Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kapoetsensijsjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kapoetsensijsjes

    Een mooi koppel kapoetsensijsjes in volle vlucht. Gewoon omdat het leuk is.



    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

  • #2
    mooi

    dat is zeker een mooi koppeltje
    kweekt u deze vogels

    mvg mike

    Opmerking


    • #3
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Bijzonder mooie foto's. Hoe doe je dat?

        Opmerking


        • #5
          Dank dank.
          Ik heb een digitale camera, die heeft een beetje vertraging bij het klikken.
          Ik klik gewoon tien keer en vaak zijn er 3 of 4 foto's naar wens, de rest doe ik weg.
          Dit was dus gewoon een toevalstreffer.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Toevaltreffers bedoel je zeker.
            In elk geval sublieme foto's, prachtig.

            Greetzzz

            Opmerking


            • #7
              ook mooie vogeltjes zijn het suc6 ermee
              mvg(vogelfreak)
              mvg roy (vogelfreak)
              kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Hoi Ton,

                Kweek je ook met de Kapoetsensijs? Ik vind ze zeer mooi! Deze vogel is vooral gebruikt als kruisingsmateriaal met Kanaries, maar deze sijs verdient als soort zelf ook wel wat meer waardering! Hopelijk blijft deze soort nog even in onze volieres! Zoiets mooi's wil je toch niet verliezen..

                Succes met de vogels!

                Opmerking


                • #9
                  Dank je.
                  Ik hoop ermee te kweken, ik heb ze nog niet zo lang.
                  Het popje zit er nu ongeveer een maand bij, ze mogen elkaar in elk geval wel. Ik ga ze zeker niet gebruiken voor kruisingen.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    hallo

                    Ik heb nu 2 koppeltjes,de ene heeft al gebroed maar man zat in rui,later opnieuw maar dan was er veel rumoer ernaast en heeft ze nest in de steek gelaten,nu denk ik dat ik het mannetje eens zal vervangen door ander die nu goed in vorm zit.Is dat verstandig? groetjes Brigitte

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo

                      Ik zie dat dit niet niet wordt bekeken! Ik zit namelijk met een tja groot en dringend probleem.Dus please kijk en reageer .Mijn kapoetsen koppel,die de eerste keer haar nestje maakt,mag dat blijkbaar niet doen van het mannetje.Die is boos en vliegt steeds achter haar aan om alles weer kapot te maken.Moet zij zo een nest maken en jongen hebben (als hij dat werk al zal willen doen om haar te bevliegen)Weet er daar iemand raad mee? please tis dringend alvast bedankt Brigitte

                      Opmerking


                      • #12
                        hallo

                        Ik denk dat ik geen tijd meer heb om die man uit te vangen.Want ik verwacht rap eitjes. waarom doet hij dat toch? brigitte

                        Opmerking


                        • #13
                          Je kunt ook de man uitvangen en alleen s,middags een uurtje bij de pop laten dit is voor de bevruchting lang genoeg als je dan voor die tijd het nestje eruit haalt kan hij niks kapot maken na het uitvangen van de man het nest terug hangen.Na het eerste ei hoeft de man niet meer terug.Om de man apart te zetten heb ik altijd babykooitjes gebruikt die je zo aan het voorfront kunt hangen.Moet wel zeggen dat dit bijna nooit voorkwam.Wat het opjagen betrefd dit doen de meeste vogels en ziet er vaak erger uit dan het is.Ik heb ze altijd gekweekt in kooien van 80 breed en 50 hoog en diep.Als ze jongen hebben na een dag of 4 de temperatuur verhogen omdat ze dan meestal s,nachts niet meer op het nest zitten en vooral met kleine nesten omdat de jongen dan zoveel afkoelen dat ze niet meer de kracht hebben om te sperren.Ze werden bij mij hoofdzakelijk gevoerd met raap/negerzaad wat een uur of zes geweekt was en elke dag een handvol vogelmier liefst met veel zaadknoppen als alternatief is als ze het kennen brocollie een goede tweede. succes eddie

                          Opmerking


                          • #14
                            Bedankt. euh eigenlijk nog een vraag.Tja ik ben een beginner met die sijzen he. Tis namelijk zo,ik heb nu 3 koppels kapoetsen,2 zwartkoppen en ik wil nog een koppel goudvinken.Ik weet,een heel verschil: Ik mag er in september om.ik had alle vogeltjes willen laten broedrijp maken vanaf januari.Al samen.Maar mijn hok is zonnig,mijn kapoetsen kweken,het licht kan ik niet minderen,hoe moet ik dat aanpakken met die goudvinken? Ik wil wel nog zeggen dat het zwartkopsijsje(mannetje) zijn jongkje van 3 weken alleen opkweekt.En dan zeggen vrouwen nog dat er geen goede vaders zijn he Grapje hoor.Nee,maar hoe los ik dat op met mijn goudvinken? Wie weet raad?

                            Opmerking


                            • #15
                              Uit je verhaal maak ik op dat je met zwartkoppen de zwartkopsijs bedoelt en niet de sylvia .De beide sijzensoorten waar je dan over spreekt komen beide van oorsprong uit zuid amerika dus ze hebben genoeg aan 12/13 uur licht meer hebben ze daar ook niet daar worden ze meer broedrijp van regentijd en voedselaanbod.Bij mij was het altijd broeden in het voorjaar en dan 1 of twee nesten de hele zomer deden ze niks en rond deze tijd deden ze het meestal nog een keer ik heb nooit verlichting gebruikt maar gewoon met het seizoen mee. De nestkastjes hingen altijd in de kooi maar de periode,s dat ze het deden was altijd als er ong.12/13 uur daglicht was .Volgens mij kun je dus rustig goudvinken kweken in dezelfde ruimte als je niet verlicht.Je hebt dan alleen een heel lang broedseizoen door de verschillende soorten vogels.Ik kan nooit wachten tot het broedseizoen begint maar zoals nu ben ik toch blij dat het afgelopen is. groeten eddie

                              Opmerking

                              Working...
                              X