PDA

Bekijk Volledige Versie : anoniem of niet?

Ton Koek
03-05-2007, 01:11
Geachte bazen van dit Forum,

Voor de zoveelste keer is er discussie over het gebruik van fantasienamen op het forum.

Vindt u het een goed idee als we eens een poll houden over wat de meeste leden willen, anoniem schrijven of gewoon met echte naam en eventueel kweeknummer?
Dit is een forum van de NBvV, dus waarom niet gewoon het kweeknummer als al bestaand uniek gegeven gebruiken?
Zo'n stemming zou dan uiteraard wel een bindende uitslag moeten opleveren.

Volgens mij is het voor sommigen even wennen, een enkeling zal wegblijven maar ik denk dat heel mensen liever met "echte mensen" discussiëren.

marcellevers
03-05-2007, 06:10
goed idee met kweeknr bij je inschrijf naam.(naast geschreven tekst)

hoe doen we dat met niet leden van de NBvV:confused: :confused:

ik snap sommige mensen wel dat ze anoniem komen ik zelf ben hier bijna een jaar niet geweest ivm met een discussi op het forum waar ik op pesonlijke naam schijf maar als bestuurslid van onze vereniging min of meer aangesproken word dus voor mij geen stefig cometaar hier maar af en toe een afgezwakte menig geven maar anders ho maar

helaas maar het is niet anders:(

met vriendelijke groet,

Marcel Levers

Birdfarm
03-05-2007, 07:00
Wat is anoniem?
Lees ook http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/internet/ het gaat over encryptie, maar ik zie voldoende raakvlakken met de op dit forum gevoerde discussie. Laten we met onze tijd meegaan.

Greetzzz

Birdmann_
03-05-2007, 07:14
anoniem of ik ben gezien:D

Birdmann_:hmmmm

Henk3
03-05-2007, 07:51
Zie in de balk bij registreer, dat heeft elke ingeschreven forum deelnemer doorgelezen en ondertekent neem ik aan en daar is men ook accoord gegaan met wel of geen nickname.
Een klein stukje daaruit:

Je mag posten onder je eigen naam of onder een "nickname". Gebruik niet de "nickname" van een ander.
Ik ga akkoord met de voorwaarden en afspraken. Ik weet dat deze voorwaarden en afspraken kunnen worden aangepast. Ik weet ook als ik mij niet houd aan de voorwaarden en de afspraken ik dan van de site kan worden geweerd.

Eigenaars van het Vogel forum houd het recht te verwijderen, wijzigen, verplaatsende of het sluiten van elke discussie of gebruiker voor welke redenen dan ook.

Henk3
03-05-2007, 08:22
Birdfarm
Senior lid

Lees ook http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/internet/ het gaat over encryptie, maar ik zie voldoende raakvlakken met de op dit forum gevoerde discussie. Laten we met onze tijd meegaan.

Greetzzz

Bedankt hiervoor Birdfarm, een goed stuk om eens even door te worstelen.

dijkkamp
03-05-2007, 11:08
anoniem of ik ben gezien :D

je eigen naam of je kunt wel gaan :D :p

nee even zonder dollen ik heb er persoonlijk altijd een probleem mee gehad als mensen met een nickname werken en dus iets schrijven.
ik heb dan het idee ze schrijven wel wat maar staan ze er wel achter want ze durven niet eens hun eigen naam er bij te zetten.

volgens mij gaat het telkens nog altijd over de inhoud van een berichtje en niet over/om de naam die eronder staat.

wat zegt de inhoud als je niet eens je eigen naam er onder durft te zetten

ik snap sommige mensen wel dat ze anoniem komen ik zelf ben hier bijna een jaar niet geweest ivm met een discussi op het forum waar ik op pesonlijke naam schijf maar als bestuurslid van onze vereniging min of meer aangesproken word dus voor mij geen stefig cometaar hier maar af en toe een afgezwakte menig geven maar anders ho maar

als je dit dan weer leest, ja wat moet je dan, toch maar een nickname als dit de manier is om weer mee te kunnen discusieeren dan moet dat maar alhoewel natuurlijk niet iedereen een bestuurs functie heeft.

ja wat is nu wijsheid :help

HansvdWeerdhof
03-05-2007, 11:15
ik denk dat heel mensen liever met "echte mensen" discussiëren.
Daar ben ik er 1 van, ik ga liever geen discussies aan met 1 van de anoniemen. En anoniemen hebben we hier al veel te veel, maar van de forumleiding mag het, dus zolang die het zelfs aanmoedigen om je hier anoniem aan te melden valt er weinig te willen.

