PDA

Bekijk Volledige Versie : Dode vogels

Donald Duck
17-04-2007, 19:28
Helaas heb ik de laatste tijd nog al last van dode vogels. Sinds ik coniferen (soort yuga) in mijn buitenvlucht heb staan gaan er regelmatig vogels dood. Kan het zijn dat coniferen ongeschikt zijn voor in een voliere met kanaries. Welke planten of struiken kan ik dan het beste gebruiken. Planten geeft aan een voliere een leuker aanzien dan alleen maar takken en zitstokken.

Wie kan mij antwoord geven.

Bedankt vast.

Serinus
18-04-2007, 07:05
Hallo,

(soort yuga) Deze coniferensoort ken ik helaas niet, (ìs het wel een soort?).

Kan het zijn dat coniferen ongeschikt zijn voor in een voliere met kanaries.Nee hoor coniferen kun je rustig in je volière plaatsen.
De kanaries zullen er helaas weinig van heel laten.

Ik vrees dat "iets anders" de oorzaak van deze sterfte zal zijn.

Veel succes, groeten, Serinus.

Donald Duck
18-04-2007, 11:06
Serinus.

Bedankt voor de reactie, ik zal nu verder moeten zoeken. Wellicht waren de coniferen bij het tuincentrum bespoten met een vergif tegen bijv. onkruid en dat was misschien nog niet voldoende uitgewerkt waardoor de vogels dood gaan. Vanochtend waren er ook twee Zebra Vinkjes dood.

Antoni Hopmann
18-04-2007, 23:34
Kanaries slopen sowieso alles!
Wil je de kanaries een plezier doen,dan zo weinig mogelijk planten.
Daarvoor in de plaats bossen met onkruid stevig vastgebonden met sisaltouw en opgehangen in de voliere.
De vogels zullen dollen met de bossen onkruid.
Daarbij nog een schaal badwater waarin ze graag rondspetteren.
Pak een stoel en ga zitten genieten.

Birdfarm
19-04-2007, 09:50
Overdaad schaad, kan het zijn dat je in de voliere totaal geen planten had staan en geen groenvoer gaf? Want dan kan het zo zijn dat jouw vogels zich massaal op de coniferen (thuya) stortten om zich tegoed te doen aan het groen. Waarna het hele verteringssysteem in de war raakt met eerder genoemde verschijnselen tot gevolg. Let wel, een giftige stof is pas dodelijk als je er voldoende van binnen krijgt.

Greetzzz

Ton Koek
19-04-2007, 10:35
Och, hier zitten ook 6 kanaries in... naast de andere vogels. :)

http://www.jotoweb.nl/vogels/voliere02.jpg

Henk3
19-04-2007, 12:51
Ha die Ton,

Had je de deur van je volière misschien open laten staan met het maken van de foto? Want ik zie geen vogel. :wave (dit is een grapje). Mooi aangekleed.

Antoni Hopmann
20-04-2007, 20:15
De foto laat struiken/planten zien.
Waar zijn de vogels?
Doet me een beetje denken aan de persoon,die op een gegeven moment
zegt: Ik heb een mooie grote hond en laat daarbij een foto van een hondenhok zien.
Op de vraag: Waar is nou die hond? Het antwoord: Nou ja,die zit in het hok!

Volgende keer wel een paar vogels op de foto of zitten die nog in de fokkerij?

Serinus
20-04-2007, 20:41
Ehm......

Beste Antoni Hopmann.

Ton heeft al verschillende foto's her en der op dit forum geplaatst, mét vogels in een prachtige "setting".

Maar van jou persoontje heb ik eigenlijk nog nooit iets "tastbaarders" gezien dan wat "kribbige" opmerkingen zoals hierboven.

Dus éven rondsnuffelen op dit forum en je zult óók de vogels van Ton kunnen ontdekken.
Doe je best Antoni!
Niet iedereen stopt z'n kanaries in kleine broedkooitjes:rolleyes:

Groeten, Serinus.

Antoni Hopmann
20-04-2007, 23:41
He? Dit is toch een kanarie-site?
Beste Santegoeds!
Heel aandoenlijk hoor.
Wij kennen elkaar uit Apeldoorn. Hij is mans genoeg en ik denk,dat hij mijn grapje wel kan waarderen.
Kanaries worden gebruikelijk in broedkooien gefokt.:D

Donald Duck
21-04-2007, 11:20
Beste vogel vrienden,

Kennelijk heb ik met mijn vraag heel wat los gemaakt. De coniferen heb ik inmiddels verwijderd en naar het zich laat aan zien is de vogel sterfte te wijten aan bestrijdingsmiddel dat nog aktief aanwezig was in de door mij gekochte coniferen. Een tuinscentrum hierop aanspreken zal weinig uithalen maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik zet nooit meer planten in mijn voliere. Takken e.d. gaat ook prima.

Nu maar hopen dat de overgebleven 6 kanaries en de drie kleintjes het verder overleven en dat de mannen weer gaan zingen, want dat was ook opeens over na het plaatsen van de coniveren. Bestrijdensmiddel is slecht voor een mens maar ook voor vogels.

Allen bedankt voor jullie reacties :)

Groeten Donald Duck

Serinus
21-04-2007, 11:42
Hallo;

Oké Paintim, dank voor je wijze les;
Kanaries worden gebruikelijk in broedkooien gefokt.
Wéér wat geleerd, en zo ben jij een bron van wijze lessen.
Bedankt dat je deze wetenschap met ons hebt willen delen.

