eigenlijk zeggen wil: waarom zou je de kat op het spek binden. Als je al weet dat een plant zeer giftig, dus ook zeer gevaarlijk voor je gevederde vriendjes is, waarom dan toch het risico nemen. Zonde van de vogels als het wel mis gaat. Ik zou er andere planten inzetten.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Birdmann_
                        succes dan maar zou ik zeggen
                        heb nog verdere info kunnen krijgen over de blauwe regen
                        je hebt helemaal gelijk.
                        zou dus niet goed komen.
                        heb mijn info van A.Mingeroet, dus daar kan men zonder meer op vertrouwen dacht ik zo maar..

                        Opmerking


                        • #13
                          Inderdaad, ik zou het ook eerder van een "naam" als van Mingeroet aannemen en niet van een anonieme nickname nobody.

                          Of bedoelde je dat zo niet te zeggen.....
                          kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                            Als je al weet dat een plant zeer giftig, dus ook zeer gevaarlijk voor je gevederde vriendjes is, waarom dan toch het risico nemen.
                            dit is precies wat ik bedoel

                            hans bedoel je mij hier mee "anonieme nickname nobody" want dan moet je niet op een forum komen waar een nicknaam gebruikt mag worden.
                            Birdmann_

                            Opmerking


                            • #15
                              gewoon Nederlands graag

                              HansvdWeerdhof Inderdaad, ik zou het ook eerder van een "naam" als van Mingeroet aannemen en niet van een anonieme nickname nobody.
                              Beste Hans, ik denk dat je hier niet veel verkeerds mee bedoeld maar zou je het in gemakkelijk Nederlands kunnen brengen, anders krijg je spraakverwarring en weer een eindelose discussie.

                              Er kan nu ook gestemd worden, dus laten we het hier gewoon bij de toko houden en niet teveel afdwalen.

                              =====================

                              Blauweregen

                              Tak, peul en zaden zijn giftig bij inname. Hoewel de blauweregen zeer giftig is, valt het met het gevaar dat de plant oplevert, wel mee. Laat haar echter niet boven een vijver klimmen, omdat het afgevallen blad wel gevaar voor de vissen kan opleveren.

                              braken, buikloop
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X