Een NBvV forum met naam en kweeknummer ben ik ook geen voorstander van, ivm hokjesgeest, wel gewoon je eigen naam noemen, desnoods alleen bij "even voorstellen".
Want een mening hebben vanachter een schuilnaam is nou niet bepaald flink te noemen, als je een mening hebt moet je er ook voor uit durven te komen en voor de eventuele gevolgen durven instaan.

marcellevers
03-05-2007, 11:22
alhoewel natuurlijk niet iedereen een bestuurs functie heeft

was dat maar zo dat er veel mensen bestuurs lid willen zijn want over het algemeen zijn die moelijk te vinden binnen verenigingen.

nicknaam mag en dat wisten we voor we op het forum kwamen dus nu niet klagen richting de administrator is mijn mening;)

Ton Koek
03-05-2007, 11:47
Ik klaag niet, ik pols de meningen van de forumleiding.

Mijn mening is; anoniemen kan ik net wat minder serieus nemen.
Wat moet je met een vraag van een beginner die zich bv babykiller zou noemen, serieus nemen? Ik sla dergelijke berichten over, jammer toch?

tropic
03-05-2007, 11:56
Ik heb zoals je ziet helemaal geen probleem met nickname of niet.
Heeft ook totaal geen belang vind ik.
Is dit wel een discussie waard? Je weet alvorens je op dit forum inschrijft, wat de spelregels zijn. Waarom wil iedereen nu steeds maar regeltjes en wetten bijmaken. Moeten we al niet zoveel in onze maatschappij.
Wel laat dan diegene die een nickname willen gebruiken daar vrij in, en waardeer gewoon de spelregels waarmee je ooit akkoord was.
Wil je niet praten met mensen met een nickname, doe dat dan gewoon niet.
Vind je nu zelf niet dat er veel belangrijker zaken zijn om discussies over te voeren dan dit??
Tot slot nog even deze randbemerking. Ik kom hier echte namen tegen , die op andere forums deelnemen onder een nickname, en nu zelfs deelnemen aan deze discussie. Wat moet je daarvan dan denken????:help
Reacties met of zonder nickname, zelfs zonder naam zijn altijd welkom. Ik praat met iedereen.

Richard Luykx ( en wie weet is die wel echt????):)

marcellevers
03-05-2007, 11:58
ik lees ook vaak dingen over waar ik niet op antwoord om dat ik de nicknaam raar vind of ik denk dat die gene mensen uit de tent wil lokken

Lester Lievens
03-05-2007, 12:08
Volgens mij is het voor sommigen even wennen, een enkeling zal wegblijven maar ik denk dat heel mensen liever met "echte mensen" discussiëren.

Anoniemen op dit forum die “au sérieux” commentaar leveren op een anonieme publicatie in onze vogels. En en passant Dhr.Polane even van repliek dienen. Daar steek je echt wat van op. Want vanzelfsprekend zal hun standpunt nooit gekleurd zijn door hun eigen anoniemiteit. Spreekt vanzelf. Dat soort commentaren neem je best au sérieux, want zo willen ze immers klinken....vanachter de schutting.

Na eerdere bedenkingen door anderen, plaatst nu ook een persoon als Dhr. Polane luidop bedenkingen bij de anonieme gang van zaken op dit forum. Maar ook ditmaal blijft de essentie van Louis' woorden genegeerd. Met voorspelbare gevolgen.
Hij is niet de eerste die afhaakt. Voordien verdwenen ook andere smaakmakers.
Tellen uit je verlies is het gevolg. Voor alle bezoekers van Vogelcafé.

En dan moet Dhr Polane horen : “Wie kaatst moet de bal maar verwachten.”
"Mag best hoor, in het kader van "De Open Debatcultuur", want : “Uw mening, mijn mening”, weet je wel....”
Waarbij “uw” gekend is, en “mijn” altijd van achter de schutting komt.
“Volstrekte gelijkheid in vrijheid is dat Mr. Polane.”
Daar mag u het mee doen.

