Mededeling

Collapse
No announcement yet.

anoniem of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • anoniem of niet?

    Geachte bazen van dit Forum,

    Voor de zoveelste keer is er discussie over het gebruik van fantasienamen op het forum.

    Vindt u het een goed idee als we eens een poll houden over wat de meeste leden willen, anoniem schrijven of gewoon met echte naam en eventueel kweeknummer?
    Dit is een forum van de NBvV, dus waarom niet gewoon het kweeknummer als al bestaand uniek gegeven gebruiken?
    Zo'n stemming zou dan uiteraard wel een bindende uitslag moeten opleveren.

    Volgens mij is het voor sommigen even wennen, een enkeling zal wegblijven maar ik denk dat heel mensen liever met "echte mensen" discussiëren.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

  • #2
    goed idee met kweeknr bij je inschrijf naam.(naast geschreven tekst)

    hoe doen we dat met niet leden van de NBvV

    ik snap sommige mensen wel dat ze anoniem komen ik zelf ben hier bijna een jaar niet geweest ivm met een discussi op het forum waar ik op pesonlijke naam schijf maar als bestuurslid van onze vereniging min of meer aangesproken word dus voor mij geen stefig cometaar hier maar af en toe een afgezwakte menig geven maar anders ho maar

    helaas maar het is niet anders

    met vriendelijke groet,

    Marcel Levers
    Gr Marcel Levers

    Opmerking


    • #3
      Wat is anoniem?
      Lees ook http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/internet/ het gaat over encryptie, maar ik zie voldoende raakvlakken met de op dit forum gevoerde discussie. Laten we met onze tijd meegaan.

      Greetzzz

      Opmerking


      • #4
        anoniem of ik ben gezien

        Birdmann_
        Birdmann_

        Opmerking


        • #5
          forumregels

          Zie in de balk bij registreer, dat heeft elke ingeschreven forum deelnemer doorgelezen en ondertekent neem ik aan en daar is men ook accoord gegaan met wel of geen nickname.
          Een klein stukje daaruit:

          Je mag posten onder je eigen naam of onder een "nickname". Gebruik niet de "nickname" van een ander.
          Ik ga akkoord met de voorwaarden en afspraken. Ik weet dat deze voorwaarden en afspraken kunnen worden aangepast. Ik weet ook als ik mij niet houd aan de voorwaarden en de afspraken ik dan van de site kan worden geweerd.

          Eigenaars van het Vogel forum houd het recht te verwijderen, wijzigen, verplaatsende of het sluiten van elke discussie of gebruiker voor welke redenen dan ook.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Bedankt

            Birdfarm
            Senior lid

            Geregistreerd op: 23-05-06
            Berichten: 176 Wat is anoniem?
            Lees ook http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/internet/ het gaat over encryptie, maar ik zie voldoende raakvlakken met de op dit forum gevoerde discussie. Laten we met onze tijd meegaan.

            Greetzzz
            Bedankt hiervoor Birdfarm, een goed stuk om eens even door te worstelen.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              anoniem of ik ben gezien
              je eigen naam of je kunt wel gaan


              nee even zonder dollen ik heb er persoonlijk altijd een probleem mee gehad als mensen met een nickname werken en dus iets schrijven.
              ik heb dan het idee ze schrijven wel wat maar staan ze er wel achter want ze durven niet eens hun eigen naam er bij te zetten.



              volgens mij gaat het telkens nog altijd over de inhoud van een berichtje en niet over/om de naam die eronder staat.

              wat zegt de inhoud als je niet eens je eigen naam er onder durft te zetten



              ik snap sommige mensen wel dat ze anoniem komen ik zelf ben hier bijna een jaar niet geweest ivm met een discussi op het forum waar ik op pesonlijke naam schijf maar als bestuurslid van onze vereniging min of meer aangesproken word dus voor mij geen stefig cometaar hier maar af en toe een afgezwakte menig geven maar anders ho maar
              als je dit dan weer leest, ja wat moet je dan, toch maar een nickname als dit de manier is om weer mee te kunnen discusieeren dan moet dat maar alhoewel natuurlijk niet iedereen een bestuurs functie heeft.


              ja wat is nu wijsheid
              Henk Dijkkamp

              Ik weet niet alles maar doe mijn best.

              Opmerking


              • #8
                Daar ben ik er 1 van, ik ga liever geen discussies aan met 1 van de anoniemen. En anoniemen hebben we hier al veel te veel, maar van de forumleiding mag het, dus zolang die het zelfs aanmoedigen om je hier anoniem aan te melden valt er weinig te willen.

