Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goudbuikjes broeden niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • goudbuikjes broeden niet

    voor een poosje terug heb ik 2 span goudbuikjes aangeschaft. in een grote tt kooi gezet met een standaard kanariebroedhok, deze heb ik met takken een beetje verschut. nu laten mijn vogels totaal geen broedgedrag zien. wat is jullie mening hierover? is het omdat ze zijn verhuisd daardoor moeten wennen en voorlopig dus nog niks doen of heeft iemand andere tips?

    hoop hier graag wat meer informatie over te kunnen ontvangen.

    mvg Ben
    Groeten, Ben

  • #2
    ik denk dat een grote TTkooi niet direct een geschikte ruimte is voor 2 koppel goudbuikjes

    Opmerking


    • #3
      nee sorry ik heb 2 grote tt kooien in allebei heb ik 1 span zitten.

      mvg Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        Dan nog, veel te klein.
        Het mannetje heeft een territorium nodig van minimaal een kubieke meter, liever veel meer.
        Een TT-kooi, ook een grote, is om een vogel in te showen, voor een paar dagen....
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          ja oke dat is waar. ik ben kanarie's gewend en die doen het in kleinere kooien. ik heb momenteel geen grotere kooi tot mijn beschikking. als ze niet gaan broeden heb ik in ieder geval de kans om ze makker te maken maar broeden is natuurlijk leuker.

          mvg Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            beste winterkoning u weet niks van onze situatie hier thuis. dus de regel maak eerst je verblijven in orde komt hier niet van pas. dat ik midden in een verhuizing zit en niet over een half jaar 50 euro meer ga uitgeven (want dan heb ik het hok wel in orde) voor de aanschaf van een vogel.

            mijn vraag is wat denkt u ervan zoals ik nu begrijp zullen de vogels niks doen nou ja dat is dan zo.

            in ieder geval bedankt

            met vriendelijke groet Ben
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #7
              Ze mogen gerust een seizoen bij mij logeren, totdat je terug helemaal gesettled bent
              www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

              Opmerking


              • #8
                ik heb hokken genoeg.
                van grote van de grote tt kooien ongeveer of kleine tt kooien genoeg.
                ik verbaas me er niet over dat ze niet broeden maar dacht bij mezelf van misschien doe ik iets fout. ik heb ze gekocht bij een handelaar. die had ze buiten in een mooie vlucht buiten.
                de vogels kunnen best een zomer in een grote tt kooi of iets dergelijks zitten dat geeft niks toch?
                en te druk hoe bedoelt u dat? de vogels hebben bij mij de hoogste prioriteit. maar ga niet voor de vogels nu een tijdelijk hok bouwen wat voldoet aan hun eisen en dan over een half jaar weer een nieuwe. ze zitten nu bij mij binnen in een tt kooi en dat is op dit moment groot genoeg. mochten ze niet broeden zoals jullie aangeven dan moet ik me hierbij neerleggen.
                mvg Ben
                Groeten, Ben

                Opmerking


                • #9
                  ja oke je heb wel gelijk.

                  ik kijk het wel aan en zie het wel. ze hebben net geleerd om eivoer te eten en buffelo wormpjes. en op deze manier komen ze ook meer na me toe ze worden echt wel een stuk makker wat ik erg leuk vind. en focus me niet meer echt op het broeden.

                  zoals ik al eerder zei bij kanarie's kan het wel zo dit is misschien niet de manier volgens u maar ik heb op het laatste moment wel eens een man aangeschaft omdat ik er een te kort kwam en die man heeft me toen wel 5 mooie jongen opgeleverd. en ja deze goudbuikjes zijn me nog vreemd van gedrag enzo.

                  mvg Ben
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #10
                    Zie je wel, ook zonder geruzie kan iets duidelijk worden.
                    Goudbuikjes moet je gewoon niet te klein huisvesten.

                    Veel succes met de verhuizing en maak straks maar een schitterend verblijf voor de mini-juweeltjes, dan kunnen we eind van het jaar hopelijk jongen ruilen.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      tuurlijk kan het wel maja er begint 1 iets onhandig en een ander gaat er 2keer zo onhandig overheen terwijl dat helemaal niet de opzet is.

                      ja ik hoop het maar ik hoop dat ik over 3 maanden de vlucht af heb maar de kans is groot dat het over 4 misschien wel 5 maanden pas het geval is dan kan ik niet meer broeden ben ik bang. maja we zien wel doe mijn best om mijn vogels in ieder geval zo goed mogelijk te verzorgen en meer kan ik momenteel niet doen.
                      bedankt voor de reacties

                      mvg Ben
                      Groeten, Ben

                      Opmerking

                      Working...
                      X