PDA

Bekijk Volledige Versie : Blauwe regen

the-sphinx
07-05-2007, 13:01
hoi.
kan men zonder probleem, blauwe regen in zijn volière hebben.
ik heb alleen europese cultuurvogels er in zitten.
had nm gehoord dat deze zeer giftig zou zijn voor de vogels.
lijkt mij eigenlijk een beetje vreemd, want dan zou er niets in een volière kunnen staan.
maar toch graag ff jullie mening over de blauwe regen.
grtz

Ton Koek
07-05-2007, 14:08
De blauwe regen is inderdaad zeer giftig. In het wild eet geen enkele vogel ervan.
Of cultuurvogels ook van de plant zouden eten is afhankelijk van het instinct dat ze nog hebben. Generaties in gevangenschap doet het instinct soms verminderen.
Er zijn duizenden andere soorten planten die wel kunnen.

tropic
07-05-2007, 15:37
Blauwe regen geeft geen enkel probleem in de voliere, tenminste hier toch niet.

nixunior
07-05-2007, 17:07
Blauwe regen is zeer giftig voor vogels. Meestal eten ze er van en dan sterven ze. Een tijd geleden is er een takje in mijn voliere gegroeid zonder ik het had gezien en er heeft een kwartel van gegeten en die is een paar dagen later gestorven. Dus ik zou het aanraden om het toch niet te doen

mvg nixunior:wave

vogelfreak
07-05-2007, 18:29
:confused: hoe ziet zo plant eruit en heb je daar een foto van

??

nixunior
07-05-2007, 18:52
Dit is een foto van Blauwe regen in Bloei ze hebben een soort blauw achtige bloemen maar na mei hebben ze geen bloemen meer en hebben ze gewoon groen bladeren.

mvg nixunior

the-sphinx
08-05-2007, 07:54
Blauwe regen geeft geen enkel probleem in de voliere, tenminste hier toch niet.
Ok,iedereen thx voor jullie ervaring:o
lijkt mij toch ook dat je gewoon deze in de volière kan zetten, maar je weet maar nooit
dat kwartels er van dood zouden kunnen gaan, zou natuurlijk wel kunnen, maar als ik hier zie, wat die allemaal vreten :help :help :help
bio bakken zijn er dan niks bij

Birdmann_
08-05-2007, 09:08
meld dan ook even wanneer je de eerste dode vogels hebt want daar kun je op wachten. want kanaries, tropen en kromsnavels plukken overal aan. de meeste europese cultuurvogel niet maar als ze het wel doen merk je het wel.

the-sphinx
08-05-2007, 09:44
meld dan ook even wanneer je de eerste dode vogels hebt want daar kun je op wachten. want kanaries, tropen en kromsnavels plukken overal aan. de meeste europese cultuurvogel niet maar als ze het wel doen merk je het wel.
daarvoor melde ik ook , dat ik alleen maar europese cultuurvogels heb.
ben het helemaal met je eens, als ik kromsnavels-kanarie's of tropen zou hebben.
daar zou je dan op kunnen wachten....:D
die vreten alles, en er blijft geen plant heel.
daarvoor heb ik deze soorten ook weg gedaan.
aan de heide b.v zitten ze wel af en toe wat te trekken, maar dat is het dan ook...
grtz

Birdmann_
08-05-2007, 10:20
succes dan maar zou ik zeggen

Henk3
08-05-2007, 12:47
Beste the-sphinx, ik denk dat Birdmann_ je eigenlijk zeggen wil: waarom zou je de kat op het spek binden. Als je al weet dat een plant zeer giftig, dus ook zeer gevaarlijk voor je gevederde vriendjes is, waarom dan toch het risico nemen. Zonde van de vogels als het wel mis gaat. Ik zou er andere planten inzetten.

the-sphinx
09-05-2007, 19:58
succes dan maar zou ik zeggen
heb nog verdere info kunnen krijgen over de blauwe regen :eek:
je hebt helemaal gelijk.
zou dus niet goed komen.
heb mijn info van A.Mingeroet, dus daar kan men zonder meer op vertrouwen dacht ik zo maar..

HansvdWeerdhof
09-05-2007, 21:02
Inderdaad, ik zou het ook eerder van een "naam" als van Mingeroet aannemen en niet van een anonieme nickname nobody.

Of bedoelde je dat zo niet te zeggen.....
:huh :D -0- :D

Birdmann_
09-05-2007, 21:33
Als je al weet dat een plant zeer giftig, dus ook zeer gevaarlijk voor je gevederde vriendjes is, waarom dan toch het risico nemen.

dit is precies wat ik bedoel

hans bedoel je mij hier mee "anonieme nickname nobody" want dan moet je niet op een forum komen waar een nicknaam gebruikt mag worden.

Henk3
10-05-2007, 00:02
HansvdWeerdhof Inderdaad, ik zou het ook eerder van een "naam" als van Mingeroet aannemen en niet van een anonieme nickname nobody.

Beste Hans, ik denk dat je hier niet veel verkeerds mee bedoeld maar zou je het in gemakkelijk Nederlands kunnen brengen, anders krijg je spraakverwarring en weer een eindelose discussie.

Er kan nu ook gestemd worden, dus laten we het hier gewoon bij de toko houden en niet teveel afdwalen.

=====================
http://www.baaij-hoveniers.nl/beplanting/giftige_planten.htm#Wisteria
Blauweregen

Tak, peul en zaden zijn giftig bij inname. Hoewel de blauweregen zeer giftig is, valt het met het gevaar dat de plant oplevert, wel mee. Laat haar echter niet boven een vijver klimmen, omdat het afgevallen blad wel gevaar voor de vissen kan opleveren.

braken, buikloop

the-sphinx
10-05-2007, 04:55
Inderdaad, ik zou het ook eerder van een "naam" als van Mingeroet aannemen en niet van een anonieme nickname nobody.

Of bedoelde je dat zo niet te zeggen.....
:huh :D -0- :D
nee, zo bedoelde ik het niet.
heb hier niemand mee willen bedoelen.
is alleen maar tav.

termeer
26-12-2008, 15:13
Blauwe regen is giftig !

En daarom zou ik bruidsluier plaatsen, deze is niet giftig en wordt zograag door vogels gegeten dat het beter is de moederplant aan de buiten kant tegen de voliere te plaatsen zodat hij wel door het gaas kan groeien( het is een klimplant)hij groei erg snel dus aan de buiten kant moet je hem op tijd bij snoeien.
Aan de binnen kant hoeft dit niet dat doen de vogels wel,. sucses!
Sorry dit was ik even vergeten te vermelden.
Maar bij bruidsluier moet je wel op passen met de kleuren die je wild kweken.
Lichtere kleuren kunnen mat worden en de pootjes donker , dus let daarop !

Termeer