Andermaal de geroemde “Open” debatcultuur zeker ?
Geenszins, want integendeel.
Van openheid is hier geen sprake.

Want anoniemiteit is een negatief gegeven.
Je weet altijd waar het begint.
Maar nooit waar het eindigt.

lang leven de anonimiteit,vrijheid en blijheid.:wave

WINTERKONING

Terwijl duidelijk is :
Er is vrijheid die Vrijheid van anderen beknot.
Er is blijheid die Blijheid van anderen beknot.

En ondertussen bovendien het merendeel der bezoekers constant blijft verarmen door het afhaken van authentieke personen.

Waarom ik niet meer wil reageren op dit forum is het volgende.
...

Als er dan altijd mensen op dit forum zijn die onder een pseudoniemenaan commentaar geven bij alles wat ik democratisch voorstel, vind ik dit laag aan de grond.
...

Ik ben van mening dat je best onder een pseudoniemnaam mag werken, maar in het voorstellen op dit forum zul je toch moeten zeggen wat je burgernaam is en welke vereniging je lid ben.

...

Maar pseudoniemnamen is net of je tegen spookfiguren praat. Ze kunnen zeggen wat ze willen je weet toch lekker niet wie ik ben, nou dit staat mij persoonlijk erg tegen.

Punt gemaakt Louis, maar nog steeds niet gehoord.
Want er is op dit forum immers
een soort vrijheid die Vrijheid van anderen beknot,
een soort blijheid die Blijheid van anderen beknot.

Ook op dit forum vandaag niet meer dan een vaststelling.
En dat is jammer.
Niet alleen voor alle authentieke personen met inhoud die reeds afhaakten.

Maar vooral ook voor het gros der Vogelcafébezoekers die verarmd achterblijven.

Henk3
03-05-2007, 12:41
Beste Lester, je valt in herhaling met je teksten. Geeft niet want je zet je eigen naam er onder.

Henk, mijn echte voornaam.

Henk3
03-05-2007, 14:09
Sluit ik me bij aan.

Ben86
03-05-2007, 17:00
mijn mening is dat men zich mag noemen zoals ze willen. iemand die niet serieus is gaat volgens mij niet zomaar op deze site dingen zeggen dus ik ga ervan uit dat alles serieus bedoeld wordt

ik ben er ook achter gekomen als ik iets vraag dat ik dan door 5 mensen word afgemaakt met beschuldigingen van dieren mishandeling als ik iets doe maar het uit eindelijk gewoon goed gaat en er niks mis was met die methode

wat ik bedoel te zeggen is laat iedereen in zijn waarde en laat het gewoon zoals het nu is ik denk dat het wel meevalt met mensen die opzettelijk onzin op deze site zetten maja dit is mijn mening.

mvg Ben

Serinus
03-05-2007, 22:47
Hallo,

We zitten hier op een internetforum, da's nou eenmaal een feit.
Op dit, en op andere forums, is het een (goed) gebruik dat degene die actief willen zijn op het betreffende forum, zélf een gebruikersnaam moeten opgeven.
Ook hier, mág dat een "Nickname" zijn.

De mijne is "Serinus" :D

Volgens mij is de inhoud van de betreffende berichten van de gebruikers belangrijker dan de "ware" naam van degene die het bericht neer pent.
Want, laten we eerlijk zijn, degene die "over de schreef" gaat met betrekking tot zijn/haar taalgebruik of het schofferen van anderen, wordt binnen "no-time" door de anderen bestempeld als Paria, "niet serieus te nemen".
Als laatste alternatief kan de Moderator deze persoon "bannen", klaar.

Winterkoning, óók zo'n notoir geheimzinnig figuur, zegt terecht al;
bv ;echte naam winterkoning is alie kilimanjaro ,geloof u dit?
(Of; zou zijn naam écht zo zijn........ :hmmmm )

"What's in a name"; wie zei dat ook alweer.......

Trouwens; er is een figuur hier actief die hier nogal te hoop loopt tegen de "Nicknamers" terwijl hijzelf in een ander forum zich óók tooit met een échte Nickname.
Zou hier "Piet Hypocriet" mogen heten, wat mij betreft.;)

Groeten, Serinus.

