Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruinrug Goudmus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bruinrug Goudmus

    Hallo Iedereen,

    Ik heb al 3 jaar goudmussen. Ik heb 1 vrouwtje dat drie jaar is en momenteel geen mannetje meer. Het eerste mannetje is ontsnapt en het 2e is gestorven.
    Met het eerste manneje heeft ze eitjes gehad maar daar is niets van voortgekomen. Nu was ik opzoek naar een nieuw mannetje. Weet iemand een kweker in de buurt van Lier (provincie Antwerpen)? Er is een nieuwe wet in het land dat het verbied om afrikaanse vogels in te voeren en nu is het moeilijk om aan goudmussen te geraken. I wou ook weten hoe je ze het beste kweekt? Ik weet dat het moeilijk is maar ik wil het toch proberen.
    Dus iedereenie een tip kan geven hoe ik aan een mannetje geraak en hoe ik ze het beste kan kweken mag je altijd iets laten weten.

    mvg nixunior
    Bijgevoegde Bestanden
    Have fun and live your live to te maximum!

  • #2
    ik ken iemand die ze paarsgewijs in volieres houdt en elk jaar jongen groot krijgt. Alleen woont deze persoon in groningen dus daar heb je niet veel aan..
    Hij heeft ze in een beplante voliere, en voort ze met een tropenmengeling aangevuld met pinky's en buffalo's.
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

    Opmerking


    • #3
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        duidelijk een vogel die ruimte nodig heeft en een beplante voliere nu die man nog regelen voor deze man.

        Birdmann_
        Birdmann_

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Birdmann_
          duidelijk een vogel die ruimte nodig heeft en een beplante voliere nu die man nog regelen voor deze man.

          Birdmann_
          sja een advertentie op vogelmarktplaats misschien?????
          Wat een leuke hobby hebben wij toch!

          Opmerking


          • #6
            ja is mogelijk of even een naar een goede zaak wie apart spul heeft vragen.
            ik noem een Jonker in overdinkel http://www.birdcenterjonker.nl/ die heeft het wel of kan het wel regelen.
            Birdmann_

            Opmerking


            • #7
              Hallo,

              Ik heb drie koppels bij elkaar in de voliere. Ze broeden dan ook goed. Had vorig jaar diverse jongen en ook nu broeden er weer twee koppels en zijn de eerste jongen al weer een week oud.
              Het is een drukte van belang met een stel van die goudmussen. Ze bouwen gewoon een nest in een kastje of een groot nest in een struik. Vorig jaar steeds in een kastje en dit jaar twee nesten in de struiken. Met wat buffalo's en meelwormen erbij gaat het opkweken tot op heden goed. Ik zie ze ook zelf insekten vangen. Heb een klein "mesthoopje" in een hoek gemaakt om wat insekten aan te trekken.

              Opmerking

              Working...
              X