                Een NBvV forum met naam en kweeknummer ben ik ook geen voorstander van, ivm hokjesgeest, wel gewoon je eigen naam noemen, desnoods alleen bij "even voorstellen".
                Want een mening hebben vanachter een schuilnaam is nou niet bepaald flink te noemen, als je een mening hebt moet je er ook voor uit durven te komen en voor de eventuele gevolgen durven instaan.
                kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp
                  alhoewel natuurlijk niet iedereen een bestuurs functie heeft
                  was dat maar zo dat er veel mensen bestuurs lid willen zijn want over het algemeen zijn die moelijk te vinden binnen verenigingen.

                  nicknaam mag en dat wisten we voor we op het forum kwamen dus nu niet klagen richting de administrator is mijn mening
                  Gr Marcel Levers

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik klaag niet, ik pols de meningen van de forumleiding.

                    Mijn mening is; anoniemen kan ik net wat minder serieus nemen.
                    Wat moet je met een vraag van een beginner die zich bv babykiller zou noemen, serieus nemen? Ik sla dergelijke berichten over, jammer toch?
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb zoals je ziet helemaal geen probleem met nickname of niet.
                      Heeft ook totaal geen belang vind ik.
                      Is dit wel een discussie waard? Je weet alvorens je op dit forum inschrijft, wat de spelregels zijn. Waarom wil iedereen nu steeds maar regeltjes en wetten bijmaken. Moeten we al niet zoveel in onze maatschappij.
                      Wel laat dan diegene die een nickname willen gebruiken daar vrij in, en waardeer gewoon de spelregels waarmee je ooit akkoord was.
                      Wil je niet praten met mensen met een nickname, doe dat dan gewoon niet.
                      Vind je nu zelf niet dat er veel belangrijker zaken zijn om discussies over te voeren dan dit??
                      Tot slot nog even deze randbemerking. Ik kom hier echte namen tegen , die op andere forums deelnemen onder een nickname, en nu zelfs deelnemen aan deze discussie. Wat moet je daarvan dan denken????
                      Reacties met of zonder nickname, zelfs zonder naam zijn altijd welkom. Ik praat met iedereen.

                      Richard Luykx ( en wie weet is die wel echt????)

                      Opmerking


                      • #12
                        ik lees ook vaak dingen over waar ik niet op antwoord om dat ik de nicknaam raar vind of ik denk dat die gene mensen uit de tent wil lokken
                        Gr Marcel Levers

                        Opmerking


                        • #13
                          Anoniemiteit is een negatief gegeven.

                          Hij is niet de eerste die afhaakt. Voordien verdwenen ook andere smaakmakers.
                          Tellen uit je verlies is het gevolg. Voor alle
                          Uw mening, mijnVan openheid is hier geen sprake.

                          Want anoniemiteit is een negatief gegeven.
                          Je weet altijd waar het begint.
                          Maar nooit waar het eindigt.

                          Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning

                          lang leven de anonimiteit,vrijheid en blijheid.

                          WINTERKONING
                          Terwijl duidelijk is :
                          Er is vrijheid die Vrijheid van anderen beknot.
                          Er is blijheid die Blijheid van anderen beknot.

                          En ondertussen bovendien het merendeel der bezoekers constant blijft verarmen door het afhaken van authentieke personen.


                          Oorspronkelijk geplaatst door louis polane

                          Waarom ik niet meer wil reageren op dit forum is het volgende.
                          ...

                          Als er dan altijd mensen op dit forum zijn die onder een pseudoniemenaan commentaar geven bij alles wat ik democratisch voorstel, vind ik dit laag aan de grond.
                          ...

                          Ik ben van mening dat je best onder een pseudoniemnaam mag werken, maar in het voorstellen op dit forum zul je toch moeten zeggen wat je burgernaam is en welke vereniging je lid ben.

                          ...

                          Maar pseudoniemnamen is net of je tegen spookfiguren praat. Ze kunnen zeggen wat ze willen je weet toch lekker niet wie ik ben, nou dit staat mij persoonlijk erg tegen.
                          ______________________________
                          Technische info voor gouldkwekers
                          http://natuurgould.blogspot.be/
                          http://natuurgould.be/

                          Opmerking


                          • #14
                            herhaling, kracht van reclame

                            Beste Lester, je valt in herhaling met je teksten. Geeft niet want je zet je eigen naam er onder.

                            Henk, mijn echte voornaam.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

                            Mijn website:

                            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              verstandig besluit

                              Sluit ik me bij aan.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X