Groeten, Serinus.:D

Antoni Hopmann
21-04-2007, 22:07
Hallo;
Wéér wat geleerd, en zo ben jij een bron van wijze lessen.
Bedankt dat je deze wetenschap met ons hebt willen delen.

Graag gedaan Santegoeds!

Donald Duck
03-05-2007, 18:54
Het leek zich aanzien dat de coniveren het probleem was van mijn doden vogels. Maar er gaan er nog steeds dood ookal heb ik allang de coniveren verwijderd. Alle vogels van vorig jaar (20 stk) en het eerste broedsel (4 stk)van dit jaar is dood. :(

Van de 6 nieuwe vogels welke ik vorig week vrijdag heb gekocht, zijn er ookal twee dood een twee ziek. :( Ik heb nu de dierenarts ingeschakeld want ook de winkel waar ik mijn vogels koop (komen van een erkende kweker) weet geen oplossing. Morgen 4 mei krijg ik de uitslag en dan maar verder zien.

Op voorhand heb ik de gehele voliere schoongeboend met heet sodawater na de uitslag van dierenarts zal ik welicht nog verder moeten ontsmetten.

In mijn buiten voliere lopen nogal wat mieren door de bodembedekker (boomschors gemend met zand). Weet iemand of dat kwaad kan.

Verder houd ik mijn aanbevolen voor tips, want ik wil verder met deze vogelhobby.

Vast bedankt voor de tpis.

Mirjam
03-05-2007, 19:18
Hallo DonaldDuck,
Het lijkt mij niet verstandig om boomschors op de bodem te hebben want dat houdt vocht vast en dan krijg je schimmels .
Dus zou ik eerder kiezen voor zand(metsel of speelzand)
En die boomschors kan ook wel eens "behandelt"zijn???
Groetjes,Mirjam

Donald Duck
08-06-2007, 19:13
Mirjam, bedankt voor de tip.

Na vier weken van activiteiten in de vorm van naden en kieren dichtkitten, de boel flink ontsmetten en schoonmaken heb ik nu weer sinds 1 week twaalf kanaries in mijn voliere. Het laat zich aanzien dat ik het probleem nu onder controle heb. In de buiten voliere heb ik inmddels gewoon zand gedaan i.p.v. schors e.d.

Dus nu maar hoop dat het goed blijft gaan.

bernardo
09-06-2007, 22:53
Och, hier zitten ook 6 kanaries in... naast de andere vogels. :)

http://www.jotoweb.nl/vogels/voliere02.jpg

ik heb ook kanaries maar is deze foto genomen vanuit de voliere of buiten de voliere ben er jaloers op bij mijn slopen ze zelfs plastic takken (kunst groen)en heb maar 8 kanaries heb er al heel wat aan gedaan ik overweeg nu deze vogels hiervoor te ruimen maar wat dan heb pas 2 rijst vogels aangeschaft
ontstellend mooi maar zo erg schuw word het ook niet ben niet zo n kenner
groetjes

rob 2
09-06-2007, 23:26
He Antoni al zal het je niet ontgaan hier word graag een oplossing voor een probleem gezocht denk je hem niet te weten dan niet reageren en de andere forum leden graag bij hun forumnaam noemen al vaker met je besproken of niet reageren graag namens Rob.En er zijn gelukkig ook kwekers die ook kanaries in iets meer dan alleen broedkooien houden,dit is god zij dank niet bij iedere kweker de gebruikelijke manier van kweken.Donald het kan zijn dat jou vogels al vanaf de geboorte iets in de voeding te kort gekomen zijn en zich dat op latere leeftijd kenbaar heeft gemaakt door de sterfte hopenlijk ben je nu van het probleem af succes met de verdere kweek vrg Rob.

Ton Koek
10-06-2007, 00:48
is deze foto genomen vanuit de voliere of buiten de voliere De foto is gemaakt van buiten de volière. Wat je ziet is dus de volière zelf.
Inmiddels heb ik al een paar keer moeten snoeien, want sommige soorten vinden de bemesting door de vogesl wel erg fijn.

Wat je kunt proberen is een paar dagen groenvoer geven, niet teveel maar wel royaal. Na een paar dagen zet je er wat planten in en je blijft groenvoer geven. Mogelijk vinden ze het groenvoer lekkerder dan de planten die dan de kans krijgen aan te slaan.
Als het helemaal niet lukt, kun je nog overwegen een stuk gaas om bv een klimop te zetten, deze plant vult dat vanzelf heel mooi op als hij gaat groeien.

Ben86
10-06-2007, 09:54
zoals Ton al zegt gaas over planten werkt heel goed (mits je natuurlijk niet het gehele dak heb dichtgemaakt;) ) ik deed dat met onkruid (muur) zijn de vogels gek op door dit te planten en goed water te geven (eerste periode tot aanslaan) dan groeit dit op een gegeven moment door het gaas heen en daar hebben de vogels heel veel schik van en het scheelt jou weer elke keer onkruid plukken. die tijd kun je beter besteden door naar je vogels te kijken en te genieten.

mvg Ben

krien
10-06-2007, 16:53
heb je soms ook een waterje in de volliere/

Antoni Hopmann
10-06-2007, 19:45
Nou ja.Het probleem is opgelost.Gelukkig maar.
Ene Rob schijnt problemen te hebben met namen. Dat is dus zijn probleem.:D
Ton Koek heeft gewoon een prachtige voliere. Wie zou daar nou
kritiek op hebben?-0-

Twan
21-12-2014, 21:36
Ik heb er een laurier in staan en dat gaat prima.

kingfisher
21-12-2014, 22:59
Bericht van 2007?