Birdfarm
04-05-2007, 07:54
Punt gemaakt Louis, maar nog steeds niet gehoord.
Want er is op dit forum immers
een soort vrijheid die Vrijheid van anderen beknot,
een soort blijheid die Blijheid van anderen beknot.

Ook op dit forum vandaag niet meer dan een vaststelling.Punt gemaakt lester, je staat juichend langs de zijlijn om louis aan te moedigen. Maar je beseft niet dat louis zelf de vrijheid heeft genomen om jou en zichzelf en het forum en vele anderen te beknotten in blijheid en vrijheid.
Ik laat mij niet beknotten in mijn vrijheid door het gebruiken van een pseudoniem en ik dring ook niemand het gebruik van een pseudoniem op.( wie beknot wie, niet meer als een vaststelling)

Greetzzz

PS Ohja, bekende namen als Adrianus Marinus Kyvon en Farrokh Bulsara wie kent ze niet.

John Besseling
04-05-2007, 16:18
Een bekend gezegde: je bent vrijwillig gekomen en je kunt ook vrijwillig weer gaan.:o
Nickname of echte naam. Het maakt me allemaal niet zoveel uit.
Ik ga naar het vogelcafe om wat te leren cq op te steken van anderen.
En als ik met een vraag zit, dan hoop ik antwoord hierop te krijgen.
Hopelijk loopt dit draadje niet uit op oeverloos gezeur.:(

Groeten John

Zwartkopje
04-05-2007, 16:21
Volgens mij is de inhoud van de betreffende berichten van de gebruikers belangrijker dan de "ware" naam van degene die het bericht neer pent.
Want, laten we eerlijk zijn, degene die "over de schreef" gaat met betrekking tot zijn/haar taalgebruik of het schofferen van anderen, wordt binnen "no-time" door de anderen bestempeld als Paria, "niet serieus te nemen".
Als laatste alternatief kan de Moderator deze persoon "bannen", klaar.

Helemaal mee eens, gaat toch om wat je zegt? Wat zegt een naam? Misschien zegt een nickname wel meer dan een door de ouders gegeven naam ;)
En zou de moderator bannen op naam of ip nummer :confused:

Birdmann_
04-05-2007, 18:21
ik snap niet dat mensen door een discussie op een forum weggaan.

je moet bang wezen hier iets verkeerd te schijven. want dan gaat er weer een weg. zo als de meesten wel weten word er als je schijft door de meeste mensen het zelfde geschrefen dan als ze het normaal zeggen maar komt dit door het typen er soms stug of kort af uit te zien maar word het niet kwaad bedoelt. ( Bij mij ieder geval niet ) het kort af doen is meer om je eigen menig duidelijk te maken. want als je iets in 10 zinnen schrijft en het zelfde in 3 zinnen duidelijk maken dan doe je dat om de mensen het kort en bondig te vertellen want een lang zurend verhaal kijkt iedereen over heen en denk volgende

tropic
04-05-2007, 22:10
Beste Lester,

Probeer het dan wat korter te houden, dat kost jou en vooral de anderen minder tijd.:) Al je posts zijn een ellenlang gezeur. En sorry, dit is gewoon een vaststelling en geen persoonlijk bedoelde aanval, anders zou je dit misschien alweer zo gaan interpreteren en ook wegblijven.

molineti
04-05-2007, 23:14
Hoi,

Ik heb Mijzelf net ingeschreven op dit forum met een nickname.

De reden hiervan is:In het dorp waar ik woon,ben ik de enigste met mijn achternaam.

Dus als Kwaadwillende mijn achternaam en woonplaats te weten komen,weten ze ook gelijk waar ze kunnen ,,shoppen,,

Voor dit soort ,,liefhebbers,, heb ik dus een nickname en een ,,anoniem mailadres.

Als ik na een mail of een persoonlijk gesprek maar het vermoeden heb dat ik met een vogelliefhebber te maken heb,is het geven van naam,adres,telefoonnummer geen probleem meer.

Eerlijk gezegd snap Ik alle ophef hierover niet,waarschijnlijk heeft iedereen met een nickname er een goede reden voor,andere hebben deze redenen weer niet en gebruiken hun echte naam.

