Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lachduiven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Lachduiven

    Hallo Ime,

    Leuk nog iemand die lachduiven heeft ! Zelf heb ik er eentje van 1996 (Harry) zie foto-album,en geniet iedere dag van zijn lach....
    De lachduif zelf is erg ondergewaardeerd vlgs mij, terwijl het een leuke duif is die makkelijk en sterk is.
    Mijn ouders hebben er een gehad die is ruim 20 jaar geworden !! Vloog altijd los in de keuken en gang.Mijn Harry heb ik omdat hij in een klein kooitje bij iemand anders zat,waar hij nooit eens zijn vleugels kon uitslaan. Met de wetenschap dat ze zo oud konden worden vond ik dat zielig en heb hem overgenomen.
    Groetjes en laat eens een mooie foto zien van een bonte !! lachduif.

    Aussie.

  • #2
    lachduiven

    Wij hebben ook enkele lachduiven kwekers bij de vereniging.
    vorig jaar september waren er geloof ik een stuk of 6 op de onderlinge t.t.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      lachduif

      ik heb zelf ook zins kort een koppel lachduiven een blauwe en een bruine
      mvg roy (vogelfreak)
      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Hallo vogelfreak,

        Je schrijft dat je een BLAUWE lachduif hebt Ik wist niet eens dat die bestonden ? !
        Heb je daar een foto van, ben wel nieuwsgierig geworden.

        Groetjes Dj.

        Opmerking


        • #5
          blauwe lachduiven

          Dat zijn geen echt blauwe lachduiven. Ze zijn b.v. niet zo blauw als een blauwe grasparkiet. Ze zijn grijsblauw. Je ziet ze best veel.
          Ik heb geprobeerd een foto van mijn duiven te plaatsen. Dat is helaas niet gelukt.
          Lachduiven kunnen bij goede verzorging 20-30 jaar oud worden.

          Opmerking


          • #6
            ja zoals ime al zij zijn ze een beetje grijs blauw maar het lijkt veel op blauw ik zou wel een foto er op zetten
            mvg roy (vogelfreak)
            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Lachduiven worden zeker niet ondergewaardeerd. Oke, ze zijn niet zo populair als bijv. Grasparkieten, maar ze worden zeer veel gehouden. Ze zijn tam, al in veel kleurslagen gekweekt, waarvan een groot aantal erkend bij verenigingen zodat er ook tentoonstellingen mee gespeeld kunnen worden.
              Ze zijn naast de Diamantduif de meest gehouden tropische duif in gevangenschap.

              Opmerking


              • #8
                Blauwe duif ? waar ben je?

                Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
                ja zoals ime al zij zijn ze een beetje grijs blauw maar het lijkt veel op blauw ik zou wel een foto er op zetten
                Hoi vogelfreak ; bedoelde je dat jij er een foto op zou zetten ? Vol afwachting kijk ik steeds op het forum / foto-album maar helaas...nog geen blauwe lachduif !

                wacht gewoon af, ben gewoon nieuwsgierig.

                Groetjes Aussie

                Opmerking


                • #9
                  zoals belooft een foto van de blauwe lachduif van mij
                  Bijgevoegde Bestanden
                  mvg roy (vogelfreak)
                  kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    hallo roy/vogelfreak,

                    Thanks voor de foto, maarrre echt blauw kan ik dat niet noemen (sorry). Wel apart hoor, ik wist niet dat er zoveel kleurslagen bij ons lachduifje voorkwamen. mss voor in de toekomst leuk om erbij te nemen een andere kleur, moet ik wel eerst Harry voorbereiden.Die heeft dat ook nog nooit gezien .

                    Kweek jij met blauwe en/of andere kleurslagen?
                    Lijkt me erg leuk; jonge duifjes, ze ogen wat minder kwetsbaar dan de "kleine" tropen, moet een fantastisch gezicht zijn zo'n gezinnetje duif !
                    Meer foto's altijd welkom !!

                    Groetjes aussie.

                    Opmerking


                    • #11
                      hellaas heb ik nu twee doffertjes ik dacht dat het een koppel was maar ze broeden nu op 2 duiven eitjes van mijn postduiven en dat doen ze goed
                      mvg roy (vogelfreak)
                      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Er zijn al ontelbare mutaties van de Lachduif, zowel kleurmutaties als bevederingsmutaties. Erg apart hoor!





                        Opmerking


                        • #13
                          Ik heb zelf 3 lachduiven.
                          Een mannetje van 14 jaar en twee vrouwtjes van 9 en 6 jaar, voor die jongste ben ik nog op zoek naar een mooie partner.
                          Heeft iemand misschien nog een idee waar ik een oudere doffer weg kan halen?
                          (ergens in Drenthe)

                          Opmerking


                          • #14
                            enkele vragen over lachduiven

                            A: Hoeveel ruimte heeft een koppel Lachduifen minimaal nodig?
                            B: Kun je een Lachduif ook alleen houden las je er genoeg andacht aan besteed en ze regelmatig buiten laat (doen m'n andere vogels ook)
                            C: Kunnen ze overweg met Kanaries en Zebravinken?
                            "I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant."

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Edensb
                              enkele vragen over lachduiven

                              A: Hoeveel ruimte heeft een koppel Lachduifen minimaal nodig?
                              B: Kun je een Lachduif ook alleen houden las je er genoeg andacht aan besteed en ze regelmatig buiten laat (doen m'n andere vogels ook)
                              C: Kunnen ze overweg met Kanaries en Zebravinken?
                              Ik weet niet wat de minimale afmeting van een hok moet zijn voor een koppel, maar ik zou zeggen liefst zo groot mogelijk.
                              Ik heb mijn oudste lachduif een jaar of 6 alleen gehouden. Dat gaat opzich prima, want hij mocht elke dag uren in de kamer vliegen en er was altijd wel iemand mee bezig. Toen ik langer naar school moest en minder aandacht aan hem kon geven, hebben we er een vrouwtje bij gekocht. Inmiddels zijn ze ruim 8 jaar een koppeltje en hun dochter van bijna 7 zit er al die tijd al bij en dat gaat prima.
                              Lachduiven zijn over het algemeen heel makkelijk naar andere vogels toe. Zelf heb ik er een poosje grasparkieten, diamantduifjes en een postduif bij gehad en dat gaat prima, als ze maar genoeg ruimte hebben om even afstand van elkaar te nemen.

                              Opmerking

                              Working...
                              X