Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lachduiven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • lachduiven

    Sinds ik voor het eerst lachduiven zag (15 jaar geleden) vond ik ze er mooi uitzien en vond ik het lachende geluid en hun gekoer mooi en gezellig .

    Daarnaast zijn het heel goede ouders en hebben ze een interessant gedrag.
    Dat het goede ouders zijn werkt eigenlijk in hun nadeel. Je hebt er daardoor snel te veel en de prijzen stellen daardoor niets voor.
    Voor de meeste duivenhouders zijn ze een te kleine uitdaging en vaak worden ze gebruikt als pleegouders voor moeilijker te kweken wilde duiven.

    Voor in een gezelschapsvoliere zijn ze eigenlijk te groot. Als ze eens flink met de vleugels slaan schrikken kleinere vogels zich rot en hebben stress. Toch vind ik dat er veel te beleven valt aan de lachduif. Ze hebben een boeiend gedrag en zijn er in vele kleurslagen.

    Ik houd ze altijd in aparte vluchtjes. De koppels apart. De jonge vogels bij elkaar. Volwassen doffers kun je eigenlijk niet bijelkaar in een hok zetten dat wordt vrijwel altijd vechten. Ze zijn gekoppeld of zitten apart.

    Is er iemand op dit forum die ook lachduiven heeft? Ik heb de gewone bonte, donker bonte (getekend bont) en californians(ook een soort bont). Ik probeer nu uit te vinden hoe verschillende soorten bont vererven.

    Wie eens veel informatie en afbeeldingen van lachduiven wil zien moet eens op google internationaldovesociety intoetsen. Daarna kiezen voor ringneck doves.

    Ime

  • #2
    2 toko's met hetzelfde onderwerp

    Hoi beste Ime,

    Je start nu eigenlijk hetzelfde onderwerp wat je al eerder gestart hebt, je kunt het denk ik dan beter bij één toko houden. Dat is gemakkelijker.
    Ik bedoel de toko waar je jezelf even voorstelt.

    Hier de link waarnaar je verwijst: http://www.internationaldovesociety....ColorTable.htm
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      lachduiven

      Ik heb me eerder alleen voorgesteld en heb geen onderwerp opgestart.
      Het leek me beter dit onderwerp bij duiven te plaatsen en niet bij even voorstellen. Wel zo duidelijk.

      Opmerking

      Working...
      X