Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tt klaar maken van Japan hoso

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • tt klaar maken van Japan hoso

    wie heeft er voor mij tips hoe ik de Japan hoso tentoonstellings klaar moet maken

    groeten en bedankt
    Willem

  • #2
    Japan Hoso

    Hallo Willem Wijkhuizen,

    Laat ik als eerste voorop stellen, dat ik op dit moment nog geen vogels heb. Dat gaat aan het eind van het jaar pas gebeuren, als ik niet meer hoef te werken. Ik ben van plan ook de Japan Hoso op te nemen binnen mijn vogel bestand, en ben ik mij nu aan het voorbereiden.
    Ik lees alles over genoemde kanarie en in het boek van Jan Kuiper "Prietpraat over postuurkanaries" staan een aantal leuke tips betreffen het tentoonstellings klaarmaken van de J.H. Werkhouding etc.
    Probeer het boek onder ogen te krijgen zou ik zeggen, ik vind het een prima boek.

    groet

    Robert

    Opmerking


    • #3
      boeken

      ik vind het goed om dingen uit boeken te halen ik doe het zelf ook maar mijn 2e stap is altijd vraag aan de kwekers waar jij je vogels weg hebt hoe hij het doet BV: kweken / TT en de achtergrond van de vogels dus (nest gegevens)

      zo kun je met de goede tips verder en zo leer je bij elke kweker wat.


      birdmann_
      Birdmann_

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Birdmann_
        ik vind het goed om dingen uit boeken te halen ik doe het zelf ook maar mijn 2e stap is altijd vraag aan de kwekers waar jij je vogels weg hebt hoe hij het doet BV: kweken / TT en de achtergrond van de vogels dus (nest gegevens)

        zo kun je met de goede tips verder en zo leer je bij elke kweker wat.


        birdmann_
        Hallo Birdmann

        Ben ik helemaal met je eens! Een kweker daar kan je veel van leren. Maar v.w.b. de Japan Hoso daar heb je iets meer tijd voor nodig om tentoonstellings klaar te stomen. Bijvoorbeeld de werkhouding aannemen, dat neemt wel wat tijd in beslag. Als de J.H. voor de keurmeester komt, dan zal deze proberen hem in werkhouding te krijgen. En als dat dan lukt, dan scheelt het behoorlijk in de punten die later op je keuringsbriefje komen te staan.

        groet

        Opmerking


        • #5
          japan hoso

          hallo Willem

          Ik deed ze altijd 10-12 weken voor de tt in de dewarkooien en regelmatig verplaatsen liefst elke dag zodat ze rustig worden.
          En mee gaan lopen en dan met de vingers onder de kooien tikken en ze gaan echt vanzelf goed zitten op den duur gaan ze al goed zitten als je naar de vogels gaat kijken van een kleine afstand.

          Succes ermee.

          Gr

          Jan Norder

          Hoogezand

          ps de agaat geel ivoor van jou gekocht doen het goed in de kweek,

          Opmerking


          • #6
            bedankt mensen voor jullie antwoord.
            ik heb het boek Prietpraat over postuurkanaries al aan gekocht en aan die tip van Jan ga ik mee aan de slag.

            mooi dat het lukt met de agaat pastel ivoren Jan.
            Ik ga er van uit dat ik ze in november tegenkom op de regio show van de N.K.C. in Emmer-Compascuum.

            Als er nog meer tips zijn, ze zijn altijd welkom.

            groet Willem

            Opmerking

            Working...
            X