Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geslacht bepalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • geslacht bepalen

    Om het geslacht van japanse meeuwtjes te bepalen worden ze apart gezet. Dit heb ik ook gedaan, en dan met een pop in een TTkooi ervoor en wachten tot er eentje gaat zingen.
    Nu heb ik dit gedaan, en de jongen maken hetzelfde geluid als de pop, namelijk een lokroep. Kan iemand het gezang omschrijven of weet iemand een linkje op internet waar het geluid van de japanse meeuw man is opgenomen?

    Ik weet namelijk niet wat ik moet horen en het lijkt me sterk dat ik enkel poppen gekweekt heb

  • #2
    Het beste en makkelijkste is als je jonge vogels die net zelfstandig zijn allemaal een verschillende kleurring omdoet en ze samen in een kooi zet waar je goed zicht op hebt.
    Iedere man die fluit vang je er uit, da's wel belangrijk want soms is het zo dat alleen de meest dominante manntjes zingen.
    Jonge vogels oefenen hun zang regelmatig en fluiten vaker dan volwassen exemplaren, dus hoe jonger je er bij bent hoe makkelijker het gaat.
    Op een gegeven moment zul je merken (week of 2-3) dat je geen enkele vogel meer ziet fluiten, dat zijn dus de poppen.

    Er zijn ook wel kwekers die aan de hand van het geluid vrij nauwkeurig kunnen bepalen of het een man dan wel een pop is, maar de zang is toch het beste bewijs.
    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

    Opmerking


    • #3
      Behalve de zang maken de meeste mannen ook een soort dansje. Ze schudden de bips, zogezegd. :-)
      Hierbij zitten ze vaak ook mooi rechtop.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Ik heb jongen van de japanse meeuw maar ik zie het als ze nog jong zijn meer aan het zangedrag ze gaan namelijk net als de mannetjes rechtop veertjes soms wat opgezet op het kopje borst vooruit en dan zingen , maar mijn ervaring is dat het geluid als ze net beginnen soms amper hoorbaar is en nog niet echt lijkt op het zingen van een volwassen mannetje ...ik kan wel proberen een filmpje maken met mijn camera weet alleen niet hoe ik die dan moet plaatsen...

        Opmerking


        • #5
          Ik heb pas net 2 japanse meeuwtjes. Het blijken 2 mannetjes te zijn, want ze zingen om beurten. Ik moet wel lachen om de houding die ze dan aan nemen, ze gaan echt op hun kont zitten, makken zich dik en persen het geluid eruit. De eerste tonen klinken als schor gepiep, maar dan komt er toch een rollertje geluidjes uit. Heel mooi en niet te luidruchtig.

          Opmerking


          • #6
            filmpje plaatsen

            ik kan wel proberen een filmpje maken met mijn camera weet alleen niet hoe ik die dan moet plaatsen...

            Download picasa2 en zet je filmpje daar op, gaat heel gemakkelijk.
            Vandaar kun je de link invoegen hier in het tekstvak en je filmpje is geplaatst.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Oke zal eens kijken of het me gaat lukken moet even kijken eerst of dat filmpje zelf gaat want telkens als ik met de camera kom stop hij gelijk met zingen hihi ...jullie horen of zien het vanzelf

              Opmerking


              • #8
                sorry hoor maar ik heb nog steeds geen filmpje hihi ze willen niet echt meewerken hier

                Opmerking


                • #9
                  geslacht jap.meeuwen

                  de mannen van jap.meeuwen "zetten" zich rechtop om te zingen ,je merkt dadelijk of het al dan niet een man is.ik kan me niet inbeelden dat het allemaal
                  poppen zijn, normaal is het het tegengestelde.
                  steek de jonge vogels bij een zekere pop, indien geslachtsrijp zullen de jonge mannen niet lang wachten om te zingen.groeten,pensioen

                  Opmerking


                  • #10
                    Nog een tip:
                    Alle mannen zingen niet op commando, evenmin als de poppen op verzoek eitjes leggen

                    Misschien heb je hier iets aan:
                    Als de mannetjes roepen hoor je een rolletje: 'prrrrrt'
                    Bij de poppen hoor je 'pieeeet'
                    Nou niet een manier van sexen die iedereen meteen onder de knie heeft maar als je het eenmaal in de gaten hebt werkt het goed.
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                    Opmerking


                    • #11
                      Oke ben even weggeweest comp. problemen maar heb een filmpje intussen zal even kijken of hij het doet ....

                      Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door toby
                        Oke ben even weggeweest comp. problemen maar heb een filmpje intussen zal even kijken of hij het doet ....

                        http://s47.photobucket.com/albums/f1...t=100_7175.flv
                        Heb hem zelf getest en hij doet het hier laat even weten of het bij jullie ook werkt (het filmpje is Quicktime)

                        Opmerking


                        • #13
                          In antwoord

                          Toby,

                          Hier werkt het filmpje, complimenten. Leuke vogels trouwens die zebravinken.

                          Groet,

                          Rob.

                          Opmerking

                          Working...
                          X