Het zij zo

Rene

Zwartkopje
05-05-2007, 16:22
Heb op een ander forum iemand met naam zien reageren, niet prettig, is verwijderd en kwam weer terug met een andere naam.

Ik blijf er bij dat alleen de inhoud telt. Vind het eigelijk merkwaardig dat men naar de naam kijkt en niet naar de persoon, en die zie je hier alleen door wat men schrijft.

Fedor
06-05-2007, 11:23
Het probleem wat ik mee heb gemaakt met nicknames is dat sommige verschillende personen dezelfde nickname gebruiken.
B.v. Winterkoning wordt hier gebruikt door iemand die kweekt met vogels.
Op een ander forum was ook een winterkoning en die verstierde daar de hele boel met allemaal rare en dreigende berichten.
Dus toen ik voor het eerst hier kwam en berichten van winterkoning tegen kwam was voor mij 1+1=2 en dacht gelijk aan die persoon. (gelukkig bleek dit mijn eigen kortzichtigheid te zijn). Maar zo'n misverstand kan natuurlijk voorkomen worden door je eigen naam te gebruiken zelfs al is het alleen maar je voornaam
Ook omdat die persoon ook bijna al zijn berichten meerdere keren aanpaste vlak na het geplaatst te hebben. en dat gebreurde bij de winterkoning die hier post ook regelmatig.
Dus alleen al om misverstanden te voorkomen lijkt me het een zinvolle reden om eigen naam te gebruiken.
Nu zullen sommige onder jullie wel denken hij gebruikt ook alleen maar zijn voornaam, maar hoeveel Fedor's kennen jullie? En hoeveel daarvan zijn vogel liefhebber? En daarbij Fedor logt veel sneller als Fedor van Assenderp:)

Groet Fedor.

Zwartkopje
06-05-2007, 11:54
En wil je wel geloven dat Fedor me evenveel zegt als dat je hier had ingelogd met kanariepietje!!

En goed winterkoning, was even een misverstand, maar wat als hier twee Henk de Vries voor komt??

Misschien allemaal ook wat minder paranoïde zijn!:hmmmm

Fedor
06-05-2007, 12:42
Hallo Winterkoning,

Het maakt mij niet uit dat je je bericht snel aanpast, ik bedoelde alleen even aan te geven dat die andere winterkoning dat ook deed en dat ik daardoor op het verkeerde been gezet werd.

Verder maakt het mij niet zoveel uit dat iemand niet zijn eigen naam gebruikt alleen er kunnen zo misverstanden ontstaan.

Zou zo maar kunnen zwartkopje dat Fedor je niets zegt, kan ik goed begrijpen maar ik kan er niets aan doen dat mijn ouders mij zo genoemd hebben:D
Ja 2x dezelfde naam zal ook voor misverstanden kunnen zorgen niet aan gedacht, maar daarvoor kan je misschien weer je provincie erbij zetten bij locatie.

Groet Fedor:hmmmm

alexd
06-05-2007, 12:59
Lieve mensen,

Weer worden er een aantal pagina's besteed aan een welles nietes discussie. In dit geval over wel of geen nickname op een forum. Natuurlijk is een forum bedoeld voor discussie en zal ik ook de laatste zijn die daar iets op tegen heeft. Wel roep ik iedereen op om eens na te denken over het nut van een bepaalde discussie.

In dit geval is het namenlijk zo dat een ieder zich hier vrijwillig heeft ingeschreven en daarmee ook op de hoogte is van bepaalde forum gebruiken en regels. Op dit forum is er voor gekozen dat men een nickname mag gebruiken. Of je hier nou voor of tegen bent; je wist het toen je ingeschreven hebt.... Dus waarom hier nog over redetwisten????
Kun je er niet mee leven dat hier nicknames gebruikt worden dan zit er niks anders op dan hier niet lid te worden en zelf een beter forum te beginnen.

En ja, aan het gebruik van nicknames zitten voors en tegens die hier allemaal genoemd zijn en allemaal volkomen terecht zijn.

vandaar dat ik bij deze iedereen oproep om op dit forum naar de zelfde normen/waarden/fatsoensregels te leven zoals je ook in het normale leven doet en een ander net zo te behandelen zoals jij graag wil dat een ander jou behandelt! Immers dan maakt het niet uit onder welke naam men reageert.

