Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dode vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Dode vogels

    Helaas heb ik de laatste tijd nog al last van dode vogels. Sinds ik coniferen (soort yuga) in mijn buitenvlucht heb staan gaan er regelmatig vogels dood. Kan het zijn dat coniferen ongeschikt zijn voor in een voliere met kanaries. Welke planten of struiken kan ik dan het beste gebruiken. Planten geeft aan een voliere een leuker aanzien dan alleen maar takken en zitstokken.

    Wie kan mij antwoord geven.

    Bedankt vast.
    Met vriendelijke groeten

    Frans Br.

  • #2
    Hallo,

    (soort yuga)
    Kan het zijn dat coniferen ongeschikt zijn voor in een voliere met kanaries.
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking


    • #3
      Serinus.

      Bedankt voor de reactie, ik zal nu verder moeten zoeken. Wellicht waren de coniferen bij het tuincentrum bespoten met een vergif tegen bijv. onkruid en dat was misschien nog niet voldoende uitgewerkt waardoor de vogels dood gaan. Vanochtend waren er ook twee Zebra Vinkjes dood.
      Met vriendelijke groeten

      Frans Br.

      Opmerking


      • #4
        Kanaries slopen sowieso alles!
        Wil je de kanaries een plezier doen,dan zo weinig mogelijk planten.
        Daarvoor in de plaats bossen met onkruid stevig vastgebonden met sisaltouw en opgehangen in de voliere.
        De vogels zullen dollen met de bossen onkruid.
        Daarbij nog een schaal badwater waarin ze graag rondspetteren.
        Pak een stoel en ga zitten genieten.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Overdaad schaad

          Overdaad schaad, kan het zijn dat je in de voliere totaal geen planten had staan en geen groenvoer gaf? Want dan kan het zo zijn dat jouw vogels zich massaal op de coniferen (thuya) stortten om zich tegoed te doen aan het groen. Waarna het hele verteringssysteem in de war raakt met eerder genoemde verschijnselen tot gevolg. Let wel, een giftige stof is pas dodelijk als je er voldoende van binnen krijgt.

          Greetzzz

          Opmerking


          • #6
            Och, hier zitten ook 6 kanaries in... naast de andere vogels.

            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Waar zijn de vogels???

                De foto laat struiken/planten zien.
                Waar zijn de vogels?
                Doet me een beetje denken aan de persoon,die op een gegeven moment
                zegt: Ik heb een mooie grote hond en laat daarbij een foto van een hondenhok zien.
                Op de vraag: Waar is nou die hond? Het antwoord: Nou ja,die zit in het hok!

                Volgende keer wel een paar vogels op de foto of zitten die nog in de fokkerij?
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  The proof of the pudding is in the eating

                  Opmerking


                  • #10
                    Dode Vogels

                    He? Dit is toch een kanarie-site?
                    Beste Santegoeds!
                    Heel aandoenlijk hoor.
                    Wij kennen elkaar uit Apeldoorn. Hij is mans genoeg en ik denk,dat hij mijn grapje wel kan waarderen.
                    Kanaries worden gebruikelijk in broedkooien gefokt.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Beste vogel vrienden,

                      Kennelijk heb ik met mijn vraag heel wat los gemaakt. De coniferen heb ik inmiddels verwijderd en naar het zich laat aan zien is de vogel sterfte te wijten aan bestrijdingsmiddel dat nog aktief aanwezig was in de door mij gekochte coniferen. Een tuinscentrum hierop aanspreken zal weinig uithalen maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik zet nooit meer planten in mijn voliere. Takken e.d. gaat ook prima.

                      Nu maar hopen dat de overgebleven 6 kanaries en de drie kleintjes het verder overleven en dat de mannen weer gaan zingen, want dat was ook opeens over na het plaatsen van de coniveren. Bestrijdensmiddel is slecht voor een mens maar ook voor vogels.

                      Allen bedankt voor jullie reacties

                      Groeten Donald Duck
                      Met vriendelijke groeten

                      Frans Br.

                      Opmerking


                      • #12
                        Kanaries worden gebruikelijk in broedkooien gefokt.
                        The proof of the pudding is in the eating

                        Opmerking


                        • #13
                          Graag gedaan Santegoeds!
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Coniveren was niet het probleem

                            Het leek zich aanzien dat de coniveren het probleem was van mijn doden vogels. Maar er gaan er nog steeds dood ookal heb ik allang de coniveren verwijderd. Alle vogels van vorig jaar (20 stk) en het eerste broedsel (4 stk)van dit jaar is dood.

                            Van de 6 nieuwe vogels welke ik vorig week vrijdag heb gekocht, zijn er ookal twee dood een twee ziek. Ik heb nu de dierenarts ingeschakeld want ook de winkel waar ik mijn vogels koop (komen van een erkende kweker) weet geen oplossing. Morgen 4 mei krijg ik de uitslag en dan maar verder zien.

                            Op voorhand heb ik de gehele voliere schoongeboend met heet sodawater na de uitslag van dierenarts zal ik welicht nog verder moeten ontsmetten.

                            In mijn buiten voliere lopen nogal wat mieren door de bodembedekker (boomschors gemend met zand). Weet iemand of dat kwaad kan.

                            Verder houd ik mijn aanbevolen voor tips, want ik wil verder met deze vogelhobby.

                            Vast bedankt voor de tpis.
                            Met vriendelijke groeten

                            Frans Br.

                            Opmerking


                            • #15
                              Hallo DonaldDuck,
                              Het lijkt mij niet verstandig om boomschors op de bodem te hebben want dat houdt vocht vast en dan krijg je schimmels .
                              Dus zou ik eerder kiezen voor zand(metsel of speelzand)
                              En die boomschors kan ook wel eens "behandelt"zijn???
                              Groetjes,Mirjam

                              Opmerking

                              Working...
                              X