PDA

Bekijk Volledige Versie : Lichtarmatuur in een kweekbox plaatsen

Serinus
04-05-2007, 09:09
Hallo,

Ik ben bezig om zelf kweekboxen te maken.
De bedoeling is dat hier cini's in gehuisvest worden.
De bedoelde kweekboxen hebben de afmeting van 60 cm hoog, 60 cm diep en 80 cm breed.
Met tralievoorfront aan de voorzijde van 40 hoog en 80 breed.
De rest aan de voorzijde wordt grotendeels opgevuld door de rand van een kunststof bak die dienst doet als "lade".
Dus een effectieve "opening" van 40 cm wat licht door laat.
De binnenkant is/wordt geschilderd in wit; ral-kleur 9010.
Nu wil ik in deze kweekboxen, per box, een klein tl-armatuurtje aanbrengen omdat er anders te weinig lichtinval is.
De kweekboxen worden binnen geplaatst waar onvoldoende daglicht binnen komt om zonder kunstlicht te werken.

Na deze uitgebreide "aanloop" is mijn vraag als volgt;
Ik wil hier de volgende tl lampjes in plaatsen "TL Pro 8w/840", n per kweekbox.
Maar ik heb totaal geen verstand van de lichtopbrengst van zoiets.

Wie kan me adviseren, is dit t veel of te weinig, f precies goed?

Wie heeft z'n kweekboxen k per box verlicht, waarmee, en hoe bevalt dit?

Graag in begrijpelijk Nederlands, want zoals gezegd "ik ben een totale leek op dit gebied". ;)

Groeten, Serinus

Birdmann_
04-05-2007, 09:44
ik heb de soort zelfde lamp in mijn onderste vlugtjes zitten deze zijn 120 B x 60 D x 80 H en dit is voldoende licht dus bij jou zal het zeker genoeg licht geven of dit te veel is weet ik eigenlijk niet. mischien dat iemand dat weet.:confused:

Birdmann_:hmmmm

Henk3
04-05-2007, 12:38