Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge Goudvinken Dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jonge Goudvinken Dood

    Al mijn jonge goudvinken dood, nadat het afgelopen nacht zo koud geweest is.
    Al de goudvinkjes lagen in de hoek van de kweekbox, Zou er nog een andere mogenlijk zijn van deze plotse dood?
    Ze zagen er goed vol uit, maar waren pas 3 dagen oud.
    Wat zou ik kunnen doen om dit te voorkomen?

    Groeten Steef

  • #2
    je geeft wel weinig info, zat de man nog bij de pop en jongen?, gaf je meelwormen(te fel worden van pop en man) enz. geef wat meer info en wij allemaal zullen kijken hoe het kwam of in het vervolg voorkomen kan worden.

    ik begrijp dat ze uit het nest gegooid zijn, klopt dit?
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      jonge goudvinken.

      Oke, sorry als ik inderdaad niet zo duidelijk ben.
      Ik heb meerdere koppels goudvinken, waarvan een koppel geen nest maakte en toch eitjes legde, een ander koppel deed het zo te zien perfekt, 5 eitjes en er kwamen er vier uit, mannen zitten bij mij er gewoon bij tot ze zich misdragen. Zowel man als pop voerde de jongen goed voor zover ik dat kon zien, na de derde nacht, het was flink koud geweest -2,-3 graden, bleek er geen jonge meer in het nestje, lagen ze alle 4 helemaal achterin op de grond.
      Balen dus, mijn conclusie dat het door de kou kwam ligt voor de hand, maar misschien zijn er nog andere mogenlijkheden?
      Ps het zijn grote Noordse goudvinken. ze krijgen als ze jongen hebben alleen Gekiemd zaad, buffalo,s en eivoer.
      Groet Steef

      Opmerking


      • #4
        waarschijnlijk toch de man,bij mij gaan de mannen die zich goed gedragen tijdens de broed, toch na de 12 de dag apart tot de jongen zijn geringt, dan onder toezicht erbij, gaan hij direct mee voeren mag hij erbij blijven. maar de eerste dag controleer ik toch vaak of er geen jong uit het nest is gegooid

        gedragen ze zich niet, dan gelijk weer apart.

        werkt niet altijd, een man wat zich vorig jaar goed heeft gedragen kan dit jaar toch een nest verloren laten gaan door zich te misdragen, het blijft altijd opletten.

        of mischien iets mis met het licht, het licht uitgevallen en de pop niet op het nest?
        ongedierte( muizen, bloedmijt), een kat?

        ik denk ook maar mee, want het hoeft niet altijd aan de vogels te liggen.
        www.fretteren.eu

        Opmerking

        Working...
        X