Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voer jonge vogels?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Voer jonge vogels?

    Wie kan mij adviseren welk levend voer ik jonge vogels (afrikaanse prachtvinken: o.a. blauwfazantjes, vuurvinken, goudbuikjes en blauwgrijs roodstaartjes) het beste kan geven? Mieren-eieren? Fruitvliegjes? Wie kan mij helpen?

    Op welk moment moet ik hiermee beginnen? En hoe (los of door ander voer mengen)?
    Ruben

  • #2
    wat mij verteld werd is dat men goed buffelo wormpjes, diepvries pinkies, miereneitjes, universeelvoer allemaal levend voer wat voor deze vogels geschikt is. ik meng zelf het door het eivoer heen je kan het afwisselen met groenvoer er doorheen.

    beginnen hiermee te voeren is afhankelijk van je vogels als je zeker weet dat ze het lusten kun je ermee beginnen als je jongen heb maar anders moeten de vogels het al eerder krijgen zodat ze het wel lusten en kunnen voeren als je jongen hebt.

    maja ik ben maar een beginner en hier zijn een paar hele goeie experts die het je waarschijnlijk nog even net iets beter kunnen vertellen.
    mvg Ben
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      Ook hierover verschillen de meningen (uiteraard ). Sommige geven alleen levend voer als er al jongen zijn.
      Ik geef ze zelf royaal levend voer vanaf het moment dat de nestbouw begint. Buffalowormen, meelwormen en sinds kort ook wasmotten.
      Zodra er jongen zijn geef ik haast onbeperkt. Ik zet bv de buffalo's gewoon in een apart bakje op de voerplank, bijna alle vogels beginnen daar mee, die zijn het populairst.

      Ik voer de wormpjes zelf met fruit, paardebloemblad en een beetje eivoer, zodat deze zelf ook voldoende voedingswaarde hebben.

      Succes!
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        ton voer jij alleen levend voer of ook insectenpate?

        Opmerking


        • #5
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Voer jonge vogels?

            Hallo (Ton),

            Ik wel eens gehoort dat meelwormen niet zo goed zijn voor de jonge vogels, ook voor de ouder vogels niet. Is dat zo?

            Doe je al het levende voer door elkaar heen in het zelfde bakje? Of voer je alles in aparte bakjes.
            Ruben

            Opmerking

            Working...
            X