Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe staat het ervoor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoe staat het ervoor?

    Hallo hoe staat het er met de kweek voor,al eieren/jongen?moet men nog beginnen?wat is de verwachting /hoop?
    wat zou bij u het tot een bijzonder 2007 worden qua kweekresultaat met welke vogelsoort (en) ?
    die nieuwe mutatie er uiteindelijk uitgekregen of is men er nog druk mee doende?
    is men al klaar? wat was/is het resultaat van 2007?
    was het/is het een goed seizoen qua resultaat? tevreden/ontevreden?
    maw gewoon een gezellig praatje geen tips/meningen/adviesen etc etc.
    gr

  • #2
    De eerste jongskes zijn aanwezig zoals bij velen maar heb de indruk dat het dit jaar niet echt goed gaat. De kanariepoppen voeren de jongskes niet echt heel goed. Zie vaak jongen liggen met een lege krop. Misschien iemand een tip waar dit aan kan liggen?

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        een praatje

        Hoi eerst moet ik zeggen dat ik meer bij de vogels zit dan bij de pc dus erzal hier en daar een typfout staan ik zelf heb 6koppels kanaries roodintensief/schimmel en een jong koppel goudvinken de kanaries doen het zeer goed er zij al 5koppels die samen 15 jongen hebben die gisteren zijn uitgekomen en een koppel moet nog een week broeden die zit zelfs op 6 eitjes en de goudvinken hebben 4 eitjes en de pop broed goed ze komen uit tegen 28 april de man zit in een tt-kooi bij haar in de vlucht dus ik hoop dat het zo verder gaat groetjes

        Opmerking


        • #5
          Zo staat het ervoor

          Goedeavond,
          heb inmiddels 3 jonge zwartkeeledelzangers op stok van de eerste ronde,tweede ronde is wat minder, een jong afgelopen maandag uitgevlogen van de drie die er oorspronkelijk waren uitgekomen.
          Maar ondanks dat kan mijn seizoen al niet meer stuk misschien al tevreden met zo weinig maar hiervoor meeuwtjes gehad en na het seizoen een hok vol en vraag je dan heb je voldoening ,ben je tevreden ?Nee
          De andere cini's willen nog niet zo,mozambiquesijzen afr.citroencini's en de gewone edelzangers niet.
          De roodkopamadines zitten een beetje te rotzooien dus we zien wel.
          mvg,
          Kingfisher
          ps nog een foto van het eerste nest bijgezet
          Bijgevoegde Bestanden
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            Niet veel,wel leuk

            Hallo Allemaal,

            Mijn jongen zijn net allemaal de deur uit .... Gelukkig komen ze goed terecht.
            Het waren 7 gould amadine jongen van twee verschillende nesten, beide ouders dus maar 1 ronde gegeven.
            13 en 25 Oktober geboren en nu waren ze na ruim 6 maanden helemaal uit de rui, mooi van formaat en goed op kleur. 1 roodkop, 2 witborsten, en de rest zwartkoppen.
            Zelf heb ik een witborst pop aangehouden in de hoop daar weer mee verder te kunnen.
            Ook heb ik deze week een koppel roodkoppen waarvan de man pastel is gekocht. Die zouden komende tijd kunnen gaan broeden.
            De andere goulds zitten nu in een ruime vlucht in het zonnetje uit te rusten en te genieten.

            Tot zover mijn kweek(je)-resultaat.

            Leuke vraag !!

            Groetjes Aussie.

            Opmerking


            • #7
              Hallo Winterkoning

              hierbij mijn "resultaten" van de eerste ronde met mijn waterslagers.
              ik kweek met vier poppen.
              10 schiere eieren en 4 jongen in de kweekkasten.
              al met al nogal teleurstellend tot nu toe, maar er komt nog een tweede ronde met hopelijk iets meer succes.
              het blijft echter een mooi gezicht om die kleintjes in de schalen te zien liggen, en dat maakt voor mij alweer veel goed.

              Groeten John

              Opmerking


              • #8
                [QUOTE=winterkoning;8201]maargoed wat niet is kan toch nog komen?
                of is het seizoen voor die vogelsoorten al voorbij? nee toch?
                is er bv een bepaald gemiddelde wat er te kweken is elk jaar?

                Hallo,Winterkoning,ik ben niet zo met een gemidddelde wat er te kweken is,doen ze het fijn graag zelfs en lukt het niet dan volgende keer beter.
                Ze broeden bij mij zo vanaf eind december tot begin juni en dan is het over.
                Als ze later nog aan een nest beginnen is bij mij de ervaring dat ze niet zo enthousiast zijn als bij de eerdere nesten,heeft misschien toch te maken met de broedtijd in afrika wie zal het zeggen(biologische klok)

                Mvg,
                kingfisher
                Mvg,
                Kingfisher.

                Opmerking


                • #9
                  man apart goudvinken

                  hoi ze hebben me dat aangeraden om wille van dat de man soms de eitjes weg doet en zo heb je zeker geen problemen als de jongen uitkomen laat ik hem weer vrij en helpt hij normaal bij het voeren
                  als je maar geen meelwormen geeft want daar worden ze te agrasief van hier krijgen ze pinkies en buffalowormen

                  Opmerking


                  • #10
                    waarom hoge verwachtingen?
                    ik kijk terug naar toen ik begon met vogels kweken ong. 10 jaar terug werd mij verteld dat bij kanarie's 5 jongen gemiddeld goed is per kweekkoppel. ik had 2 koppels die 2 volle nesten groot bracht dus 16 jongen.
                    terug kijkend 16 jongen van 2 koppels.
                    later 5 koppels hebben zitten ongeveer 25 jongen.
                    dan komt het uit het gemiddelde.
                    dit ging jaar in jaar uit zo. elke keer had ik 20 a 30 jongen. maar bleef rondom het gemiddelde zitten. sprak later een kweker (5jaar terug) die had gemiddeld 3 jongen per koppel. dat was in vergelijking met de goeie poppen die wij hadde zitten slecht.
                    nu heb ik ze overgedaan naar mijn vader (3 jaar terug) hij is blij met een gemiddelde van 3 sterker nog hij komt met 3 ronden nog niet toe aan 2,5 jong en heeft 9 koppels zitten.

                    dat is de laatste 3 jaar zo.

                    dus je kan wel heel makkelijk zeggen hoge verwachtingen maar door de jaren heen is bij ons het aantal jongen per koppel heel erg gedaald.

                    mvg Ben en veel succes met jullie vogels en de kweek
                    Groeten, Ben

                    Opmerking


                    • #11
                      haha ik proef geen rottig heid hoor. en we hebben de jongen aantal nog niet omhoog kunnen krijgen.
                      wat wel al bij ons vaak gehoord was dat er bij andere kwekers wel heel slecht gekweekt werd. ( en bij de overname is het niet opeens van 30 naar 14 gegaan maar van 18 naar 13 dus in vergelijking is het niet een hele sprong maar voor mij slecht ging het naar bar slecht.

                      mijn vader doet het met heel veel liefde en steekt er veel tijd in dat is het wat verandert is. verder zou ik het niet weten.

                      maar ik denk dat we nu een paar goeie poppen(spannen) moeten gaan uitzoeken met hoge aantal jongen en andere poppen (spannen) weg moete doen. en dan misschien ander bloed moeten aankopen. mijn begin spannen kwamen bij iemand vandaan die altijd heel veel jongen kweekte en hele goeie betr. tentoonstelling enz. ik denk dat dat er een beetje uitgekweekt is.

                      mvg Ben
                      Groeten, Ben

                      Opmerking

                      Working...
                      X