Het was misschien (wie zegt dat ik de wijsheid in pacht heb?) wel een goed idee geweest om dit onderwerp te beginnen met een Poll (enquette) met 2 opties, ja en nee, en daarbij te vermelden dat er alleen gestemd mag worden en niet gereageerd. Dan krijgt je een objectieve uitslag nl. wel nicknames of geen nicknames.
Met die uitslag kan de webmaster/forumbeheerder dan iets doen zoals bijvoorbeeld een forumregel aanpassen......of niet.....

En nu weer snel genieten van onze mooie hobby!

Was getekend Alex

Zwartkopje
06-05-2007, 14:50
Ben het helemaal eens met Alex.
Wilde eigenlijk ook niet reageren, alleen schijnt het dat als je een Nickname hebt onbetrouwbaar kunt zijn.
Dat lijkt me een beetje kort door de bocht.

(laatste bijdrage)

Serinus
06-05-2007, 20:17
Hallo,

AlexD

Wel roep ik iedereen op om eens na te denken over het nut van een bepaalde discussie.
Ik ben wel blij dat deze discussie nou eens op een plek gevoerd wordt die er voor ingeruimd is.
Vaker namelijk krijg ik het verwijt over mijn Nickname in een bericht waar het over een "vogelvraag" of "vogeldiscussie" gaat.
Ineens neemt het gesprek dan een wending over het al dan niet voeren van een "Nickname", héél irritant:mad: !

Nóg zo'n onderwerp; "bastaarden" kweken, er hoeft maar een inhoudelijke !!! vraag over de Hybridenkweek gesteld te worden, of "hup" de eerste moraalridder meld zich al aan.
Terwijl we die discussie waarschijnlijk e-i-n-d-e-l-o-o-s kunnen voeren, we er tóch niet uit komen en de vraagsteller maar steeds geen antwoord krijgt op z'n eigenlijke vraag.....

Deze laatste alinea is trouwens als voorbeeld gegeven; dus doe aub iedereen een plezier en begin hier geen discussie over het kweken van bastaarden.:eek:

Groeten, Serinus

marcellevers
06-05-2007, 20:57
Hallo,

AlexD

Ik ben wel blij dat deze discussie nou eens op een plek gevoerd wordt die er voor ingeruimd is.
Vaker namelijk krijg ik het verwijt over mijn Nickname in een bericht waar het over een "vogelvraag" of "vogeldiscussie" gaat.
Ineens neemt het gesprek dan een wending over het al dan niet voeren van een "Nickname", héél irritant:mad: !

Nóg zo'n onderwerp; "bastaarden" kweken, er hoeft maar een inhoudelijke !!! vraag over de Hybridenkweek gesteld te worden, of "hup" de eerste moraalridder meld zich al aan.
Terwijl we die discussie waarschijnlijk e-i-n-d-e-l-o-o-s kunnen voeren, we er tóch niet uit komen en de vraagsteller maar steeds geen antwoord krijgt op z'n eigenlijke vraag.....

helemaal mee eens alleen antwoorden op de gestelde vragen. of je het nu goed vind of niet. ( begin dan een eigen onderwerp dat je er tegen bent)

mensen die een nicknaam hebben zullen hier een goede reden voor hebben.
en laat hun in hun waarde en staat het je niet aan dan is dat jou probleem of neem zelf een nicknaam en stop met het kinderachtig spel mag wel mag niet een nicknaam.:rolleyes:

Marcel Levers

naruch
06-05-2007, 21:00
Hallo,

dus doe aub iedereen een plezier en begin hier geen discussie over het kweken van bastaarden.:eek:

Groeten, Serinus

ik heb dit heeeeeeeel lang gevolgd(deze topic) en wilde eigelijk niet reageren.
maar ik gebruik een nickname om verschillende redenen( waarom gaat jullie niks aan) ik verkoop wel alleen vogels aan huis aan liefhebbers waar ik de naam en van weet, in een advertentie zet ik wel mijn naam maar verder niets (wel email adres) wil iemand kopen vraag ik zijn telefoon nummer en dan wordt een afspraak gemaakt, om bij mij thuis te komen, en om naar de vogels te komen kijken. gaat hierna iets mis (vogels gestolen of gaat iets mis met je eigen vogels ivm terug kopen) heb je altijd een telefoon nummer of adres.

