PDA

Bekijk Volledige Versie : kanaries

lalol012@planet.nl
28-04-2007, 14:37
:help :help bijdeze wou ik vragen als er meschien iemand is die weet wat dit probleem is
zins twee dagen vindt ik elke dag een dooien kanarie in mijn binne en buiten voliere de eerste dag zat een jonkie onder de beesjes en dat probleem is verholpen en vandag laag er weer een dood in de buiten voliere ik heb alle vogels nagekeken maar ze hadden geen beesjes meer en die doden kanarie ook niet, ze eten goed en krijgen genoeg vitamines en verschillende soorten zaad en vitamine en elke dag verswater en bad water alleen die kanaries die dood zijn gegaan waren wel erg mager en ze zitten niet op de tocht en het is ook niet tewarm tussen 20 en 26 graden ik ben momeeteel bezig met een kuur van cocci- mix nr 1van travipharma ikhoop dat jullie mijn meschien een antwoord op deze vraag kunne geven alvast bedankt
a.laloli@kpnplanet.nl:help :help

Henk3
28-04-2007, 17:05
Waarschijnlijk zijn die beestjes bloedluizen, die hebben het bloed van de jonge vogels uitgezogen. En daarom gaan ze waarschijnlijk dood. Kijk hier op het café maar even verder bij bloedluizen e.d. Daar vindt je wel wat je moet doen. In iedergeval deze bloedluizen bestrijden. Je zit er waarschijnlijk onder. Het hok en misschien ook in je kleding. Jeukt het weleens op je huid?

Ton Koek
29-04-2007, 00:01
De beestjes; je schrijft dat dat probleem verholpen is, hoe en waarmee is dat gebeurd?
Dan de kuur, waarom ben je bezig met een kuur als je nog niet weet wat de vogels mankeren? Zieke vogels verzwakken nog meer als je zomaar een geneesmiddel op de gok geeft.

Het best is met een dode vogel èn wat verse mest van andere vogels naar een goede dierenarts te gaan. Die kan proberen uit te vinden welke kwaal de vogels hebben en mogelijk een gericht medicijn voorschrijven.

Ondertussen zou ik de vogels alleen zaad geven, even geen groenvoer, fruit of iets dergelijks. Heel veel vogelziekten tasten de darmen aan, die moet je zo min mogelijk belasten nu.

Succes.

lalol012@planet.nl
29-04-2007, 15:11
nog bedankt voor de antwoorden ik gebruik te 404 veerluis spray voor op de vogels + alle kieren en naaden heb ik bespoten en een kuur gegeven tot nu toe gaat het goed met de vogels en de jongen ze worden met de dag weer aktiefer +ze beginne weer tefluiten en ze voeren weer de jongen heel goed
bij deze nog bedankt voor jullie reaktie

Birdmann_
01-05-2007, 20:47
en een kuur gegeven tot nu toe gaat het goed met de vogels en de jongen ze worden met de dag weer aktiefer +ze beginne weer tefluiten en ze voeren weer de jongen heel goed

:confused: :confused: ik kan me niet voorstelen dat kuren en jongen samen gaan:confused: :confused: