Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vreemd broedseizoen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vreemd broedseizoen.

    Ik ben sinds 1,5 maand aan het kweken en heb inmiddels de eerste jongen op stok.Wat mij wel bevreemd is nesten van 4 of 5 eieren en dan zijn er maar 2 bevrucht.Mogelijk heeft dit te maken met een terugslag na de emigratie van mijn vogels.
    Daarnaast is het diverse malen voor gekomen dat ik mijn jongen geringt had en 1 of 2 dagen later liggen dan de jongen dood.Het gaat dan wel om 1 of 2 jongen in een nest.Het lijkt dan net of de pop niet meer voert,maar zelf ook niet meer eet.De pop zit alleen ivm wisselbroed.
    Wie weet wat hier aan de hand kan zijn en heeft een mogelijke oplossing.
    Ik mag in ieder geval nog inet klagen,want de voorzitter van onze vereniging had in de eerste ronde maar 1 jonge zebravink en verder alles schier.

  • #2
    Best E. Smit,

    In de eerste broedronde had ik totaal 20 eitjes in 5 nestjes. Al met al zijn daar nu 3 kanaries van uitgevolgen en groeien voorbeeldig op. De rest was schier of de pop heeft vroegtijdig het nest verlaten. Dat gebeurde mij vorig jaar ook. Je ziet ook bij mij loopt het niet voorspoedig. Wat het ringen betreft, dat doe ik niet omdat ik geen lid ben van een vereniging. Ga ik mischien nog wel doen. Hierdoor kan ik wellicht meer kennis vergaren.

    Als je mijn bericht hebt gelezen over dode vogels dan zal je begrijpne dat ik eerste andere zorgen heb dan het broedseizoen.

    Succes verder, Donald Duck
    Met vriendelijke groeten

    Frans Br.

    Opmerking


    • #3
      veel onbevreugte eieren

      veel onbevreugte eieren bij onze glosters van de 5 koppels in 2 ronde 20 eieren en geen 1 bevreugt tewijl de glosters 1 koppel in de buitenvoliere wel drie bevreugte eieren heeft waar het aanlicht ik weet het niet.
      groeten wilfred

      Opmerking


      • #4
        vreemd broedseizoen

        Inmiddels met de 2e ronde bezig.Nog steeds hetzelfde probleem.Veel nestjes van 2 en met een beetje geluk 3 jongen.Nog steeds veel eieren schier.Toch vreemd ,bij een nest van 5 eieren 2 of 3 eieren schier.Soms ook allemaal.

        Opmerking

        Working...
        X