maar op een forum blijf ik liever anoniem, en zal iedere liefhebber helpen met raad en hoop dan ook goede raad terug tekrijgen als ik het nodig heb en het maakt mij niks uit af je en nickname hebt of niet.

even over de quote, dit vind ik een slechte zaak, ik ben geen echte bastaard kweker(probeer het wel), maar ooit hoop ik toch eens een putterxgoudvink te kweken ,en dit is een forum over vogels kweken dus waarom niet, iemand die dit lukt lijkt mij een uistekende kweker waar wij allemaal iets van kunnen leren.

groet rudy

Serinus
06-05-2007, 21:21
Ehm.....Naruch,

Ik bedoelde hier dus, in dit onderwerp....:cool:

Groeten, Serinus

marcellevers
06-05-2007, 21:38
he rudy niet gelezen wat we ( ik en serinus )hier boven schrijven.

hou het bij het onderwerp waar het over gaat.

nicknaam :ja :D zeuren :nee:rolleyes:

Marcel

Birdmann_
07-05-2007, 06:16
Het was misschien wel een goed idee geweest om dit onderwerp te beginnen met een Poll (enquette) met 2 opties, ja en nee, en daarbij te vermelden dat er alleen gestemd mag worden en niet gereageerd. Dan krijgt je een objectieve uitslag nl. wel nicknames of geen nicknames.

goed idee alex ik weet wel wat de uitslag word

naruch
07-05-2007, 08:46
waar blijft deze poll? lijkt mij toch wel interresant om te weten hoe men hier over denkt, en niet alleen van degene die de moeite hebben genomen om hier te reageren, maar van alle leden van vogelcafe.

Birdmann_
07-05-2007, 08:55
ton kan jij toevalig als starte van deze topic mischien een enqete starten of kun jij dat ook niet meer????????? of kan het webscheep of een van de moderators het????!

alvast bedankt:D

alexd
07-05-2007, 10:50
goed idee alex ik weet wel wat de uitslag word

dat weet je nooit, er reageren misschien wel mensen niet omdat ze balen van dit soort discussies.
Stemmen is met of zonder nickname altijd anoniem waardoor je zeker ook stemmers krijgt die niet mee willen doen met deze discussie maar zeker wel een mening hebben.

Ik heb een poging ondernomen en een enquette (klik hier) (http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=1186)opgestart.
Begin nu niet allemaal te roepen dat de moderators de uitslag moeten respecteren en indien nodig de regels aan moeten passen, want vergeet niet; jij bent lid geworden van dit forum en wist hoe het zat met regels omtrend nicknames en had daar op dat moment vrede mee. Anders had je niet ingeschreven toch?

Dit is mijn laatste reactie over dit onderwerp anders begin ik een beetje mijn eigen principes onderuit te halen:)

Lieve mensen,
Weer worden er een aantal pagina's besteed aan een welles nietes discussie. In dit geval over wel of geen nickname op een forum. Natuurlijk is een forum bedoeld voor discussie en zal ik ook de laatste zijn die daar iets op tegen heeft. Wel roep ik iedereen op om eens na te denken over het nut van een bepaalde discussie.

marcellevers
07-05-2007, 18:25
word nu al redelijk gestemd. bedankt voor het plaatsen van de poll

Zwartkopje
18-05-2007, 08:59
Nog even een toevoeging.

Van de week heb ik de suske en wiske boekjes ontvangen voor veilig internetten voor de jeugd.
En wat staat daar als een veiligheidsverhogend punt? Gebruik een nickname....:)

HansvdWeerdhof
18-05-2007, 17:43
tuurlijk we zijn hier onder kinderen...:confused:

Zwartkopje
18-05-2007, 19:06
Kinderachtige opmerking in elk geval
Zegt veel over je Hans

henk
18-05-2007, 20:14
Ik vraag de deelnmers aan ditonderwerp om zich te beperken in hun uitlatingen.
Wat mij betreft mag de discussie doorgaan, maar dan wel op een fatsoenlijke manier.
Zo niet dan sluit ik deze discussie.

Met vriendelijke groet,
Henk, moderator